ervaringen VUMC

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door vasca, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirakel

Mirakel Lid

22 jul 2011
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een lieve reacties!
    We zijn sinds 2009 bezig met onze kinderwens. Maar al vrij snel 'voelde' ik dat het niet helemaal was zoals het hoorde. Ik ben namelijk stipt ongesteld en ik heb een chlamydia achtergrond(kadootje van mijn ex...). Dus toen ik bij mijn huisarts kwam ging het vrij snel. Ik was toen nog maar 25 jaar en met zo'n stipte menstruatie was het volgens mijn huisarts reden genoeg om even te laten checken in het ziekenhuis. Ik heb dus alle voorrondes in het ziekenhuis in mijn woonplaats gehad en toen doorgestuurd naar de VU. En toen bleek al vrij snel dat mijn eileiders hopeloos waren (hydrosalphinx) en zijn ze 21/11/2011 verwijderd. Ik heb afgelopen woensdag mijn nacontrole gehad en nu dus de intake op 21/2. Duurt zo lang. Ben zo geduldig geweest maar het lukt me steeds minder goed mijn geduld te bewaren.

Als ik mijn intake gehad heb, moet ik dan op een bepaald ogenblik met de pil starten? Eerste dag menstruatie of gewoon willekeurig moment?

2. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Hi Mirakel,

Ik ben vanuit andere hormonen gestart, dus weet niet hoe het met de pil werkt... Ik moest 3 mnd aan hormoonspuiten (vanwege een aandoening) en had mijn derde net gezet voor de intake. Je zou misschien kunnen bellen om te vragen of je eerst aan de pil moet en zo ja, of ze het recept alvast kunnen opsturen. Dan kan je er alvast mee beginnen.. :D

Succes!

3. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Mirakel, jeetje zeg, heftig hoor, beide eileiders weg! Hoe voel jij je daaronder eigenlijk, onder dat idee?
    Om je vraag te beantwoorden, bij je intake gaan ze wegstrepen of alle uitslagen binnen zijn die nodig zijn om te starten met ivf/icsi. Zoja, dan mag je je aanmelden op de eerste dag van je eerstvolgende ongi. Afh van de drukte mag je dan meteen starten ja of nee; dat hoor je 's middags middels een telefoontje. Dan hoor je ook of je moet komen voor een uitgangsecho op CD 2 of 3. Op die dag krijg je ook je receptje mee voor alle med's en hoor je wanneer je moet starten met de pil. Dat is eigenlijk altijd wel op CD 3 trouwens. Op CD 17 start je dan met de decapeptyl erbij.

Houd t weer ff hierbij. Ga ff stofzuigen want Daan slaapt nu dus heb even mn handen vrij. Sophie zit op kdv vandaag dus moet er echt even gebruik van maken. En dat terwijl ik eigenlijk wilde bijslapen vanmiddag... ;)

4. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Nou hup Suus!
    Dan maar ff beetje snel stofzuigen en daarna alsnog eventjes lekker je bedje in!! Doe nog en beetje rustig aan hoor.. Is niet niks, 'zomaar' twee kids!!

Knuff

5. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Even snel want ben nog flink suf op de terugweg in de auto sliep ik al en wordt net wakker! Het viel me enorm mee! Opbrengst 10 eitjes! Nu wachten op bevruchtingen ;) liefs en reageer later nog wel even op iedereen

6. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @esther: fijn dat het mee viel en 10 eitjes, das een mooie score! Hoeveel follikels hebben ze daarvoor moeten prikken? Nu lekker even bijkomen en hopen op veel bevruchtingen!

@tash: we hebben elkaar niet gezien, ik was er om 09.10 en we konden direct doorlopen. De vorige afspraak van C was er nl niet. Dat was dus wel lekker. Hebben we dus maar ff gebruik van gemaakt door nog even tijd te nemen om over dat onderzoek te praten.

@suus: klinkt alsof je je handen goed vol hebt! Hopelijk lukt het ook nog wat tijd voor jezelf en uitrusten vrij te maken. Hoe gaat het met suusman? helpt die een beetje? of is ie al weer veel weg voor zijn baan?

@em: fijn he, die ervaringsdeskundigen die ons met succesverhalen gerust kunnen stellen. Ik heb donderdag de iui en ga dan 's avonds lekker dansen. Salsa, geen rock, maar denk dat ook dat best baby-bevorderend werkt :D

Oja, vpk C zei vanochtend dus dat volgens het vu zaadjes al binnen enkele tientallen seconden bij het eitje zijn. Dit zou onderzocht zijn (hoe vraag ik me af?!?). Daarom geloven ze dus niet echt dat het uitmaakt liggen of opstaan. Vind het wel opvallend, want je leest altijd verhalen over uren en zo. Maar misschien is dat vooral het stuk als ze nog door de baarmoedermond moeten ofzo. Is het stukje in de baarmoeder/ eileiders maar een piece of cake en borstcrawlen ze daar gewoon snel door heen :D hi hi.

@mirakel: wat een k*tkadootje van die ex van je!! Jij mocht dus gewoon even je eileiders inleveren dankzij hem :x. Maar goed, het is niet voor niets je ex zullen we dan maar denken. Misschien een domme vraag, maar waarom moeten je eileiders dan weg gehaald worden? Kunnen die niet gewoon daar blijven zitten, maar dan dicht? Ik snap heel goed dat je nu actie wil! Ik ben zelf al mevrouwtje ongeduld en wij hebben nu in elk geval nog steeds elke maand een kans gehad. Als je zoals jij steeds maar moet wachten, lijkt me dat echt heel zwaar! Knap hoor. Maar nu dus gewoon even lekker ervoor zorgen dat de vaart erin komt!

net gehoord dat pregnyl tussen 18.00-30 moet. Dat komt net goed uit, want moet om 18.20 in een restaurantje hier vlak bij zijn. Maakte me al wat zorgen dat ik dat opleidingsgenootje eerst hier thuis moest laten zitten tot ik mezelf geprikt had om dan pas weg te kunnen. Want suus, zo dapper als jij bent, dat je je in een restaurant prikt, ben ik geloof ik nog niet. Bovendien ken ik de eigenaar van het restaurant waar we heen gaan en denk dat ie rare dingen gaat denken als ie merkt dat ik zit te spuiten in de wc...:):D Gaan er ineens van die rare roddels rond ;)
    Ik ga hem er dus " ff gauw injassen" en dan lekker uit eten.

7. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    @ vasca, wist je hoe ik eruit zag dat je me gezien had?? Fijn dat je morgen je iui hebt en je niet meer aan het onderzoek hoeft deel te nemen! Ik heb trouwens geen idee hoeveel follikels er aangeprikt zijn.. Was me aan het concentreren op mijn ademhaling en een beetje van de wereld van de morfine injectie ;)

8. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Dat heb je mooi achter de rug Esther, mooie score hoor!
    Was Esther-man wel met je mee toch?

Vasca, ging je pregnyl goed? En gezellig etentje gehad?
    En hoe gaat het met solliciteren eigenlijk?

@ Maria, willen jullie thuis gaan bevallen of in een kraamhotel of ziekenhuis?

9. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Jaaa hij slaakte helemaal een diepe zucht toen ze klaar waren ;) arme schat was zo aan het meeleven.
    Ben erg benieuwd hoeveel er bevrucht zijn maar moet nog even geduld hebben tot vrijdag!

Liefs

10. Mirakel

Mirakel Lid

22 jul 2011
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen ik voor het eerst hoorde dat mijn eileiders eruit moesten voelde dat toch wel als een enorme klap. Op je 27ste, onvruchtbaar. Maar dat was ik in feite met die eileiders ook. De artsen hebben aangetoond dat IVF icm hydrosalpinges (eileiders gevuld met vocht) nadelig werken als je een terugplaatsing krijgt. De arts vertelde me, we kunnen 100x een terugplaatsing doen, maar door dat vocht wat uit je eileiders lekt, zal het niet nestelen. Ik had dus geen keus. Ze waren dusdanig aangetast dat het niet te redden was. Ik heb er wel vrede mee, nu. Ik ben al eens zwanger geweest toen ik 20 was, van die ex die me een soa gaf, helaas was hij ongeschikt als vader (vreemdgaan, drugs, foute vrienden.. dat ik zo blind was zeg!) dat ik me heb laten aborteren met 14 weken. Ik weet dus dat ik wel zwanger kan worden, kwam er toen heel laat achter. Heb nooit spijt gehad, het was de enige en beste keus toen, maar hoe ironisch met de juiste man, juiste basis en warmte is het gewenste kindje er nog niet.

Susan, dank voor je uitgebreide uitleg! Ik snap het nu beter.. als er geen wachtlijst is zal ik dus ergens in maart mogen beginnen.

11. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    jee mirakel, heftig verhaal. Gelukkig ben je tegenwoordig zonder eileiders ook niet meer onvruchtbaar hoor, je hebt alleen wat medische hulp nodig, zullen we maar zeggen...
    Zoals je het beschrijft is het dus inderdaad maar beter dat ze eruit zijn. En zeker ironisch eigenlijk he, van je vorige zwangerschap en dat het nu niet wil lukken. Lijkt me heel frustrerend. Maar het gaat vast wel lukken nu met deze goede vent hoor!. Je kunt dus zwanger worden en blijven tot 14 weken. Alleen die eileiders, das nu anders. Maar die worden door de ivf gepasseerd, dus goede kansen voor jullie met ivf lijkt me!

@noa: pregnyl ging goed, wel weer beetje bloed en wat pijnlijker dan bij het oefenen. Ik vraag me af of het komt doordat ik bij het oefenen met water spoot. Heb wel heel neurotisch toch nog weer een tweede keer ontlucht, dus weer extra druppeltje verspild en ook kwam er ondanks naald er in laten, gewoon weer een dikke druppel uit. Zou het heel precies komen, die pregnyl?

@solliciteren: gaat wel ok, heb nu 3 sollicitaties geschreven vorige week. Wel vooral nog (half) open, dus niet heel concreet kans op een baan. Zit nu dus nog erg in het zoeken/ schrijven gedeelte dus echt resultaat heb ik nog niet. Maar er zijn vacatures en dat geeft rust. Ga zo weer even bellen naar een vacature ook

@suus: gefeliciteerd! Ik hoor net dat Daan de meest populaire jongens naam is van 2011 :) en dan doe ik even een gokje, maar staat Sophie niet ook ergens boven aan voor de meisjes uit 2009? Dus Nederland is het eens met jouw naamkeuze! :D

@esther: nee, ik wist niet hoe je eruit zag, maar wel dat je rond 09.30 in het vu moest zijn. En ik zag om 09.15 een vrij zenuwachtig ogend meisje in joggingbroek in de kleine wachtkamer (dus dat betekent punctie dacht ik zo). Dus gok ik dat jij dat was? Klopt dat? grijze joggingbroek? Ik heb je even aangekeken, maar kan me voorstellen dat je je dat niet meer herinnerd :)

12. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @aklina: hoe is het met jou? mag jij eigenlijk al bijna weer beginnen?

13. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    woehoe! Krijg as we speak de 1e uitnodiging voor een sollicitatiegesprek! spannend

14. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Vasca, volgens mij laat de VU iedereen standaard spuiten met 10.000 IE pregnyl dus een paar druppels verlies is niet erg. Er zijn ook zkh-en die met 5.000 laten spuiten nl...
    Daarnaast heb ik ook vaak druppels verspild die eruit kwamen en resultaat is ons allen bekend ;)

Wist dat Daan en Sophie redelijk hoog staan op de lijst der lijsten... :) Niet dat we ze daarom hebben gekozen hoor, om die reden juist getwijfeld!! Maar dus uiteindelijk toch gedaan :)

15. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    @ Vasca, klopt inderdaad ;) mijn mannetje zat toen in kamertje en ik in me grijze joggingbroek op de paarse stoelen! Ik was een beetje in een waas haha dus is me niet opgevallen verder!

16. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @suus: thanks voor geruststelling! En jullie namen, tja, t zijn ook gewoon hele leuke namen. Helemaal mee eens.

@esther: logisch dat je in een waas was hoor! Maar vind het stiekem wel leuk dat ik je even gezien heb :D

17. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    @ Vasca, ik heb overigens maar 5000 pregnyll gespoten voor de IVF dit was voldoende! En andere ziekenhuizen doen dat inderdaad ook.

18. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Vasca: succes met de sollicitatie.
    Wil toch de angst voor bellentjes even verminderen. Zelf zorg ik er altijd voor dat er 1mm lucht bovenaan de stamper kleeft zodat ik echt alles inspuit en de naald dus ook helemaal leeg is. Je spuit namelijk niet in de bloedbaan, dus lucht is niet gevaarlijk. Al zou je een hele spuit vol in je vetweefsel spuiten... het gaat hooguit zeer doen... maar er gebeurd verder niets mee. Dus niet meer panisch zijn. Ok?!
    En zoals suus al zegt... die paar microgrammen die er weer uitkomen maakt helemaal niet uit bij pregnyl. Zelf had ik bij de stimulantia wel altijd zoiets van... ik wil alles tot op de laatste microgram er in hebben! Dus ook daar zoog ik 1mm lucht in de spuit en tikte die naar de stamper. zodat ik de naald ook leegde in mijn buik. De spuitjes die al voor gevuld zijn (decapeptyl) zit ook een luchtbel in met hetzelfde doel. (zo ook heel veel andere injectie spuitjes die ik voor mijn werk als verpleegkundige toedien aan patienten).

Met mij gaat het verder prima. Wachten duurt enorm lang... verwacht mijn ongi na het weekend... Hopelijk mag ik dan weer starten met de volgende cryo.

19. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Hai meiden, ik blijf het moeilijk vinden om ego zwangerschaps berichtjes van mezelf hier op ons topic te zetten :) Zullen jullie al wel gemerkt hebben denk ik want ik schrijf er bijna niks of nooit over.

Maar op advies en verzoek van Vasca zal ik het toch even doen :D

Morgen onze 7 weken echo, hopelijk bij een leuke arts. Is toch weer een erg speciaal momentje dus dat wil ik niet even snel snel zoals een follikel meting voorbij laten gaan. Duimen dat alles nog steeds in orde is. Want oooooh wat zijn Noa-man en ik nog onzeker en bang :(

Kwaaltjes bij mij zijn echt de misselijkheid in vlagen, vooral 's ochtends en begin vd middag. Heel erg moe en ik slaap bijna elke middag wel 1 a 2 uurtjes op de bank en zere borsten en tepels. Verder voel ik me toch ook wel veel blij dat het nu eindelijk zover is en ik wil er dan ook heel graag van genieten.

Nu vrijdag komt MvM (2e poging) en verder verwacht ik dat als de echo morgen goed is dat ik dan pas weer mag komen voor een echo met 10 weken....
    Maarrrrr, ik heb al een plannetje bedacht. Dat ik dan alvast de verloskundige praktijk hier in de stad ga bellen om mn zwangerschap door te geven en een afspraak voor 'een echo' laat maken. Misschien kan ik dan tussen morgen en die 10 weken van de VU daar al een keer komen :(

20. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    Goedzo Noa van zwangerschaps update! Leuk! Wat leuk dat jullie al weer mogen voor een echo. Ik dacht eigenlijk dat wij mmmeisjes er maar eentje extra kregen, alleen die van 6/7 weken. Maar je mag dus lekker nog een keertje. Of is dat met een speciale reden? Het hartje hadden jullie vorige keer toch al gezien? Maar wel super fijn, want ik kan me voorstellen dat je die extra bevestiging wel kunt gebruiken.

@aklina: bedankt voor je heldere uitleg. Dat vind ik echt heel fijn. Ik had al wel gelezen dat belletjes helemaal niet zo erg zijn, maar ik geloof dat ik dan toch ff zo'n uitleg nodig heb als jij hebt gegeven, om het ook echt te geloven. Ik ben nogal eigenwijs (echt waar vasca??! ja, echt waar :D:cool:) en als ik niet weet waarom, ben ik gewoon niet snel overtuigd. Erg welkom dus je verhaal en ik zal er volgende keer aan denken. Maar ik hoop natuurlijk dat er geen volgende keer meer komt...

Volgens mij ben ik trouwens behoorlijk misselijk van de pregnyl, kan dat? Beetje zelfde soort gevoel als van de utrogestan, maar dan nog iets sterker (volgens mij ben ik behoorlijk gewend aan de utrogestan inmiddels). Ook heb ik het gevoel dat mijn baarmoeder heel "dik" is. Voelt als een soort ja... spierpijn ofzo. Voel m steeds zitten. Kan t niet zo goed omschrijven. Maar het zal denk ik juist wel goed zijn.
    Heb net ook ff voor de grap weer over een ovutestje gepiest :D:):p. Gewoon voor de lol om te zien of ie flink zou uitslaan. Nou dat deed ie! Het is gek, maar zelfs als je weet dat je t net zelf naar binnen hebt gespoten, vind ik het dus toch nog leuk om zo'n streep 'te maken':D;):cool: kinderachtig he?

Deel Deze Pagina