ervaringen VUMC

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door vasca, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Hoi Esther, ik ben 2x zwanger geraakt van IUI, waarbij één keer een vroege miskraam en 1 keer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

Na 8 IUI's zijn we overgegaan op IVF

Deze zwangerschap is van onze eerste IVF behandeling, terugplaatsing van een verse Emmy :)

2. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    @ Noa--> haha'ziek als een man' :)

@ Esther--> Ik ben zwanger geworden dmv een terugplaatsing vaan cryo nummer 10, verkregen uit onze eerste ICSI. De mazzel van extreme overstimulatie is toch wel onze 12 cryo's... Ik had nooit echt vertrouwen in de kansen die een cryo biedt, maar ben daar -zoals je begrijpt- helemaal van teruggekomen.
    Jullie gaan ook voor ICSI?

3. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    NOAAA verdikkeme ik heb mn ogen in mn zak zitten! Je bent ZWANGERRRRR!!!! Gefeliciteerd!

4. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    haha Maria dank je wel hoor :)

5. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    @ Noa , vervelend dat het 2x is misgegaan! Nu maar goed genieten en fijn dat het bij de eerste IVF meteen raak was!

@ Maria, ik begrijp dat je daarvan bent terug gekomen ;) Het is wel fijn als je flink wat cryo's in de vriezer hebt! Hopelijk heb ik er ook flink wat ;) Wij krijgen IVF want mannetje zijn sperma is super goed.

Liefs

6. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Esther, welkom!! Had je trouwens niet al ns eerder een berichtje hier achtergelaten? Zo'n 3 mnd terug ofzo?? Spannend nu jullie eerste Ivf. Dat je van alles voelt, is normaal!!
    @succesverhalen: denk dat ik een redelijk goed succesverhaal ben vd VU. Geen voortraject van iui of Ivf maar meteen icsi. 1e icsi poging direct gelukt: Sophie geboren in nov 2009. Toen hadden we nog 2 cryo's liggen, 1 getp't en mislukt. Toen een nieuwe verse poging: Daan is 3 wkn geleden geboren. Nu nog 7 cryo's in de vriezer liggen.

Maria, hoe voel je je? Behalve blij met je verlof? ;)

Noa, grotere boobs is normaal en nee, worden niet kleiner, alleen groter :) Met het toppunt als je stuwing hebt na de bevalling

Emma, nu dus een normalere cyclus voor jou dan, met een mooie tp en zwangerschap als gevolg :D

Vasca, hoe was jouw fm?

Diana, sterkte met je moeder meid!

Tash, nog 1 dag wachten!! Spannend hoor!!

@hier: weinig bijz. Daan is en blijft lief. Sophie blijft ook lief en hopelijk gaat t naar bed gaan vanavond weer beter dan gisteren...

7. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    @suus klopt helemaal! Maar had verder niet meer geschreven ;) gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Daan! Fijn dat alles goed gaat! Liefs

8. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Volgens mij is Vasca geschrokken vanochtend in de wachtkamer en durft ze nu niet meer hier te komen :D:p

9. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    hihi Emma dat schrikken kan ik me niet voorstellen van jouw koppie, en andersom ook niet van Vasca dr koppie :p

10. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Tash hoe voel je je? Nog steekjes in je (.)(.) ??
    Geen griep gekregen of ziek geworden?
    Heeeeeel veel succes morgen, ik vind het zo stoer dat je niet gaat testen thuis. Ik zei dat ook maar ik kon het toch niet hihi ;)

11. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Tash ik duim ook voor je!!! Ik zou het denk ook niet kunnen zoals noa zegt ;) zou ook thuis testen denk ik ;)

12. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Esther: welkom en hier nog een succesverhaal;)

Noa: ik blijf het zoooooooooo gaaf vinden voor je!

Maria: oh wat schiet je al op! Spannend

Suus: zeker wel wennen he 2 kids?

Emma: gaan we nog gelijk op? Ik moet zaterdag weer, te vroeg:cool:

Ben erg benieuwd hoe roze het hier wordt in 2012!

13. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    @ladyzorra, dank je! Ik moet zaterdag voor eerste follikelmeting! 9.10!

14. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    #4494 vasca, 29 dec 2011
    Laatst bewerkt: 29 dec 2011
    Hi, hi. Vasca is niet geschrokken hoor :D. Gewoon bezig dagje en zat eigenlijk te wachten tot ik rustig op de mac kon, maar Vascaman was thuis, dus dat moment kwam niet echt. Verder na veeel te vroege dm gezellig nog ff in bed gekropen, toen meubels shoppen, manicure, eten, wax behandeling en Nasr vriendinnetje. En nu dus terug naar huis ff snel typen in de bus.

We hebben elkaar inderdaad gezien Emma! Was eerst ff verdiept in de geboorte boeken, maar realiseerde me toen ineens dat jij/jullie er zws wel zaten. Had de kleuren van jullie jassen in mijn hoofd omgedraaid, maar na ff doordenken, dacht ik wel dat jullie t waren. Maar je keek inderdaad niet heel betekenisvol terug, dus twijfelde toch ff. Kan t zijn dat we ook tegelijk waren aangekomen met de auto? Ik kwam tegelijk met een stel in een zwarte auto aan en had het idee dat zij (jullie?) ook naar het vu gingen... Ik was alleen sneller uit de auto (een gouden) dus heb niet gezien wie erin zaten. Maar voelde wel gezellig, zo in de vroegte samen parkeren.
    Leuk jullie nu in elk geval gezien te hebben!

Mijn fm was wel ok. Er was niets bijzonders te zien, een paar kleine follikels, allemaal nog kleiner dan 1 cm, dus normaal. Mijn theorie werd dus niet bevestigd.
    Voelde me wel een beetje rot toen ik er weg kwam, want voelde me een beetje zo'n zeur. Had wel aardige arts hoor, vrouw, achternaam begint met een D en heeft erg lang haar. Ze vroeg waarom ik er eigenlijk was, dus legde het uit toen was dat ok, maar had het idee dat ze het niet echt nodig vond/ snapte. Toen zei ze na de fm dat ik de 4e (dag9) weer terug moest komen. Dus ik gaf aan dat ik al een afspraak voor de 3e had staan, vroeg ze of ik dat niet wat snel vond. Vond ik zelf niet, was zelfde als vorige keer en ik gaf aan dat dat was omdat ik wel eens mijn ei vroeger had gehad. Het leek haar niet echt nodig en, vorige keer moest ik immers ook een dag later weer terug komen (ik dacht dat dat wel vrij normaal was eigenlijk?) en hoefde ik toen pas op dag 10 pregnyl en ze wilden immers zo weinig mogelijk echo's maken. Ik zei dat de 4e dan ook ok was, maar toen ik nog ff vroeg of het dan niet per ongeluk te laat kon zijn, zei ze dat ze dat niet kon garanderen, maar dat het wel klopte met mijn cyclus ook zo. Maar goed, ik weer uitleggen dat mijn cyclus sinds de utro ook anders was. Toen zei ze, ok kom maar de 3e dan, maar ze leek niet heel erg overtuigd eigenlijk.
    Beetje lang verhaal, maar voelde me dus een beetje een zeur en lullig erover. Ben dan bang dat ze me een eigenwijze zeikerd vinden die veel te vaak onnodig voor echo's wil komen...:( Toen ik thuis was werd ik toen ook nog opgebeld door een vpk: ze had het met de dr erover gehad dat ik dus de 3e een afspraak had, maar die stond niet meer in het systeem (had ze nl omgezet in de afspraak van vandaag). Ze belde dus om die als nog te maken. Ze was heel aardig en dat vond ik natuurlijk fijn, maar vroeg me later wel af, waarom ze het dan over mij gehad hadden. Krijg dan van die paranoïde fantasieën dat die arts over mij heeft geklaagd dat ik zo eigenwijs ben en per see eerder wilde komen...:) Zul je zien dat mijn ei nu juist weer erg laat is en ik nog 5x moet komen voor het zo ver is ;):)

Nou, weet ook wel dat ik me niet zo druk moet maken om dat soort kleine dingen. Maar doe dat toch wel. Wil gewoon dat de iui goed gaat, maar wil ook graag dat de artsen en vpk daar te vriend houden... kennen jullie dat? Dus dan baal ik als ik het idee heb, dat ik iets stoms heb gedaan...

Nu ga ik lekker naar bedje! Maar...

Tash: heel veel succes!!! Vind je heel dapper en vind gewoon dat jij op roze gaat morgen :):):)
    De roze golf is begonnen in het topic van VUMC. Jij gaat nu, dan volgen LadyZ, Emma, ik en nipnip en dan zijn we eigenlijk helemaal roze, toch?

15. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    Oeps! nu lijkt het net of ik het beste paard van stal vergeten ben, maar das niet zo: TYCUNA gaat gewoon direct na het gesprek met dr Janneke haar cryo ophalen (na een briljante ingeving van dr janneke) en dan ook gewoon lekker mee zwangeren om de kers op onze zwangere taart te zijn!

en (schaam, schaam, was moet nog ff wennen aan ons nieuwste lid!), esther gaat natuurlijk ook op roze!!! En diaantje ook, al meelezend op afstand...

16. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Vasca, niet inzitten over wat ze van je denken en vinden, dat doet er nl helemaal niet toe! Daarnaast bespreken ze elk geval in hun dagelijkse bespreking en het kan zijn dat daar toen naar voren is gekomen dat je geen afspraak meer had staan.

LadyZ, las in babyrinth dat je dezelfde cryo behandeling hebt als Tycuna, met de pleisters erbij :) Hoop zo dat t effect heeft!!
    Enne 2 kids is nu nog goed te doen. Daan slaapt veel, is makkelijk maar bovenal heeft m'n man nog steeds vakantie. Vanaf 16 Jan moet ie weer werken dus dan zal t wel zwaarder worden vrees ik......

En nu tijd voor bed!! :)

17. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    zo suus, jij ook nog laat op! Zeker babyritme...
    Dank je voor je geruststelling... daar ben jij altijd erg goed in:). Zo lekker dat jij altijd precies weet hoe alles werkt!
    Je hebt helemaal gelijk, heb het ook wel losgelaten inmiddels hoor (maar wilde het toch nog ff delen). Maar je bent toch wel afhankelijk van de artsen daar, dus ik denk dat ik het daarom ook nog wel extra belangrijk vind dat ze me een beetje aardig vinden. Moet dan altijd denken aan Maria haar verhaal met haar dossier waar "druktemakertje" of zo op stond..? (dacht ze in elk geval). Maar zij is ook hartstikke zwanger, dus in the end heb je gelijk en gaat het daar helemaal niet om!

Fijn dat het goed gaat met 2 kids. En zelfs in je up ga je dat wel redden volgens mij hoor! Je klinkt als een hele rustige vrouw die haar zaken goed voor elkaar heeft. Dus als iemand dat kan, dan ben jij het wel!

Nu gewoon nog ff lekker genieten van het feit dat suusman er nog is om je lekker te helpen en de dingen gezellig saampjes te doen!

trusten!

18. diaaantje

diaaantje Actief lid

16 okt 2011
    251
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal
    vandaag hebben we een gesprek met een verpleegkundige.
    hoe we onse 1e behandeling hebben ervaren
    we gaan eerst mn moeder naar ziekenhuis brengen en dan gaan we richting amsterdam ook even de stad in even gedachten verzetten
    dus wie weet zie we iemand we moeten om 13.45

groetjes diana

19. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Zo, ff snel voor het slapen (want de wekker gaat al weer bijna! Ieks, om 7uur weer weg!) Hier nog wel wat zere boobs, maar niet misselijk meer.. Maar ook niet ziek geworden en heb tot nu toe een heeeel ietsiepietsie 'roze' afscheiding gehad.. ?? Hmmm.. Maar goed, morgen weten we het! De ww zijn echt voorbij geschoten! Nooit verwacht, en jullie vinden het misschien stoer, maar ik was er eigenlijk gewoon niet zo heel erg mee bezig. Maar wie weet is dat juist weer goed geweest.. Morgenmiddag, nog heel even geduld.. Tot morgen! Liefs

20. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Vasca als jij een GOUDEN AUTO :$:$:$ hebt, dan zou je toch ook alle privilege behandelingen moeten krijgen in de VU die bijvoorbeeld een lid van het koningshuis ook zou krijgen :D:D:D

Deel Deze Pagina