Vasca, ben je al terug?? Nee hoor ben niet nieuwsgierig @hier: net het beste werktelefoontje gehad van deze week (ja idd, dat weet ik nu al ). Had gisteren nl een eikel van een kerel hier. Vrouw had pijn, al 2 wkn, maar hij belde pas gisterochtend voor het eerst....... En ik weet wel waarom: kennelijk doet die vrouw dus alles met hun 2 kids en pas vanaf dit weekend kon ze dat niet meer vanwege de pijn. Dus hij moest alles doen, verzorging, 's nachts, werk...ja en hij trok het niet meer, daarom werd er gebeld.... Nou is die vrouw patient van mn vader en ik had haar tussendoor gezet. Niet veel tijd had ik dus en al overlegd met mn vader na zijn telefoontje en voor hun bezoek en hij wilde haar vandaag zien zodat hij het zelf kon oplossen. Heb haar gewoon laten komen en foto gemaakt, probleem geconstateerd maar zou ingewikkeld plan worden dus ja, nix gedaan verder. Wel hele sterke pijnstillers voorgeschreven. Nou joh, die man ruzie maken met mij! Ik werd ook echt woest maar heb me verder beleefd gedragen. Uiteindelijk heb ik ze de deur uit gezet (had mn man al in de praktijk laten komen, op voorhand, want wist van die 'agressieve' man) met hartslag 180 ofzo Hij belde net op, dat hij vandaag niet komt en wil worden uitgeschreven als patient hier. Nou, geweldig telefoontje want zulke mensen ben ik liever kwijt dan rijk! Ging ook gewoon een shag draaien in mn praktijkkamer!!! Nou, dan weet je het wel, wat voor soort publiek dat is. Ze zullen wel gaan piepen als de rekening komt (consult en foto) maar goed, maar even overleggen met mn vader of we dat gewoon maar laten zitten (zullen ze nl wel niet betalen) want die paar tientjes kan je dan soms beter missen, dan die kopzorgen die je ervoor in de plaats krijgt. NOu heel verhaal Ga nu maar even van mn pauze genieten!
WHAAAAAAAA Susan, ik zie hem ook!!!!!!! Vreselijk dat soort mensen! Kan me voorstellen dat je die liever kwijt dan rijk bent .
Moest toch bellen met de kinderopvang vandaag voor Sophie dus heb meteen dit 2e kindje (jaja, ik ben heel positief ) opgegeven voor op de wachtlijst bij hetzelfde kdv. Vanaf 16 februari 2012 wordt dat dan. Uitgerekende datum is 15 december dus 2 maandjes daarna is prima. Oh ik ga deze hele week testen, ervan uitgaande dat alles goed gaat, is dit nl de laatste keer dat we zwanger zijn..............
@susan: IK ZIE HEM!!!! WAUW SUPER! echt goed joh! en ik zou ook lekker testen als ik jou was, lekker genieten van die roze strepen Bedankt voor alle succes wensen en geinteresseerde vragen! Ik zal dan dus ook maar ff verslag doen: Om te beginnen: wij zijn blij! Alle uitslagen waren goed bij mij: geen enge ziektes, FSH was goed (7,3?) oestradiol (?) ook, ze heeft nog een echo gemaakt ivm de poliep: die was lekker weg! Wel zat er een mooi ei van 15,5 mm klaar om over een paar daagjes te springen en te landen in een mooi bedje van 7mm baarmoederslijmvlies (dat was dus ook goed). Ook Vascaman had het goed gedaan : een mooiere uitslag dan ooit te voren! 1e meting 54 miljoen, na opwerking nog 13 miljoen, waarvan 90% uitstekende zwemmers. 2e meting 125 miljoen. Die was niet opgewerkt, maar zou het wel zo zijn, was de kans groot dat er nog meer van die wk-waardige zwemmers zijn dan bij de 1e meting (dus meer dan 13 miljoen)! Het is nog geen superzaad en heeft de mooie naam: "lichte mannelijke factor" gekregen. Maar vascaman was toch wel trots (en ik ook!). Zijn gezonde leefstijl heeft dus blijkbaar vruchten afgeworpen Al met al betekent het dat ik nu een HSG krijg om te controleren of mijn eileiders doorlaatbaar zijn en daarna mogen we op de wachtlijst voor IUI. En wat ook heel fijn is, de wachtlijst valt erg mee: anderhalve tot max 2 maanden! We hadden het dus eigenlijk niet beter kunnen wensen! Het was een heel fijn gesprek met die wederom heel lieve dokter Janneke. Ze heeft alles goed uitgelegd (en ik wil altijd het naadje van de kous weten) en nam ontzettend de tijd, ook al was ze al uitgelopen (we moesten 20 minuten wachten, waar ze zich heel netjes voor verontschuldigde). Ik had nog gevraagd over dat bloedprikken op dag 20 en dat is voor progesteron. Omdat ik daar wat twijfels over had, mag ik dat ook laten prikken. Was niet heel erg nodig, maar ze zei dat het wel kon om uit te sluiten. Vond dat echt super lief. Heb natuurlijk wel aangegeven dat het niet hoeft als zij het onnodig vond, maar dat was ook niet zo. Omdat mijn LF wat aan de korte kant is, krijg is zoiezo na de hsg utrogestan om te zorgen dat die lang genoeg blijft, dus dan vind ik het wel een fijn idee. Ook gaat ze die utrogestan al wel geven volgende keer, zodat ook als we nog niet met IUI gestart zijn, we misschien zelf al iets meer kans hebben. Nou, een heel fijn gesprek dus!
vraagje: heeft een van jullie ervaring met IUI in het VUMC? Klopt het dat je eerst 3x ongestimuleerde IUI krijgt en dan 3x gestimuleerd? Het lijkt ons namelijk wel fijn om eerst nog even niet met hormonen te beginnen, aangezien onze uitslagen verder best wel goed zijn dus... Ik vind de verhoogde kans op een meerling nl niet zo'n prettig idee. Weet iemand hoe hoog de kansen zijn met IUI op bv een 2-ling? En zoiezo de kans op zwangerschap? spannend allemaal hoor!
Susan, top toch, zo'n positieve instelling?! Dat is juist goed!! Maareh, na dat mooie streepje van vanmorgen mag ik je toch al wel voorzichtig feliciteren? Of is dat nog te vroeg? Vasca, wat goed van de uitslagen zeg!!!! Over de IUI's kan ik je niet veel vertellen..... sorry. Nou, ik ga gauw weg. De step wacht op me.
Susan, lekker verhaal trouwens zeg, van die vent! Gelukkig was je mannetje in de buurt!!! Bah, zulke figuren ben je toch liever kwijt dan rijk!! Grrrr.....
Vasca, wat een mooie uitslagen!! Kan me voorstellen dat jullie er trots op zijn. Tav IUI weet ik niet zo veel, moet ik eerlijk bekennen. Volgens mij is wel 60% zwanger na 6 pogingen, dus ja een kleine minderheid helemaal niet Maar jij hoort gewoon bij die 60%. MIjn nichtje heeft gestimuleerde IUI gehad (maar zij heeft geen eigen eisprong enzo dus dat moest wel) en na veel ellende tijdens de stimulaties (cystes, overstimulatie etc.) is zij bij haar eerste echte inseminatie zwanger geworden en bevallen van een meisje. Tweeling hangt af van het aantal eitjes/follikels dat er gaan springen. Als je ongestimuleerd krijgt, zal het er wrs maar eentje zijn (zoals meestal bij elke natuurlijke eisprong). Bij gestimuleerd kunnen er wel ns meerdere follikels groeien. Kans bestaat dan ook dat een poging wordt afgebroken. Vaak hoor je dat bij 3 follikels of meer bijv ze geen IUI doen en je (soms/vaak/altijd?) een sexverbod krijgt. Om meerlingen te voorkomen is dat...en zeker de VU zal daar erg op gebrand zijn. Hoop dat er zo wat vragen zijn beantwoord?? Nou, hier weer lekker thuis. Net Sophie opgehaald, vroeg 1 vd leidsters hoe het met de plaatsing was gegaan. Dus ik dacht dat het ging over de plaatsing van Sophie naar die peutergroep maar ze bedoelde de terugplaatsing! hahahaha Zo zie je maar hoe er geluld wordt want ik had het haar helemaal niet verteld Wel heel lief hoe ze meeleefde (Haar zus loopt ook in de VU voor ivf, met al 3 mislukte ivf's volgens mij. Zus had een cyste op de eierstok, die is verwijderd en die ander is beschadigd dus wrs lukt het daarom niet zo goed?) Ga even snel forummen en dan met Sophie spelen voor ze weer gaat slapen strax.
SUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jij stiekemerd!!!!!!!!!!!!!!! Gewoon niks van zeggen in je pbtje!!!!!! Dat je al zover bent en test enz enz enz enz! WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, Ik zie hem ook!!!!!!!!!!!!!!!! VAN HARTE GEFELICITEERD MEID!!!!!!!
Hoi Vasca, Wij zijn flink ervaren in de IUI haha. Ik kreeg sowieso gestimuleerde IUI omdat ik geen eisprong van mezelf heb. Wij hebben zelf geen problemen met de kans op een meerling. Afhankelijk van hoeveel follikels er groeien d.m.v. de Puregon is de kans om dubbel bevrucht te raken. De VU vraagt bij ons altijd bij 2 of 3 rijpe follikels of we 'de behandeling voort willen zetten of afbreken' Maar we zijn al zolang bezig en willen zo graag een kindje dat we altijd doorgaan met de behandeling. Echter als er 4 follikels zitten van 18 of meer mm dan breekt de VU het uit zichzelf af, wegens medische overwegingen. Kunnen teveel complicaties met zich meebrengen. Daarnaast kan het ook prima gebeuren dat je 1 rijpe follikel hebt die zich uiteindelijk opsplitst in 2 dus dan krijg je alsnog een tweeling. Wij zitten nu op het wachtbankje...spannend. Jij heel veel succes meid, je uitslagen waren erg goed voor IUI had ik gelezen op deze topic Groetjes van Noa
@ allemaal, wat ontzettend leuk dat mijn beschrijving van die vrouwelijke arts zo bekend voorkwam bij velen. En dat ze dus bij iedereen zo ontzettend lief en betrokken is.
Noa, ik heb haar nooit eerder gehad, alleen nu dus bij de terugplaatsing. Echt een schatje is ze! Ik heb normaal dr. Tatjana S., ook echt een leuk meisje. Ja sorry, vind haar nog een meisje, denk dat we niet veel verschillen qua leeftijd Loesie, ja goed stiekem gedaan he!! Maar gisterochtend was ie echt nog heel vaag hoor, het streepje! Vanmorgen dus wel iets duidelijker.
Ja Tatjana, haar ken ik ook en ze ziet er inderdaad nog uit als een meisje. Maar ook heel lief tijdens alle echo's en de inseminatie zelf. Ik gok dat ze zo 28 jaar is, ik ben 31
bedankt voor jullie reacties meteen! @noa: ja, wist meteen wie je bedoelde (en ik ben dus niet goed in mensen herkennen, zoals de zus van susan ). Maar dr Janneke is ook nog erg jong volgens mij? Wij vonden het wel lastig om te schatten, omdat ze vrij klein is. Bedankt voor je info over de iui. Op zich denk ik dat wij als het bv de 1e 3x niet is gelukt ook de kans op een tweeling voor lief zouden nemen. Maar omdat we nu eigenlijk best wel goede resultaten hebben heb ik liever dat we het zo natuurlijk mogelijk proberen en hoop ik dat we dat risico nog niet hoeven te nemen. Begrijp ik nou goed dat je schrijft dat uit 1 folikkel ook 2 eitjes kunnen komen? Is dat dan eigen voor IUI of is dat dezelfde kans als je het natuurlijk zou doen? oja, bedoelde je je onze uitslagen goed vond? of verwees je naar dat ik dat zelf had geschreven? (ik geloof wel dat ze goed zijn, ze vallen ons mee, maar weet ook nog niet helemaal in welk kader ik ze moet plaatsen...) jij sterkte op het wachtbankje, das altijd lastig he? Succes er mee en hopelijk kun jij degene zijn die voor mij het goede voorbeeld geeft en lekker zwanger wordt van IUI! @susan: bedankt ook voor je uitleg! Je hebt inderdaad weer heel veel vragen beantwoord Als ik jou (en de rest) niet had... dan parkeerde ik nu in elk geval nog ergens heel ver weg op het parkeerterrein van het vu! (hi hi) fijn trouwens dat die vervelende man de praktijk gaat verlaten. Het zegt al genoeg als je je man moet vragen om aanwezig te zijn, omdat je de boel niet vertrouwd. Dat alleen al is eigenlijk reden om iemand niet in je praktijk te willen.
@Vasca, SUPER van alle uitslagen, zal wel een opluchting zijn! En dan over een paar maandjes beginnen met IUI, spannend hoor. Ik kreeg trouwens te horen dat de kans met IUI dus niet zo heel hoog is. Na 6 keer iui is ongeveer 30-40% zwanger. Wij behoren dus tot die 60% waarbij het niet is gelukt . Volgens mij doen ze in het VU de 1e 3 keer iui zonder hormonen en dan 3x met hormonen. Wij hadden 1x 3 eitjes klaar zitten en de IUI is gewoon doorgegaan, niet zwanger . Wij wilden het risico op een meerlingzwangerschap wel nemen, de kans is nl niet zo heel groot.
@emma: bedankt voor je reactie! Fijn om ervaringsdeskundigen te horen. Ik had ook al gelezen dat het slagingspercentage niet zo hoog is helaas... ik heb stiekem nog wel de hoop dat onze kansen misschien iets hoger zijn omdat we nog niet zo heel lang bezig zijn? als we beginnen is het zws pas een jaar. Maar dat was bij jullie zws ook zo? Bij jullie wisten ze toch ook lang niet waar het aan lag? (dus dan waren je uitslagen goed neem ik aan) Dus das misschien wel ijdele hoop. Ik moet natuurlijk eerst nog wel de hsg doorkomen ook. Was die van jou nou afgezegd omdat jullie wel gevreeen hadden? Of is een waterecho iets heel anders? Mag je dan helemaal geen sex tot het geweest is?
@Vasca, Wij waren ruim 2 jaar bezig toen we begonnen met IUI. In eerste instantie was er niks gevonden bij ons, maar bij intake IUI kwam ineens aan het licht dat linker eierstok verkleefd zit bovenop baarmoeder. Ik baal soms wel dat dit tijdens de eerste onderzoeken niet goed onderzocht is . Maar goed, even terug naar jouw vragen . Ik heb ook een hsg gehad zo'n 1.5 jaar geleden, dit is wat anders dan de waterecho . Ik vond de hsg een vervelend onderzoek maar wel te doen, gelukkig duurt het niet lang . Weet je al wanneer je het hsg-onderzoek hebt, of heb ik er overheen gelezen ? Heel goed dat je goede hoop hebt met IUI, ik ga in ieder geval duimen dat IUI voor jullie dé manier is voor een beebje . Of liever nog dat het natuurlijk gebeurd, weet jij veel wat die utrogestan voor effect heeft, je weet maar nooit of het dat extra setje is . Slaap lekker
Oh Vasca, hsg wordt meestal gedaan NA menstruatie en VOOR eisprong . Dan is de kans dat je zwanger bent erg klein en kan hsg ook geen schade aanrichten bij eventueel vruchtje.