LadyZ, op de hap?? Wat is er dan??? Niets ernstigs?? Over ziekenhuizen gesproken, heb gekeken bij mn man's hockeywedstrijd vanmiddag. Kreeg er een kerel, van de tegenpartij, een bal tegen zijn hoofd, echt niet normaal hard ook! Had uiteraard ontzettend veel pijn, ging toen liggen op de grond, stond weer en ging vervolgens knock-out! Hij schijnt zelfs even niet geademd te hebben?? Toen 15 seconden kreeg hij allemaal stuiptrekkingen!!! Echt super eng! (ik was ergens natuurlijk ontzettend blij dat het mijn man niet was ) De vriend van mn zus belde meteen 112 en mn zus ging naar die jongen toe want zij heeft haar reanimatiediploma. Ook mijn man heeft een reanimatie diploma dus die stond er ook bij, voor het geval dat. Er was toen een meisje, dat arts schijnt te zijn, en die kerel was dus weer bij en toen zei zij dat de ambulance niet meer hoefde te komen??? Nou, die hebben we mooi wel laten doorrijden. Uiteindelijk hoefde die kerel niet eens mee naar het zkh! Vreemd toch? Bleef nog gewoon op de hockeyclub, wedstrijd hebben zijn teamgenoten nog wel afgemaakt (zou ik geen zin meer in hebben als het mijn teamgenoot was gebeurd) en hij was er ook nog en had een enorme buil op zijn hoofd. De bal kwam vlak onder zijn slaap....... Iets hoger en hij was er denk ik niet meer geweest. Brrr, echt doodeng was het hoor! Helemaal toen je hem knock-out zag gaan en dan die stuiptrekkingen!
@suus, wat een geweldige aantallen zeg. En inmiddels zit je lekker te broeden. Ik duim voor je meis!!!
susan, wat ontzettend mooi, zo'n super, super top-topper! en dan ook nog eens 13 in totaal! goed gedaan hoor meid! Maar je hebt het nu over icsi... ik dacht eigenlijk dat jullie ivf zouden doen? was sophie niet ook via ivf verwekt? Hier heerlijke super leuke dag in het zonnetje gehad. Wel beetje domper dat de vriendin van een vriend van ons vertelde dat ze zwanger was. Gek genoeg hadden we het er op de fiets er heen al over gehad: ze zijn net getrouwd, dus ze zou best eens zwanger kunnen zijn. Maar als dat dan ook echt zo is en ze vertellen het, is het best een beetje zuur. Vooral omdat het dan ineens zo logisch en makkelijk lijkt. Wij zijn net een paar maanden eerder getrouwd en eigenlijk krijg je dan ook ineens zo'n sfeer dat iedereen zich volgens mij wel realiseert dat wij zws ook bezig zijn, maar dat het ons nog niet is gelukt (denk ik dan). ik weet ook dat het voor hen wel snel is gegaan, wat t nog minder leuk maakt. Maar ik troost me maar met het feit dat het misschien ook wel eerlijk is zo: zij hadden eerder gepland te gaan trouwen (jaar van te voren) en wij besloten het later en gingen eerder trouwen. Nu halen zij ons dus een beetje in met een baby... Maar had het liever andersom gezien. Heb ineens veel minder zin in het bloedprikken morgen, het natuurlijke traject is toch echt wel veel leuker. Zou willen dat ik ook niet zo veel, te veel al wist van zwanger worden en hoe het allemaal werkt, zodat ik lekker op een terras kon zitten verkondigen dat ik zwanger was en ik niet precies wist wanneer het verwekt was en wat ik wel/ niet mag eten sorry Hoe is dat voor jullie? doen jullie je ook altijd een beetje dommer voor wat dat betreft? Ik merk dat als het er over gaat ik toch maar liever doe of ik dingen niet weet of dingen vaag weet (bv van zwangerschap van mijn zus), omdat het anders zo opvalt. Vind dat ik er inmiddels ook al veel te veel van weet ook. Hoe heerlijk is het dat je niet weet hoe al die hormonen werken, hoe lang een zaadje/ eitje leeft en je gewoon ineens zwanger bent en "er wel een beetje van schrikt"? Maar ja, je natuurlijk "heus wel weet hoe babies gemaakt worden". Stiekem denk ik dan: nou volgens mij heb je er geen flauw idee van hoe dat allemaal precies gaat en weet je niet half hoeveel mazzel je hebt! Jeetje, ik klinkt wel erg verbitterd zie ik zo. Valt ook wel mee hoor, maar wilde toch ff van me afzeiken. Sorry voor dit negatieve bericht. In elk geval is susan waarschijnlijk vanaf vandaag zwanger van een pracht kind en daar zijn we allemaal (oprecht!) blij om, toch?
@ladyzorra: wat is de HAP? en waarvoor waren jullie daar? (he gelukkig is er ook nog veel wat ik niet weet!) @susan: eng verhaal, ik zou mijn man bijna niet meer willen laten spelen geloof ik!
Lieve Vasca, ik vind je niet verbitterd hoor!! Ik snap je juist heel goed. Het is ook moeilijk om te horen dat het bij een ander allemaal wel is gelukt, en dan op de normale manier, onder de lakens, intiem, zonder dat ook maar iemand daar vanaf wist. Dat moment lijkt mij heel speciaal, maar zal waarschijnlijk nooit zo komen. Maar kijk vooruit, want daar ligt je toekomst. *lfs* Hoelaat moet je vandaag bloedprikken? Hou je sterk hoor!!!!
Idd, oprecht blij. Hoop het zo voor je Susan!!!! Maar, als iemand mij verteld dat iemand zwanger is ben ik áltijd oprecht blij.... maar dat wil niet zeggen dat het ook wel pijn kan doen. Of stiekum jaloers....
Tycuna, denk dat dat het is; jaloezie... Vasca, ik vind je ook niet verbitterd. Het is gewoon niet leuk dat het bij ons niet op de normale manier kan. Is nl echt vele malen leuker dan de mmm. Aan de andere kant, en zo probeer ik het te bekijken, als de mmm er niet was geweest, zou je misschien altijd kinderloos blijven. Dat je veel van dingen afweet, kan natuurlijk ook omdat je je gewoon in veel zaken verdiept Mijn man bijv is een wandelende encyclopedie... Soms wel irritant hoor En als ik in een gesprek bijv veel weet over de mmm, dan zeg ik altijd dat ik het van dichtbij heb gezien bij vrienden/kennissen van ons. Hap = huisartsenpost Hier weer op het werk. Ben best wel moe en heb al dagen mega jeukende tieten! Bah! Dat vind ik dan wel een groot nadeel want kan er natuurlijk niet de hele dag aan zitten frunniken. Verder ben ik ergens toch een beetje bang dat er nix in me is geplaatst gisteren (ook al checken ze dat altijd hoor) want ik voel echt helemaal nix!! Zowel bij Sophie als de mislukte cryo voelde ik 2 dgn wat tintelingen in mn baarmoeder zeg maar en nu echt niets!! Miss kan LadyZ mijn onzekerheid wegnemen?? Nou, ik ga maar ns beginnen hier. Heb echt totaal GEEN zin!!
Oh ja, nee wij hebben ook bij Sophie ICSI gehad. Is hetzelfde als IVF qua voorbereiding, alleen in het lab is het net even anders. Is dus gewoon zusje/broertje. Mijn man's zaad is te slecht voor IVF, vandaar ICSI.
Susan, Nou jullie hebben wel een goede score zeg! En wat fijn dat je nu lekker aan het broeden bent op je emmie..... Hopelijk kom je snel weer bij ons kletsen! En mijn duimen draaien overuren
Zo, hier ff een fotootje van onze emmy Ik zie geen 8 cellen maar goed, ben dan ook geen embryoloog @Kleintje, ik kom voorlopig niet naar de bevallen dames. Het bevalt me prima zo!
Mooie foto Susan, ik vind het zo bijzonder, dat dat allemaal kan, en dat het dan ook nog eens op de foto staat. Hopelijk is dit de 1e foto van jullie 2e kindje! Succes vandaag, hopelijk gaat de dag snel! Weet jij trouwens vanaf hoeveel zaadcellen ze IVF toepassen ipv ICSI?
Tycuna, mijn man had na opwerking de eerste 1.4 milj zaadcellen en de tweede keer 1.7 milj. In veel ziekenhuizen doen ze dan zelfs IUI! Ze hebben ons de eerste keer 'ingepland' voor ICSI omdat dat lab-technisch gezien tijdrovender is dan IVF. Uiteindelijk toch gewoon ICSI toegepast, denk omdat ze dat gewoon het beste vonden. Uiteindelijk maakt het niets uit hoor, alleen wellicht psychisch. Bij IVF is het nog altijd survival of the fittest ook al is het een potje en bij ICSI kiest de laborant de mooiste/beste zwemmende zaadcel uit. Je moet het zo bekijken; moeder natuur maakt heus wel een goede scheiding. Als het embryo'tje niet goed is, deelt ie of niet verder, of hij nestelt niet in, of het gaat later in een evt zwangerschap fout (bijv geen kloppend hartje bij de 1e echo). Tenminste, zo zie ik het. Weet niet of het ook echt zo werkt hoor. Maar de kansen op een gehandicapt kindje zijn bij IVF en/of ICSI niet groter dan bij natuurlijk verwekte kindjes. Ik vind het niet erg dat ze bij ons ICSI hebben gedaan ipv IUI. Liever meteen resultaat dan tig keer mislukte IUI's. Dat lijkt mij persoonlijk veel zwaarder...
Daar geloof ik wel in ja, dat moeder natuur echt wel een goede scheiding maakt. Soms klink ICSI zo als "de laatste mogelijkheid" maar dat is IVF inprincipe ook. Het is geweldig dat dt allemaal kan en hoe het uiteindelijk tot stand is gekomen in het lab, ach, who cares.... als je maar zwanger bent, toch? Wat mij met IUI wel aantrekt is dat je geen (of minder) hormonen hoeft te gebruiken en dat het in dat opzicht misschien "lichter" is..... Een vriendin van mij heeft nu een dochtertje van 7 mnd middels IVF (jaja, ook van de VU!! ) en die had héél veel acne van de hormonen. Maar jij (Susan) had niet veel bijwerkingen toch?
Susan, kan kom ik af en toe wel ff hier! Maar ik zie wel 8 cellen. Ze liggen achter elkaar. Maar het is wel echt een hele mooie emmie!! En wel veel zaadjes had je man! Hier hadden we er maar 10.000 bij de laatste test.
Tycuna, ik had heeeeeeeeeeeel weining bijwerkingen. 1 avondje wat opvliegers en verder nix eigenlijk. Vaak hoor je als bijwerking hoofdpijn maar ook dat had ik niet. Het is gewoon per persoon verschillend... Kleintje, ik zie alleen maar 'billetjes'
Susan: wat een mooie emmy!! Ik heb helaas geen foto... bij ons was het scherm stuk Niks voelen is echt niet erg! Ik voelde ook niks, mijn (.)(.) hebben nooit 1 dag pijn gedaan en zijn 0!!!!! cups gegroeid. Hij is echt wel teruggeplaatst (al snap ik je wel, want ik hat ook horrorscenario's dat ie nog op de vloer lag.....) Zwangere vriendinnen: hou op, schei uit.... ik heb er heel wat tranen om gelaten, ook al was ik echt blij voor ze, maar het voelt gewoon erg onrechtvaardig...... Ieuw, wat echt zo'n hockeybal tegen je kop!!!! Gerodi is ziek, hij heeft (waarschijnlijk) erge buikgriep, het komt er aan alle kanten uit, vooral 's nachts. Dat is best eng, omdat ik bang ben dat ik het niket hoor en hij spuugt echt enorm. Heeft helemaal ontstoken ogen van de kotst in zn oogjes Vanmiddag weer naar de ha.....
@Ohhh LadyZ, wat zielig voor Gerodi, arme vent @Susan, wat een mooie foto. Het idee dat dit een mensje in wording is/kan zijn *zucht* @Vasca, ik vind je niet verbitterd hoor . Ik vind het een hele normale reactie voor een mmmeisje. Ik vind het ook altijd moeilijk als ik hoor dat iemand zwanger is en al helemaal als het ook nog eens binnen een poep en een scheet is gelukt. Voor diegene ben ik altijd oprecht blij, maar het doet me ook pijn, ben ik jaloers dat het bij hun wel lukt. Dan vind ik het oneerlijk, wij waren nu toch aan de beurt . Maar goed, wat doe je eraan, het leven werkt niet als van nu is die aan de beurt. Hou vol hoor meis, jullie kindje is dan misschien niet tussen de lakens verwekt maar uiteindelijk draait het om het resultaat, dat kleine mensje in je armen.
Een vriendinnetje van mn hockeyteam had zelfs al wat woorden met haar vriend omdat het niet zo snel lukt........ Voorgeschiedenis en anamnese: eerste kindje binnen 1 a 2 mnd raak ofzo en nu dus sinds sept 2010 'pas' bezig voor een 2e. 6 mnd dus...........en nu al kleine conflicten thuis. Tja, kan me daar weinig bij voorstellen........... en inleven kost me best wat moeite. Ook roken ze allebei en heeft zij tijdens haar zwangerschap wel ns een glaasje wijn gedronken want 1 glaasje kan toch geen kwaad???? Ik word er niet boos om ofzo, vind het ergens wel een beetje treurig allemaal. Ook al hebben zij bewezen dat het natuurlijk kan, ik zou voor geen goud willen ruilen!! Dan maar in de mmm met mijn ontzettend lieve man.
Emma, het is al bijna de 31e!! Wie kreeg dan ook alweer nog meer de uitslag? Tycuna toch? Vasca was 4 of 5 april? (doe het ff uit mn hoofd hoor )