ervaringen VUMC

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door vasca, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hmmm, ik wilde wel gewoon werken de dag na de punctie ;) Ik zet dan wel een grote fles Spa op mn werkblad. ;)

Weet iemand hoe laat Emma moet??

2. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Net gebeld door de VU:

Vanavond om 21.00 de Pregnyl en dan donderdag om 08.15 uur melden in het zkh. Punctie is vervolgens om 09.00 uur. Hoor die ochtend ook pas waar ik ben ingeloot qua pijnbestrijding.

3. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Oh spannend!!!
    Wij donderdag ook een afspraak!
    Ik ga dan vragen of ze al uitslag hebben van het onderzoek waar wij aan hebben meegedaan, of niet, want dat mochten we niet weten... over "embryoselectie"

4. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Wat was dat voor onderzoek dan???

Emma, en en en???

5. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Dat was een test waaraan stellen mee konden doen die meerdere dezelfde embryo's hadden. Bij het ene stel zouden ze er 1 tp zoals ze altijd doen, dus kijkend naar het aantal cellen. Bij het andere stel zouden ze kijken naar het aantal cellen EN naar hetgeen wat de embryo uitscheidt. Dus naar meerdere factoren om zo de beste eruit te kiezen.

6. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    @LadyZ, interessant onderzoek. Maar jullie wisten dus niet welke van de 2 bij jullie is toegepast?

@Susan, SPANNEND donderdag punctie! Maar nu dus wel last van je buik, hmmm :cool:.

@Waterecho: het was erg gevoelig, zeker die tang die ze op je baarmoedermond zetten :$, maar het was goed te doen gelukkig. Tijdens de uitgangsecho zagen ze al een poliep zitten en tijdens de waterecho was hij nog duidelijker zichtbaar. Het is een klein poliepje maar moet hoogstwaarschijnlijk wel weggehaald worden. Maar dat wil ik ook, ik wil wel met een 'schone' baarmoeder aan IVF beginnen. De 31e horen we meer.

Meiden, ik ga even eten, misschien tot straks!

7. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Emma: nee, we weten niet of het wel of niet is toegepast..
    Nou, gelukkig achter de rug! Op naarde 31e en daarna wordt het emmatime!!

8. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    he verdorie, had net heel wat geschreven en ineens is het weg! Ik haat het als dat gebeurd.

Maar goed, 2e poging:

@susan: spannend allemaal! Het gaat nu wel allemaal lekker snel he? En... volgende week om deze tijd ben je lekker zwanger! :D

@emma: klinkt niet lekker de waterecho, stoer dat je het braaf hebt ondergaan. wel lekker idee dat je straks een schoon schootje hebt om je babytje in te ontvangen :)

Met vascaman gaat het eindelijk weer iets beter gelukkig. Hij heeft vandaag een klein stukje gelopen en kan weer lachen voor het eerst. heel fijn is dat. Het ging wel erg langzaam ineens met zijn herstel vond ik al. Meestal is hij er vrij snel weer bovenop (hij is ook wel een echte bikkel :cool:).

Ik heb zelf ook redelijk de moed er weer in, vond het inderdaad lekker vandaag weer te mogen werken en heb erna gezellig met collega's een terrasje gepakt na het werk. Heb weer helemaal de zomer in mijn bol! Daarnaast heb ik me ook een beetje op een zp dieet gezet. Mocht heel ff kijken hier en ff reageren, maar niet te lang. Ga er anders te veel over obsessen en das niet goed. Ga zo dus lekker weer meidenavond op net5 kijken (private practice en desperate housewifes).
    Vanochtend zat ik weer wat te stressen over mijn temperatuur (om 5.15 (te vroeg wakker) was ie nog lekker hoog 36,9, maar op mijn gebruikelijke tijd was ie omlaag naar 36,7. Dan wil ik dus mezelf overtuigen dat ik 36,9 in mag vullen en zat me in de douche te proberen dat goed te beredeneren. Tot ik me ineens realiseerde dat als ik zwanger ben, ik dat nu al ben en zo niet, dan ben ik dat nu ook al niet. Het maakt dus eigenlijk helemaal niet uit... Maar ja, ik wil natuurlijk ook gewoon graag hoop houden. Heb besloten dus maar voor de lage temperatuur te gaan en er niet meer over na te denken. Vond ik best goed van mijzelf.

Nou, op naar mijn meidenavond!

9. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    o ja, lady zorra: ook al zenuwachtig voor jullie gesprek donderdag? Hopelijk kan het voor jullie ook allemaal snel van start gaan!

Hier ziet het er naar uit, als alles volgens plan gaat (nou ja, behalve dan dat het echte plan is zwanger te zijn, maar mocht dat er niet in zitten deze keer, "plan b") moet ik maandag 28 maart naar het vu om dag 3 bloed te laten prikken. Precies de dag dat we anders de intake gehad zouden hebben. Komen we er toch nog die dag, ook al is die intake vooruit gehaald. :)

10. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Emma, gelukkig heb je het achter de rug. Nu hopen dat ze volgende week met een mooi plan komen!!

Susan, alsvast succes voor donderdag. Denk niet dat ik morgen veel online ben.

LadyZ ook succes alvast!!

11. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Meiden, leuke data allemaal weer ;)

As donderdag ladyZ en ik
    28 maart Vasca
    31 maart Emma en Tycuna!!

Echt grappig hoe sommige dingen op dezelfde data kunnen vallen...

Emma, klem is kut ja ;) en vond die vloeistof erin doen ook pijnlijk maar petje af dat het je is gelukt! En Emmabedje moet idd mooi opgemaakt zijn voor Emmabeeb.

Tycuna, veel plezier morgen met nestje kijken. Let maar op mijn woorden: je bent verkocht!!! Ennnnn, ik kom graag op kraamvisite hoor ;)

Hier laatste prik (ooit??) gezet... Toch wel jammer eigenlijk. Het voelde allemaal heel veilig en dat is het niet meer vanaf nu. Gaan nog wel even vragen wat we hebben ondertekend in t contract tav de cryo's. Als dit lukt en er zijn veel cryo's willen we ze afstaan aan de wetenschap...maar weet niet of we dat hadden ingevuld!!!
    Ik ga ook verder Net5 meidenavond kijken

12. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    grappig al die data zo op een rijtje. Valt me wel op dat er heel vaak afspraken op dezelfde data vallen! Wel gezellig, kunnen we er tegelijk naar toe leven.

tycuna: veel plezier met het nestje morgen!

13. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Tycuna, wat leuk een hond! Inderdaad, fijne afleiding in deze (meestal toch wel) verdrietige tijden.
    Susan, broedkipje! Wat een mooi aantal. Wel beter van het pompje (als je die krijgt). Voor mij blijft de punctie iets heel traumatisch, als ik er aan terugdenk. Ik zou niet tegen de onzekerheid kunnen dat ik pas op de ochtend zelf te horen krijg welke vorm van pijnbestrijding ik krijg. Fijn dat het Vu ook op zondag terugplaatsingen doen! Ze willen mij eigenlijk zonder zien voor een echo, maar ik ga afbellen. Ik heb iedere keer de pregnyl ongeveer op dag 19. Zondag is dag 12. De hele week ben ik om de hoek daar. Zondag slaap ik uit. Oh zo! Dat jij de dag na de punctie gaat werken. My god! En goed dat je niet in cryo’s gelooft, ik doe dat ook niet meer. D

Lady Zorra, Jeetje, jij hebt ook al zo’n heftige punctie gehad. Brrr… Wat Suzan gisteren omschreef klonk idd als beginnende overstimulatie… Je hoeft niet volgelopen follikels te hebben hoor. De druiventrossen tellen ook al als overstimulatie (afhankelijk van de waarden in het bloed) Wij hebben ook met die embryo selectie meegedaan. Ook nog geen

14. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Maria vreemd dat ze je op zondag willen zien! Vaak plannen ze t nl zoveel mogelijk buiten de weekenden om nl... Gewoon bellen dat je niet kan, mag je vast maandag komen. Uitslapen is nl heel belangrijk!! Hier kan dat al een tijdje niet meer ;)

Ik mag ook meedoen met een ander onderzoek trouwens. Dan brengen ze de embryo in middels een pompje ipv dat de laborant het erin spuit. Dat zou geleidelijker gaan en dus beter? Iig, dat willen ze onderzoeken. Geeft geen invloed op t slagen zeggen ze. Wat zouden jullie doen??

Vandaag lekker relaxed dagje hier. Schoonmaakster heb ik afgebeld, kan ik ff bijslapen als Sophie ook slaapt. Om 4 uur naar de hypotheekadviseur en dan vanavond naar hokeytraining. Ben benieuwd hoe dat zal gaan ;) Heb al wel slecht geslapen vannacht, miss stiekem toch al stress voor de punctie???

Ga weer ff verder atwt kijken!!

15. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Maria en ladyZ, ben sinds ca 2 dgn ofzo bijna 1.5 kilo aangekomen. Moet ik me al zorgen gaan maken??

16. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Dat is niet best nee. had ik ook.
    Is er veel verschil tussen gewicht in ochtend en avond?
    Meet anders vanaf nu 2x per dag ook de omvang van je buik.