ervaringen VUMC

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door vasca, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    LadyZ, veel succes/plezier bij je afspraak vandaag! Hoe laat moet je eigenlijk??

Hier net weer op de weegschaal gestaan en sinds gisteren maar 100 gram erbij, dus dat gaat goed!!
    Verder heb ik m'n mannetje de opdracht gegeven, in welk kamertje hij ook zit, om op zoek te gaan naar t komkommerboek... Hopelijk ontrafelen we vandaag het mysterie... ;)

2. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    LadyZ, heb jullie geboortekaartje van Gerodi net gezien in het kaartjes in de wachtkamer vd VU! Hoe grappig is dat! Jullie staan redelijk vooraan :)

3. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Komkommerboek is niet gevonden door m'n mannetje... Hij zat in kamer B... Heb ingeloot voor het pompje!!! Ga me nu omkleden dus tot later

4. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Wat grappig!! De voorkant is de muurschildering op zn kamertje. Wij moeten om 15u. Hoe gaat het nu met je? En boek is dus echt spoorloos? Hmmmm.

5. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Lady Z, succes vanmiddag.

Susan, hoop dat het mee viel voor je. Wat goed dat je bent ingeloot voor het pompje!!!!!!

Foto van ons hondje! Is het geen schatje? :p
    Bekijk bijlage 139567

Susan, ze hebben geen site maar die vrouw stuurt me foto's van de ontwikkelingen, en ook van toen ze nog heel klein waren. Op 9 april kunnen we hem ophalen. Zin in!! (Werd trouwens heel netjes te woord gestaan bij de NLV!) (Prijs idd 800 euro)

6. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    @Vasca, hoe gaat het met je? Nog geen bloed hoop ik?

7. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Meiden, punctie zit erop. Pompje was heerlijk! Zeurt nu wat daaronder maar het was goed te doen. Volgens mij vonden ze me wel stoer :)
    Lig nu nog in een bedje en horen zo hoeveel eicellen er gevonden zijn...

Miss ligt het boekje in kamertje A??

Tycuna, wat een moppie! Natuurlijk zijn jullie verkocht :)

8. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Susan, wat fijn dat het er op zit, en dat de pijn meeviel!!! Nu duimen op een mooie score!

9. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Score: 15 eicellen en 2.1 milj zaadjes! Zaterdag bellen of er bevruchting was en wanneer de evt terugplaatsing.

10. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    jeetje Susan, wat te gek dat het zo meeviel met het pompje!
    Helemaal super!

Tycuna wat een SCHATJE!!!

11. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Mooie score Susan, ben je opgelucht? Dat dit erop zit?

12. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Elke keer wil ik mijn ervaring met het VUmc met jullie delen......en dan komt er weer wat tussen ;)

Bij ons waren het de redders in nood! Letterlijk!
    Ik was al bij 3 ziekenhuizen geweest en ik was al 2keer geopereerd aan mijn linkereilijder en verklevingen en elke keer werd er gezegd dat we gewoon zwanger moesten kunnen worden.......
    Waarom wilde het dan niet.
    In 2007 eindelijk doorverwezen naar het VUmc en daar werd er na 15min al gezegd dat ze bang waren dat ik 100% onvruchtbaar was en dat ze daar wat testen voor moesten doen om dit vast te stellen en eventueel te verhelpen.
    Het klopte! Mijn linker eilijder (die al 2keer eerder verstopt had gezeten) zat verstop en er stond vocht in. Dit vocht liep terug de baarmoeder in waardoor een zwangerschap onmogelijk geworden was. Na een pittige operatie waar ze ook moesten vast stellen dat ik endometiose had, is uiteindelijk mijn eilijder verwijderd en zou de kans op een spontane zwangerschap groter geworden zijn.
    Wel vertelde ze mij dat er ook een kans bestond dat het door al die jrn heen de balans in mijn lichaam verstoord kon zijn en dat de IUI niet zou werken.
    Omdat we al zo lang bezig waren hebben ze on 3keer IUI gegeven en zijn direct door gegaan naar IVF.
    Geen wacht tijden helemaal niks alles netjes achter elkaar door.
    Iedereen was even aardig en vriendelijk en behulpzaam geen vraag is gek of te veel.
    De eerste IVF was bij ons direct raak! En ook bij onze 2de zwangerschap hebben we onwijs veel geluk omdat we nu zwanger zijn van een cryotje van onze eerste IVF.

Ik ben ook bevallen in het VU en ik vond het een fijn ziekenhuis en ze hebben mooie ruime verloskamers. Je krijgt 1 verpleegkundige die je begeleid tijdens je bevalling. Die is de hele tijd bij op de kamer....op de kleine uitzonderingen na als ze ff wat moet halen enz.
    Er zijn altijd artsen aanwezig.
    Ik loop nu weer bij het VU. Helaas gaat deze zwnagerschap niet over rozen en hebben ze me onder controle van een prof. gezet.........met de baby gaat het heel goed alleen ik heb veel problemen met eten en mijn schildklier en dat is weer slecht voor de baby en dat vonden ze reden genoeg om mij nog beter in de gaten te houden.
    Ook mijn bevalling, geen details, was niet zo gegaan als ze graag hadden willen zien en daarom moest ik ook onder controle van de prof blijven omdat ze dit keer willen dat ze sneller in kunnen grijpen.
    Nadeel is dat het vaak uitloopt.

Ik heb dus niks als goede ervaringen met het VU............maar dat komt ook omdat ze mijn wens hebben laten uitkomen en ik zelf 2kindjes kan krijgen nu.

Ik hoop dat er veel positieve verhalen bij gaan komen!
    En als jullie vragen hebben mogen jullie ze stellen hoor, ook via PB.

13. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Sloppy is mijn lichtend voorbeeld dat het wél kán met cryootjes:)

14. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Ja idd Sloppy is ons voorbeeld!!

Hier net 3 uur in bed geslapen!! Veel eigenlijk hè! Heb nog steeds geen napijn trouwens. Zit ff te denken of ik nou naar beneden ga waar ik word besprongen door Sophie, of dat ik rustig in bed blijf liggen...

15. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    jeetje Suus, jij wordt mijn voorbeeld dat puncties ook normaal kunnen gaan! (en de napijn dus ook wél kan meevallen!)

16. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Maria, ik hoop natuurlijk dat jij geen punctie hoeft te ondergaan. Je hebt toch nog een paar cryo's?
    Napijn had ik vorige keer ook niet trouwens, echt mazzel dus!
    En mocht je nou toch nog een punctie moeten, hopelijk is t pompje dan geïnstalleerd want ik heb er een ontzettend positief verhaal over iig!! Heb t ook meerdere malen gezegd dus hopelijk hebben ze goed geluisterd... ;)

17. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Maar voelde je dan pijn en dan gaf je jezelf een pompje en dan werd het meteen minder? of hoe werkte het dan?
    Xxx

18. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Via een infuus werd het spul aangesloten. Zo kreeg je al een basisdosis zeg maar. In m'n hand kreeg ik een apparaatje met een knop en daar kon ik opdrukken als ik dat nodig vond. Natuurlijk met een begrenzer erop... Ik wachtte wel eventjes met drukken want wilde geen mietje zijn ;) maar als ik drukte, werkte t na een sec of 10? Manlief zei wel dat ik op een gegeven moment gedrukt had en de arts wel 6 follikels kon aanprikken zonder dat ik dat voelde! Heb 3x die knop gebruikt... Ze heeft nu ook alle kleintjes leeggezogen en dat kon vorige keer niet vanwege de pijn. Het was gepiept met in- en uitrijden in 15min...
    Hoop echt voor alle vrouwen dat dit de standaard gaat worden... Geloof me, je hoeft dan niet meer bang te zijn. Je voelt t nog wel maar t is draaglijk!! Heel belangrijk...

19. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    jeetje wat ontzettend gaaf!
    En krijg je dan evengoed dormicum voor de angst of dat niet?

20. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Dat klinkt echt goed Susan. Maar willen ze dat uiteindelijk als "standaard" gaan invoeren?

Deel Deze Pagina