ervaringen VUMC

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door vasca, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Vasca, ik heb ook na de eerste keer Pregnyl op een zwangerschapstestje gepiest. Verrassend toen ie posi was ;):p maar ja had ik iig 1x een posi zw.test... :D Heel bekend verhaal dus!!

Noa, zw.klachten klinken goed!! Je zal bij de VU wrs nog een echo krijgen rond 10 wkn zwanger. Je zou kunnen kijken of t nog lukt bij een vk... Bedenk ook dat je strax een hele poos geen echo krijgt hè... Dan zal je er toch echt vertrouwen in proberen te krijgen! Ik vond zelf de periode tussen 12 en 20 wkn vervelend: controle 1x per 4 wkn, geen echo's, geen zw.klachten en geen voelbare bewegingen in de buik (--> ik was bij beiden laat). Je ziet alleen je buikje groeien maar of dat jou voldoende vertrouwen geeft??? Ik was daar bij Sophie best onzeker over... Bij Daan had ik dat eerder vanwege de vruchtwaterpunctie, die angst.
    Anyway, wilde je niet ongerust maken maar je eerder voorbereiden op wat konen gaat. Ik heb echt een goed gevoel over jouw zwangerschap; dat wordt een pracht baby!!

2. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    Hi meiden! Hier even een ego berichtje van een blije Vasca:

De iui ging goed en we hebben er écht een goed gevoel over. We hadden dr Janneke herself, dus alleen daarom al helemaal blij. Had ttoch altijd het gevoel dat zij mij zwanger gaat maken :). Ook zaad was super, 16 miljoen met 62% goed bewegelijk. Ook blij dus. En lief als dr Janneke is en met onze mazzel dat we de laatste waren, mocht ik dus ook nog blijven liggen :D. Zo veel positiviteit, dat moet bijna wel een mooie baby opleveren! Alleen op het laatst wel wat pech: we hadden dus illigaal in het straatje bij het centrum geparkeerd, zodat ik niet zo ver zou hoeven lopen als ik niet zou mogen blijven liggen. En ja hoor, 5 minuten voor we terug waren: 85 euro boete! Wel ironisch, want dat kwam dus doordat ik wel mocht blijven liggen (anders waren we al eerder klaar geweest) en daardoor was het illegaal parkeren dus eigenlijk ook niet nodig. Maar goed, we hebben er maar om gelachen. We hadden van te voren bewust het risico genomen en besloten dat we t er voor over hadden. Nu hebben we een mooi aandenken aan de dag dat baby verwekt is, zullen we maar zeggen. En hij/zij krijgt gewoon het eerste jaar geen zakgeld :D

Heb alleen deze keer mijn eisprong nog niet gevoeld, dus das het enige twijfelpuntje. Maar goed, Vasca zou Vasca niet zijn als ze niet nog een laatste dingetje had om over te piekeren ;)

Nou, ik ga lekker liggen broeden nog ff en vanavond dan maar dansen, voor de rockfactor :D

3. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @noa: wanneer moest jij nou altijd starten met de utrogestan na de iui? We twijfelen, of we nu al moeten beginnen, pas vanavond (na de klus :)) of misschien zelfs morgenochtend (zodat de hormonen Vascaman zijn zwemmertjes niet in de weg zitten of muteren ofzo). Denk nu dat we t maar gewoon vanavond doen. Ook voor als ei toch nog moet springen.

Verdorie, wat ben ik ook een ei! Nou ga ik toch weer onzeker worden over mijn eisprong :x . Kan het dat je ei ondanks pregnyl niet springt? Bm voelt ook weer normaal, niet meer zo dik als gister. Zou ei niet per ongeluk dan gister zijn geweest? Of zou het ook kunnen dat ik t gewoon niet heb gevoeld?
    Foei stoute Vasca! Terug naar blije Zen plek! En blijf!

4. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    @ Vasca wat fijn dat de IUI goed gegaan is!! Dokter Janneke ken ik niet... is dat haar echte naam of hebben jullie dit koosnaampje gegeven ;) Dit moet hem worden nu dat je bent blijven liggen ;)

@ Noa, van zwangerschapsverhalen worden we toch vrolijk! Dan weten we allemaal waarom we dit doorgaan! Enne heerlijk zo vaak mogelijk naar jullie kindje kijken !

@ Aklina, wachten is verschikkelijk! Hopelijk mag je na het weekend beginnen voor jullie cryo!

@ Suus, lekker aan het genieten van je 2 wondertjes!

@ all, morgen om 14.30 hebben wij terugplaatsing van onze eerste IVF embryo ;) Yeaaah en dan komt het wachten..... ;)

Liefs

5. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Ik moest altijd op de dag van IUI beginnen met Utrogestan direct die middag!

6. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Ik ook meteen 's middags vasca... dan maar niet klussen... 16 miljoen moet je eitje maar genoegen mee nemen! haha

7. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @esther: o spannend, morgen terugplaatsing! Weet je al hoeveel bevruchtingen er zijn? En wat jullie terug geplaatst krijgen? Hi hi, bedoel dus hoeveel cellig/ blasto etc. Ik neem aan dat jullie gewoon voor een mensen baby gegaan zijn en niet voor een puppy ofzo :D

Dr janekke is inmiddels een fenomeen op dit topic :D. Zij is namelijk de aller, aller, allerliefste arts van het vu! :) jammer dat je haar nog niet kent, hopelijk komt dat nog voor je. Ze is gelukkig ook "onze" arts (van de diagnostiek, nu maakt dat niet meer echt uit) en heeft ons altijd heel lief geholpen en ze neemt altijd uitgebreid de tijd voor je. Ben dus echt een grote fan van haar en stiekem een beetje verliefd ook ;) hi hi. Moet ook wel want ik last me natuurlijk niet door iedereen zomaar zwanger maken :D ;)
    Janneke is haar voornaam, achternaam begint met een R en ze heeft een grote bos donker krullend haar. Als je haar ziet/ kent weet je het wel.

8. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Ik had wel een vrouw waarbij ik al 1x echo gehad heb, 1x bloedafname en ze kwam me ook de verdoving geven voor de punctie. Das een grote vrouw met donker krullend haar... maar weet haar naam niet .... erg he!

Inderdaad een mensenbaby zou leuk zijn haha. Geen idee hoeveel cellig... meestal is het 8 toch bij een verse embryo... en morgen horen we hoeveel bevruchtingen er zijn!

9. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @esther: die vrouw die jij bedoeld is het niet. Dat is volgens mij een vpk, haar achternaam begint volgens mij met van S...
    Dr Janneke heeft langer haar en is juist een tenger vrij kleine vrouw. Ook stuk jonger, 30 volgens mij. Maar desondanks wel een van de meest kundige heb ik begrepen.

extra spannend dan morgen om de uitslagen ook nog te horen! Hoop dat het een top emmy is en veel bevruchtingen die veel cryo's worden.

Dames: kan iemand me geruststellen dat mijn eisprong heus wel is geweest, al heb ik niets gevoeld?!? Wordt er toch echt erg onzeker weer van nu :( Iemand dit ook wel eens gehad?
    Vorige keer voelde ik hem ook wel minder duidelijk dan normaal, maar toen had ik wel een paar uur lang aan 1 kant echt dat gevoel. Nu dus niets...

10. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Ik heb zowel bij de intake als de punctie dokter Knieriem gehad!

11. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    @ Vasca, je ei kan vandaag evengoed nog springen als dat nog niet gebeurt is. Maar meestal checken ze bij de IUI al of je vruchtbaar slijm hebt en dan weten ze dat ie gesprongen is of snel zal springen. Sperma kan lang leven!

12. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    #4692 Emma 79, 12 jan 2012
    Laatst bewerkt: 12 jan 2012
    @Vasca, ik denk niet dat ik je kan geruststellen, sorry. Maar dat gepieker herken ik maar al te goed. Ben je eerst helemaal happy dat de iui goed is gegaan, dat Vascaman lekker veel zaad had en dat je even mocht blijven liggen. Maar dan eenmaal thuis/paar uur verder begint de onzekerheid van was iui niet te vroeg/te laat?

Meis, ik heb zelf nooit veel vertrouwen in iui gehad, maar dat kwam ook omdat ik altijd er vanuit ging dat ik niet zwanger werd door verklevingen van de eierstokken (nooit zeker geweten of ik uberhaupt wel verklevingen heb hoor, maar het was een gevoel (buikoperatie gehad)).
    En daarnaast heb ik van de 5x iui maar bij 1x echt het gevoel gehad dat de inseminatie op tijd was. Toen had ik echt een uur vóór de inseminatie eipijn gehad, alle andere keren had ik dat al de avond vóór de inseminatie.
    MAARRRR, helemaal zeker weet je natuurlijk nooit of je ei ook echt springt als je eipijn hebt, het kan ook zijn dat ei pas een paar uur later spingt. Ik bedoel we kunnen niet in onze buik kijken wanneer het ei nou precies springt ;).

Vas, probeer je positieve gevoel te houden, je kunt er nu toch niks meer aan doen ;). ALS de inseminatie te laat was, kun je er nu toch niks meer aan veranderen.

Knuffeltje voor je onzekerheid.

13. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    @Esther, wat fijn dat jullie morgen een terugplaatsingen hebben.
    En tja, dan dat vervelende wachtbankje waar Vasca en ik nu al opzitten...kom er morgen maar gezellig bij hoor, koekjes en thee genoeg :);)

14. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Vasca, volgens mij springt je ei altijd door de pregnyl! Enne, ik voel nooit m'n ei!! Dus daar zou ik me zeker geen zorgen om maken...
    Dus no worries...en idd je ei moet t maar doen met die 16 milj (wat veel!!!)

15. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    We hebben nu ziekenhuis geplanned... maar door de peptalk van de pufjuf denk ik nu bijna dat ik het liefste thuis zou willen.
    Aan de andere kant... als er wel iets misgaat, dan ben ik er maar alvast. Want het is 40 minuten rijden zonder file.
    Ik wil het heel graag proberen zonder pijnstilling... maar een vriendin van mij zei: Joh waarom onnodig pijn leiden. Ik heb bijna niets gevoeld (ruggenprik) en zou het zo weer doen.
    Hm...

Ook iets voor te zeggen...

16. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Knieriem?
    haha

17. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Maria, als ik vaginaal had kunnen bevallen bij Sophie, had ik gekozen voor een zkh bevalling met pijnstilling (ruggeprik). Maar uiteindelijk gaat het erom dat je moet doen waar jullie je goed bij voelen. Laat je door niemand iets aanpraten, als t voor jullie goed voelt, is dat het beste.

Esther, yeah voor tp morgen!! Iig dus meer dan 1 bevrucht :D

Emma, je hebt er gewoon al een halve ww op zitten!! Gaat snel, niet? Tenminste, zo lijkt t altijd bij anderen... ;)

18. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    thnxx Suus!

19. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    @Suus, het mag van mij nog wel iets sneller gaan :D.
    Ben wel benieuwd of en wanneer ik weer bruine afscheiding ga krijgen. Hoop natuurlijk dat het weg blijft omdat ik zwanger ben ;).
    Vorige keer wist ik 8 dgn na terugplaatsing hoe laat het was. En dat zorgt er wel voor dat je die laatste dagen voor bloedtest niet echt meer in spanning hoeft te zitten ;).

Wel besloten om deze keer niet té vroeg te testen, ik ga me inhouden, echt! Doe pas een test als ik donderdagochtend nog geen bruine afscheiding heb.

20. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Is wel vreselijk moeilijk....
    Wachten... arghh

Deel Deze Pagina