ervaringen VUMC

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door vasca, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Vasca, de meeste stellen raken zwanger dmv de mmm, en helaas ook een deel niet. :( Gewoon niet aan dat laatste rampscenario denken. Wilde ik in het beginstadium al wel doen maar mn man wilde dat niet. Hij wilde eerst de (3) pogingen afwachten.......voordat we dat lastige gesprek aan zouden gaan.

Wat een ontzettend lieve reacties op mn testjes meiden! Jullie zijn ontzettend lief!! En misschien word ik wel voor gek verklaard maar heb net online een afspraak gemaakt bij dr. papa. Die doet al geslachtsbepaling vanaf 14 weken! Ik keek dus even in zijn agenda en hij stond echt al aardig vol! Heb dus meteen de afspraak geboekt :D 17 juni wordt de dag... Als alles goed gaat, ben ik dan 14 weken en 1 dag. ;) Als het niet goed gaat, kan ik nog altijd (tijdig) annuleren, ja toch?

Ik ga me ff omkleden voor mn hockeytraining. :D

2. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    hi hi Susan, denk dat jij wel een van de meest voortvarende zwangeren bent en jouw lieve kindje (die in je buik) is overal vroeg bij :)
    Moet je allemaal ook gewoon lekker doen, je kunt het idd nog afzeggen, maar dat is vast helemaal niet nodig! Je hebt al bewezen dat je een hele goede schoot hebt om mooie kindjes in te kweken...

Ik maak me over het ramp scenario ook nog niet echt zorgen hoor. Ik beperkt mijn zorgen nu nog vooral tot: als het maar niet nog jaaaaren gaat duren. Maar het blijft natuurlijk altijd wel de angst in je achterhoofd. Ik hoop nu dat ik (en wij allemaal) jou gewoon heel snel achter na gaan!!!

3. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Susan, wat heerlijk, om lekker zo bezig te zijn met dit geluk!
    (ik mis hier wel eens een knuffel-smiley!!!)

Weetje Vasca, die momenten zijn helemaal niet gek, als je het zo voelt. Dat is logisch. Toch moet je positief blijven.... anders ga je flippen. Wij vrolijken je wel op hoor meis!!

4. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Even snel....

WOWIE Susan hij wordt steeds donkerder!!
    Gefeliciteerd:D

*rent weer weg, moet nog TEveel doen*

5. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Digi testje van vanmorgen! :D Morgenochtend nog 1x testen met urine, en natuurlijk de bloedtest, en daarna ga ik ook niet meer testen. Maak nu gewoon mn thuistestjes op ;)

6. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Ook deze is mooi Suus!!
    Dikke, dikke proficiat! Zoooooo super!
    Fijn dat je ook weer bij 'ons' clubbie bent. ;)

*breekt weer uit*

7. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @susan: wat een droom! echt prachtig...

@tycuna: dank je voor je lieve woorden. Bij deze dan een dikke knuffel-smiley:

8. Doudou

Doudou Actief lid

8 dec 2010
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joepie!!!! Susan, wat zien je testen er goed uit! Geniet er maar lekker van, dat heb je dubbel en dwars verdiend na die mmm.

9. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    @ Susan, wauw mooi he zo'n digitale test, geweldig. Ben je nu door al je voorraad testjes heen of heb je nog voor een paar dagen in huis liggen? hihi, geniet er maar lekker van!

@ Tycuna, dank je wel :)

@ Vasca, ze hebben 'ons op de gestimuleerde IUI gezet' omdat ik veel eitjes heb en ze goed groeien dmv Puregon, ook Noa-man zijn sperma is van goede kwaliteit voor IUI dus ruim voldoende slagingskans volgens de artsen...
    Erg lief ook jouw opbeurende woorden, dat doet me erg goed, dank je wel.

Jij krijgt eerst nog je HSG he? en dan gaan jullie ook aan de IUI.
    Ik heb uiteraard ook die HSG gehad en ook nog een kijkoperatie. Het is wel fijn als er iemand met je meegaat naar die HSG hoor.

Liefs van Noa

10. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Doudou, hoe gaat het bij en met jullie eigenlijk??

Noa, houd je het wachten nog een beetje vol? Heb je trouwens nog iets van utrogestan ernaast gekregen of is t verder allemaal natuurlijk??

@testen: heb er nog eentje voor morgenochtend. Dan zijn ze op en dat is dan (hopelijk) m'n laatste urinetest ever!! :D Willen jullie die ook nog zien of zijn jullie testjes-kijken-moe??

11. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Ja joh maak maar weer een foto hoor, dat is goed zodat wij 'positief blijven' haha.

Verder geen utro..dingest. Ik wil dat steeds al opzoeken wat dat is maar ik vergeet het steeds. Ik lees er wel over op topics maar niet waarom ze dat gebruiken.

Ik schreef zojuist in het nieuwe wachtbank topicje dat ik het bijna niet meer uithou dat wachten.....en ik moet nog een week. Wat is dit toch killing he.
    Zennnnn ik probeer me koest te houden haha

12. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @noa: bedankt voor je uitleg, maar ik snap t eigenlijk niet helemaal... jullie zitten op gestimuleerde iui (dus met hormonen, toch?), maar eigenlijk zijn al jullie uitslagen goed en jij hebt veel eitjes (wat betekent dat precies?). Dan zou ik juist verwachten dat ze het bij jullie eerst ongestimuleerd proberen? Of is er juist een andere redenatie achter die keuze?

en waarom moest jij een kijk-operatie? was je hsg niet goed?
    Ik neem zeker mijn man mee hoor, naar die hsg! Hij werkt 's avonds, dus gelukkig kan dat ook makkelijk voor hem, hij hoeft er geen vrij voor te nemen.

zit je al weer een beetje lekkerder in je vel? weet je al wanneer je evt gaat testen? netjes wachten tot nod? of stiekem al ietsje eerder?

@susan: kom maar door hoor, met je allerlaatste testje ever!

13. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    o noa, we posten tegelijk! Kan me voorstellen dat het echt killing is, het iui wachtbankje... Veel projectjes doen en veel werken, dat vind ik altijd helpen.

utrogestan (=utro...dingest) is progesteron dat je soms krijgt na je ovulatie om je LF te verlengen. Mijne is wat aan de korte kant, dus ik krijg het als het goed is vanaf volgende maand. Je ei heeft dan wat meer tijd om in te nestelen. Nadeel is denk ik wel dat mijn relatief korte wachtbankje dan zws wel wat langer zal worden. En weet niet of het invloed heeft op evt testen.

14. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Utrogestan zijn pillen (in de vorm van kleine bollen) die je vaginaal moet inbrengen. Dat houdt de progesteron waarde hoog en bm-slijmvlies in stand. Bij IVF/icsi krijg je dat standaard en bij m'n cryo heb ik het gekregen omdat ik altijd al ca 7 dgn na m'n eisprong al bruinverlies/spotting heb. Wie weet bevordert het wel een innesteling? Je zou evt een balletje kunnen opgooien, hoewel het niet bewezen is dat het helpt bij de innesteling bij een iui behandeling of cryo poging in natuurlijke cyclus...

15. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Nee heeft geen invloed op testen hoor. Stelt wel vaak je ongi uit, hoewel sommigen er ook gewoon doorheen breken.

16. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    @ Vasca dank je wel voor de uitleg ervan, scheelt me weer googlen haha. Dat is inderdaad (nog) niet ter sprake geweest bij ons dus zal het wel niet nodig zijn.

Ik voel me wel beter vandaag maar heb zo'n opgeblazen onderbuik sinds vandaag. Had ik voorgaande keren ook steeds een week na mijn IUI.

Ik moest een kijkoperatie omdat mijn eierstokken genetisch erg hoog liggen en ze wilde kijken of ze niet TE hoog zouden liggen voor bepaalde medische behandelingen. Met echo's en mijn HSG konden ze niet genoeg zien. Bij de HSG was alles goed, alles stroomde mooi door :)

Ja ik spuit al bijna 2 jaar Puregon en Pregnyl. Ik heb veel follikels maar ze groeien niet uit zichzelf en daardoor heb ik ook geen eisprong. Door de Puregon groeien ze wel en met de Pregnyl krijg ik dan op het juiste moment mijn eisprong. Het eerste jaar moesten we toen zelf op dat juiste moment vrijen en vorig jaar zijn we overgegaan op IUI.

Fijn dat je man meekan naar de baarmoederfoto. In welk ziekenhuis lopen jullie?

17. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @susan: dank weer voor de antwoorden, je bent een ware enceclopedie!

@noa: hi hi, je bent vast een beetje in de bonen door de zenuwen... Heb je het onderwerp van dit topic gelezen? (je laatste vraag!) ;)

18. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    sorry, flauw van mij he? :D

bedankt voor je uitleg. Lastig dat je geen eigen cyclus hebt, lijkt me heel vervelend die hormonen al zo lang. Klinkt ook wel heel heftig, zo'n kijk operatie.

Jullie zijn dan eigenlijk ook al wel heel lang bezig met IUI... Of is zelf klussen met hormonen niet vergelijkbaar met iui?
    wilden jullie na die 2 jaar dan niet liever IVF? Of was dat niet aan de orde?

19. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland

Ooohpfffffffffff zucht, steun, ja sorrie wat suffff :)
    Ben meestal wat meer allert haha maar mijn wachtperiode is een goed excuus ahumm ;)

Ja de hormonen zijn echt zwaar, zeker al zolange tijd. Het hele traject van spuiten en controle echo's is hetzelfde bij zelf klussen als IUI. We klussen nu na de inseminatie ook nog extra zelf hoor ;) haha.

Als deze keer niet gaat lukken ga ik wel IVF aanhalen ja, ik trek die teleurstellingen ondertussen niet meer namelijk :(

20. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    jeetje noa, dan vind ik je wel echt een bikkel hoor! Loop je dan al 2 jaar een paar keer per maand naar het zh voor fm's? Dan heb je inderdaad wel een excuus om wat warrig te zijn hoor!

Ik heb hier het idee dat mijn wachtbankje steeds langer wordt... grrr. Niet omdat mijn LF langer wordt, maar gek genoeg heb ik nu al het gevoel of ik op het wachtbankje zit en we zitten nog midden in de klusperiode!! Ik moet dus eerst nog wachten op mijn ei. Vandaag wel positieve opk. Maar dan duurt het bij mij altijd toch nog langer tot ik mijn ei heb (meestal 3 of 4 dagen, gek genoeg). Ik vind het zo heerlijk als ik voor het eerst weer die temp omhoog zie. Geeft rust dat onze taak er weer ff opzit en we het ei niet meer kunnen missen.
    Het heeft misschien ook wel te maken met de doktersafspraak van dinsdag. VInd het allemaal zo spannend, dat ik de hele tijd het gevoel heb, dat er iets gaat gebeuren. maar ja, dan dus eerste ongi worden, etc.

Deel Deze Pagina