@Susan, laat je weten hoe het was? @Vasca, de wachtbankjes zijn nooit leuk.... maar blijf positief hoor! @LadyZ, voor jou ook een spannend weekje. Hoelaat moet je ook al weer? @Hier, lekker weekend gehad, wat een zonnetje. We zijn op puppy-jacht geweest. We willen al een hele tijd een hond maar dachten, 'eerst een kindje...' We willen het nu toch doen. Tegen de tijd dat er eventueel een babytje is, is het hondje al een stuk zelfstandiger. Woensdag gaan we bij een nestje kijken. (bruine brabrador) Spannend. In het begin zal het even 'lastig' zijn met dat we niet teveel tegelijk weg kunnen.... maja, het zal ook een positieve drive geven in dit soms wel verdrietige tijd. Een hele tijd hield het me tegen ook door onze buren. Ik dacht maar de hele tijd 'stel dat ie blaft als ik weg ben?'..... maargoed, dat is aan te leren, of eigenlijk, áf- te-leren. Susan, jullie hebben ook een hond toch? Wat voor eentje? @Emma, wij moeten allebei de 31e naar het VUmc. Hoelaat moet jij er zijn?
Tycuna, leuk een hond!! Ik heb ook een labrador, een zwarte. Let je wel goed op, zeker met een bruine, dat je geen doorgefokte pup krijgt?? Neem je bijv een labrador met stamboom?? Zou ik wel doen nl.... Nou, ff snel evrder want mn nichtje loopt deze week stage hier. Net terug vand e VU. Er liggen 22 follikels klaar, 12 links en 10 rechts. Wezen bloedprikken en afh daarvan wordt het verdere plan bepaald.Vanmiddag word ik gebeld...
Jee, 22? Dat is toch best wel heel veel? Goed nieuws dus! Het lijkt me heel leuk, een labrador. Soms ben ik helemaal super positief, en soms zie ik ook alleen maar de lastige kant er aan. Had jij dat ook? Heb jij em al vanaf pup? Van het nestje die we nu op het oog hebben, heeft zowel vader als moeder een stamboom. Eerste nestje van dit teefje....
Zooo Susan, da's een behoorlijk aantal 22 follikels! Ben benieuwd wanneer punctie zal zijn. @Tycuna, ik zag het net ook al dat we allebei de 31e naar het VU moeten. Ik weet nu even niet meer de exacte tijd, maar wel iets van half 10 of 10 uur. Jij dan? LEUK een hond! Ik heb er 2, een kruising Engelse Cocker Spaniel en een Hovawart. Woensdag gaan jullie dus bij een nestje kijken, ik weet nu al, dan ben je helemaal verkocht . Dan zie je de negatieve kanten niet meer, dan wil je alleen maar zo'n lief klein hompie hebben. Willen jullie eigenlijk een reu of teefje? @Whaaaaaa, morgen naar het VU voor een 2e poging van de waterecho. Begin het nu toch weer een beetje spannend te vinden.
We willen een reutje. Leuk dat jullie ook een hond hebben!! Hoop echt dat ik woensdag helemaal positief ben. Ze zijn nu 5 weekies oud. Ik moet er om 12 uur zijn. Hihi, dacht even, misschien zitten we samen in de wachtkamer. Heel veel succes morgen met de echo!! Denk aan je.
@Tycuna, aangezien jij uit de omgeving Alkmaar komt, kunnen we wel eens een keertje gaan wandelen als jullie een puppenkind hebben . Er zijn in die omgeving meerdere mooie bossen.
Inderdaad! Mijn ouders wonen in Schoorl, ook zo'n mooie omgeving. Lijkt me best grappig om eens te wandelen met de dogs! Maar, dan ook met ieder een kinderwagen! Ik heb net even geregeld op mn werk dat ik om 14 uur stop woensdag. En dan opweg naar het nestje. Zit hier met een smile van oor-tot-oor.... en moet zeggen, het voelt goed.
Tycuna, zodra je gaat kijken, ben je verkocht!! Dan weet je dat alvast Bij elke fokker gaan jullie kijken? Hoe heet die? En hoe heten papa en mama? Heel belangrijk hoor! Wat je ook kan doen, is bij de Nederlandse Labrador Vereniging informatie aanvragen of echt alle gegevens van de ouders kloppen. Dus Oog, HD en ED uitslagen. Enne, wandelen met de honden?? Ikke wil ook!!! Alleen een pupje mag nog niet zolang wandelen natuurlijk maar je kan dan bijv een groot tafellaken om jou heen wikkelen waar je hem dan even in kan dragen. Lopen moet je opbouwen nl... Ik zal jullie strax laten weten hoe ern wat. Denk pas na 16.00 uur hoor, dan ben ik klaar met werken...
Oh ja Maria, heb nog even gevraagd over pijnbestrijding tyijdens de punctie. Ik ga meedoen met een onderzoek en heb 50% kans op of hetzelfde als vorige keer (ik zat toen al aan de maximale dosis) of iets nieuws: een pompje via een infuus en dan kan ik mezelf pijnebstrijding toedienen!! Nu hoop ik dus van harte dat ik dat pompje krijg!!
Susan, hoop ook voor jou op het pompje! Dat zou wel beter zijn denk ik. Duim duim!! Enne, gezellig met zn allen, met de hondjes! Ja, jammer dat ze in het begin nog niet zo lang mogen lopen he.... maja, rustig opbouwen. Goed idee om die namen eens na te vragen bij de lab vereniging! De fokker gegevens heeft mn vriend op zn laptoppie staan. Weet ik even niet uit mn hoofd. Thanx voor de tip!! Hoop dat je vanmiddag goed nieuws krijgt Suus!
Chica's, ben gebeld door de VU. Vanavond nog even doorspuiten amar dan morgen al de Pregnyl. Hormoonwaarde in mn bloed was al vrij hoog nl............... Punctie is dan donderdag en zondag de tp, mits er meer dan 1 bevruchting is, anders zaterdag. 8 april zal ik dan de bloedtest hebben. Word morgen gebeld over tijdstip van Pregnyl en tijdstip van punctie.............
Susan, je wilde toch het liefst ook op donderdag de punctie? Het gaat nu echt gebeuren, wat goed!!!!!! Nerveus?
Emmaaaaaa, succes morgen! Ik ga heel hard aan je denken en hoop zoooooo dat t meevalt!! Tycuna, wat wel leuk is dan is om lid te worden van de NLV. Krijg je 1x per 2mnd de Labrador Post: is een hun blad met allerlei ditjes en datjes over labradors. Erg leuk!! Ook organiseren ze dan wandelingen maar dan moet je hond wel minstens 1 jr oud zijn... @hier: laatste normale spuiten gezet, morgen de echte grote en dan is t voorlopig ff klaar. Moet zeggen dat ik echt een zeurderig gevoel heb daar beneden. Alsof je ongi moet worden... Drink nu maar alvast veel water, dan ben ik vast geoefend Awil wel dag na punctie gaan werken dus hopelijk lukt dat ook. LadyZ, hoe was dat bij jou?? Jij had toch overstimulatie?? Veel punctie napijn gehad?? Wanneer kreeg jij overstimulatie klachten en wanneer moest je het zkh in?? (ik wil sowieso een tp nu want geloof niet in cryo's na m'n vorige ervaring)
Ik heb ook 2 honden, huren?? Hoe gaat het met Vascaman? Susan, spannend! Klopt ik heb overstimulatie gehad. Tijdens mn punctie zagen ze het al een beetje.... ik vond 'm vreselijk pijn doen... Ik kon op de dag van de tp niet meer plassen, kreeg valium en uiteindelijk mn blaas kunnen legen.... Maar bleef erg dik/ opgezet en benauwd als ik ging liggen. Na een paar dagen na tp kwam ik bij de ha en die heeft mij doorgestuurd naar de Vu, omdat ie het niet vertrouwde, daar ben ik ongeveer een week na punctie opgenomen en heb 2 weken daar gelegen.
LadyZ, ik had dus gisteravond buikpijn, na 2 pcm's ging het prima en heb heerlijk geslapen. Ben nu wel elke ochtend wat misselijk en dat is over als ik ga eten... (je zou haast denken dat de poging al gelukt is ) Had trouwens ook al wat vocht naast mn eierstok. Klinkt dat jou in de oren als beginnende overstimulatie??
Ik had niet echt buikpijn, was gewoon heel dik en voelde me raar. Ik kon echt niet liggen. Bij overstimulatei vullen je lege eiblaasjes weer met vocht en groeien je eierstokken. ik had eierbomen Toen ik uit het zh kwam na 2 weken waren ze nog 11 en 12,5cm groot... ipv 2,5cm Ze kunnen bij de tp zien hoe het gaat met je eierstokken, gewoon even vragen. Veel drinken en als je erg op gaat zetten en/ of liggen echt rottig wordt, dan gelijk bellen.