ervaringen VUMC

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door vasca, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    hi hi emma, dat wilde ik net antwoorden: de hsg wordt ingepland na mijn komende ongi, zodat ik niet per ongeluk toch zwanger zou zijn. Ik moet dan dus bellen op dag 1 en dan wordt ie ingepland. Het zou meteen kunnen heb ik begrepen. Nou ja, meteen het gebeurt 2x per week. Dan de uitslag en dan op de wachtlijst.

Over je verkleefde eileider... hoe kan het dan dat ze dat niet gezien hebben bij de hsg? En was dat dan een probleem bij de iui?

ik zou denken dat als jouw vriend dus gewoon goed zaad heeft en jij een goed ei, jullie juist super kansen gehad zouden moeten hebben met iui... als het bij jullie dan al niet gelukt is :( Want zo'n verkleefde eileider maakt toch niet uit als je ei bv uit de andere eileider is gekomen? Of is dat echt heel erg de gedachte van een leek?

Jij ook weltrusten!

2. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    jeetje, ik geloof dat ik vanavond voor het eerst de molen echt voel draaien... Wordt een beetje heen en weer geslingerd tussen hoop/ blij en ook vrees dat het nu wel heel erg echt is allemaal. Gek hoe je dat pas merkt als het zo ver is, ook al heb je het al van 1001 mensen gelezen.

Ergens ben ik bang dat we er veel te vroeg in zijn gegaan en dat we misschien op de natuurlijke manier veel meer kans hebben. Dat we gewoon geduld moeten hebben en we het aan ons zelf te danken hebben...:( Zouden al die behandelingen niet ook de kansen kunnen verslechteren? Bij de intake zie de arts ook al dat mensen thuis in bed de meeste kans hebben. We zijn immer een beetje per toeval er achter gekomen. Mijn zorgen waren over mij en mijn hormonen, maar die lijken dus allemaal goed te zijn! Had ik die niet gehad, waren we nu gewoon nog op goed geluk thuis aan het klussen geweest...

Aan de andere kant ben ik ook wel blij dat we er op tijd bij zijn. Als het dan toch mis is, dan maar direct aanpakken... Ben alleen heel erg bang nu ineens dat het allemaal niet gaat lukken. Je hoort dat toch veel vaker dan dat het wel lukt.

Toen de dokter vanmiddag soort van IUI zat te verkopen (ze deed een beetje of meeste mensen blijkbaar liever IVF willen, tot onze verbazing), vonden we dat een beetje gek. Maar nu ik de slagingskansen zo lees, begrijp ik het ook wel weer een beetje.

sorry voor al deze ego berichtjes... ik ga maar slapen en dan morgen weer positief wakker worden. Ik heb besloten dat ik na dit stukje gewoon weer blij ben, zoals ik was toen we uit het zh kwamen. zo die staat.:)

weltrusten!

3. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Vasca, je moet zeker blij zijn met de resultaten en plan van aanpak! Ook wij gingen best vroeg naar de VU (ik belde 4 mnd na t stoppen vd pil) en ook hier vanwege een vermoedelijk probleem bij mij. Bleek bij manlief te liggen en wat zou het zo de zijn geweest als we nog maanden of jaren hadden geprobeerd thuis terwijl de kans heel klein is? Nee joh, wees blij dat de VU van aanpakken houdt en jullie niet laat aanmodderen. Daarnaast bij IVF heb je 25-30% kans van slagen per behandeling dus tja zoveel is dat nou eigenlijk ook niet... Wees blij met iui en de vlotte aanpak! Sommigen worden weggestuurd om zelf te klooien maar de VU neemt gelukkig elk geval, dat ik tot nu toe ken, erg serieus!

Nou tijd te slapen, net al zeker 1 uur gedaan voor de tv :)

4. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Meiden, wederom getest vanmorgen en nu is ie echt duidelijk!! Zal strax wel ff fotootje plaatsen want lig nog in bed met Sophie :)

5. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    JEAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! WIJ WILLEN FOTOOOOOOOOOOOOOOOOOO!

GEFELICITEERD SUUSEPUUS! Het is je zo gegund!

SMAKKERDESMAK!

6. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Benieuwd naar de fotoooooooo! :D

7. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Nou zal ik dan maar even m'n bed uitgaan voor jullie om naar de pc te gaan?? ;) Geef ik daarna Sophie te eten en gaan we lekker atwt kijken :)

8. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Nou meiden, hier is ie dan!!

9. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Jajaja!!! Jij bent echt wel zwanger!!!!! Gefeli!! :)

10. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Gefeliciteerd Susan, dat is echt wel heel duidelijk :)

Zelf ben ik een beetje depri geworden door voorgaande berichten over het slagingspercentage bij IUI dat die minimaal zijn en vaak niet lukt :( Zit middenin mijn wachtperiode voor onze 4e IUI dus .... :(

Denk dat ook gelijk of ik als het bij deze poging niet lukt niet moet gaan praten in de VU over IVF ....

11. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Noa, iui kan echt lukken hoor! Zie m'n nichtje dus... En 40% kans bij iui is meer dan 25% kans met IVF... Ik snap je wel maar miss ben je nu gewoon hartstikke zwanger!!!

12. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    pfjieuw Susan dank je, lief
    Ben zo labiel als een .... weet niet wat
    Hoop zo dat je gelijk hebt en ik ook zo'n mooie foto als jou kan plaatsen :)

13. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    #733 Emma 79, 6 apr 2011
    Laatst bewerkt: 6 apr 2011
    @Susan, ik ga je nu toch echt feliciteren.....gefeliciteerd!!!!!! :D:D

@IUI slagingskansen: Susan ik denk dat je je een beetje verrekend ;). Met IUI heb je per behandeling 10-15% kans en na 6 behandelingen is 30-40% zwanger. Bij IVF heb je per behandeling 20-25% kans.

@Noa, IUI werkt echt wel hoor, anders hadden ze deze behandeling niet gedaan ;). Ik weet wel dat het voor ons niet meer dé manier is om zwanger te raken, maar er zijn echt wel vrouwen die zwanger raken door IUI.

@Vasca, het is niet gek dat je die twijfels hebt. Ik kan me voorstellen dat je denkt dat jullie misschien te snel naar behandelingen grijpen. Toen er bij ons niks was gevonden, werd er berekend dat wij 45% kans hadden om op een natuurlijke manier zwanger te worden. Ze hebben ons toen weer voor een half jaar naar huis gestuurd omdat we op de natuurlijke manier meer kans hadden dan de 10% met IUI. Zelfs na dat half jaar deden ze moeilijk om met IUI te beginnen. Wij hebben dus wel nog lopen aanmodderen, achteraf had ik liever zo'n daadkrachtig ziekenhuis als het VU gehad ;).

14. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Thanx voor de terechtwijzing Emma!! Kijk, en zo helpen en vullen we elkaar allemaal hier :D We zouden er bijna zelf kunnen werken...... ;)

15. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Prachtige test Susan!

Zal ik je hier dan ook meer feliciteren?

Bij deze van harte!!!!!

16. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Susan, wat klinkt dat streng :D. Ik bedoelde het niet zo hoor ;)

17. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    @ Emma, jij ook bedankt natuurlijk. Voel me alweer wat helderder in mijn koppie dan vanochtend.

Was een beetje chagrijnig, heerlijk he die hormonen pfff haha

Gaan dr gewoon weer helemaal voor natuurlijk, met alle ups en downs

18. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Weet ik toch! Daarom had ik ook al die smileys erachter gezet :D

19. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Er is weer lekker wat geschreven vandaag, leuk! Heb het op mn werk via mn mobiel lekker kunnen volgen.

@Susan, vind het zóó leuk voor jullie!!! Wanneer moet je ook al weer voor de "officiele" test?

@Noa, gelukkig hebben de anderen je wat kunnen ophelderen. Geeft toch niet, dat je je zo voelde? Hier kun je lekker van je af schrijven toch?

@Vasca, ik kan me je twijfels goed voorstellen hoor!! Maar ze zetten je niet zomaar op de lijst voor IUI. Dan doen ze alleen als het echt nodig is. Ik zou juist blij zijn met IUI. Eerst nog even zonder hormomen. Ik hoop echt dat het IVD traject julllie lekker bespaard blijft en dat je snel met een dikke buik rond loopt!! ;)

@Iedereen, Fijne avond!! :)

20. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @SUUUUUS: GEFELICIFLAPSTAART!!!!!!!!!!!!! dit is de officiele, hij is roze en hij is prachtig!:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Ga je ook nog zo'n mooie clear blue digitale doen? (gewoon voor het leuke foto-tje)

Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik vind 10-15% al weer iets bemoedigender klinken. En ik realiseer me dat al die percentages toch niet zo heel veel zeggen. Het gaat er gewoon om of je aan de goede kant van de streep (hi hi, die is voor jou susan!;)) staat aan het einde van de maand.

Maar was wel benieuwd @Noa: weet je ook waarom ze dachten dat jullie dat eerste half jaar thuis meer kans zouden hebben dan met IUI? Was dat echt omdat de kans thuis groter was, of meer omdat ie bijna gelijk of maar klein beetje kleiner was en ze het dan zonde vinden voor de moeite en kosten van een behandeling? Ik vraag me nl af wat de redenering er achter is. Zo lang wij maar meer kans hebben met IUI dan zelf thuis, wil ik dan nl gewoon voor IUI gaan, hoe groot/ klein de kansen ook zijn.

En Noa, ik kan me goed voorstellen dat je je zorgen gaat maken hoor. Ik denk dat we allemaal dat gevoel kennen dat je eerst goede hoop hebt in het begin (zoals ook toen we thuis voor het eerst begonnen en nu weer met de IUI) en dan wordt je daar herhaaldelijk in teleurgesteld. Dan gaat iedereen wanhopen. Maar het wil inderdaad niet zeggen dat er geen hoop meer is. Het bewijs zijn alle meiden die in de mmm wél zwanger raken. Dat zijn ook allemaal meiden die lange tijd iedere keer aan het kortste eind hebben getrokken en waarbij dat ineens omsloeg. Hier houdt ik me maar aan vast. Hoop dat je je snel weer wat beter voelt.

Deel Deze Pagina