@ Emma, wat voor honden hebben jullie? Leuk zoveel hondenliefhebbers hier op het forum @ Tycuna, hoe gaat het met Milo, de nachten nog steeds goed? Wat een knappe hond. @ Donna, van harte gefeliciteerd, goed nieuws! Wij hebben elkaar nog niet gesproken op het forum dus ik weet je geschiedenis (nog) niet maar zo'n berichtje is ALTIJD goed om te horen. @ Vasca, zit je al naast me op het wachtbankje? Er is een nieuwe topic aangemaakt he, nieuw wachtbankje! Schuif lekker aan. @ Susan, wat een vlotte planning heb je gekregen zeg. Helemaal 'druk schema' haha. Hoe voel je je nu? Nog een beetje ongeloof of nu alleen maar genieten? @ Hier, ik zit vandaag op dag 10 na de inseminatie. In tegenstelling tot voorgaande IUI's hier nog niks te bekennen van 'rooie duivesl' Gelukkig. Hoop dat het de komende 4 dagen ook nog uitblijft pffff
@Susan: GEFELICITEERD!!! Ik zag dat jij ook bij het VU blijft voor je verloskundige controles. Ik ook hoor. Miss komen we elkaar nog een keer tegen @Donna: GEFELICITEERD!!! Wat goed weer 2 zwangeren er bij
@Noa, ik hoop dat die rooie duivels nog wat langer wegblijven dan 4 dagen...laten we zeggen zo'n 9 maanden . @Honden: wij hebben een Hovawart en een kruising Engelse Cocker Spaniel. Allebei black and tan. Erg grappig is wanneer mensen vragen of de kruising een pup is van de Hovawart . 'Nee mevrouw/meneer, hij is 3 jaar ouder dan de hovawart' . @Donna, gefeliciteerd!!!!!! @Ik ben sinds gisteravond van het wachtbankje gevallen....ben ongi geworden . Nu laatste ronde zelf proberen, daarna ga ik aan de pil tot we beginnen met IVF.
@ Emma, heb jij een cyclus van jezelf? Of ook met behulp van hormoonstimulatie? Een hovawart heb ik nog nooit van gehoord maar gelijk even gegoogled natuurlijk, ziet er mooi uit! Wat grappig dat beide hondjes zo op elkaar lijken qua kleur, ook grootte en koppie dus? Wij hebben een boomer van 6 en een Portugese Waterhond van bijna 1 jaar
@Noa, ik heb een eigen cyclus . De kruising is een stuk kleiner dan de hovawart en hij heeft lange hangoren, hij lijkt eigenlijk precies op een engelse cocker alleen dan iets groter en slanker gebouwd. Omdat hij kleiner is maar wel dezelfde kleuren denken sommige mensen dat hij een pup is van de hovawart .
Omdat hij kleiner is maar wel dezelfde kleuren denken sommige mensen dat hij een pup is van de hovawart .[/QUOTE] Echt supergrappig Kunnen jouw honden nog puppies krijgen of zijn het mannetjes? Onze boomer is geholpen en onze PWD gaat deze zomer onder het mes. Beide zijn het teefjes en onze PWD heeft net haar eerste loopsheid gehad.
De reu (kruising) is geholpen en de teef (hovawart) niet. Haar gaan we ook niet laten castreren/steriliseren omdat ze er weinig last van heeft én ik vind dat honden die geholpen zijn vaak zo'n lelijke castratenvacht krijgen, althans onze reu heeft nu echt een lelijke vacht en wordt sneller dik . We willen geen nestje met haar fokken . Mag ik vragen wat voor jullie de reden is dat ze worden geholpen?
Ja klopt ik weet van reutjes dat ze na zo'n ingreep inderdaad een slechtere vacht kunnen krijgen, heb ik ook al is gehoord. We willen van allebei de honden geen nestjes, van onze PWD mogen we zelfs niet fokken, daar hebben we een contract voor getekend. Is een officieel ras met maar 2 echte fokkers hier in Nederland. En ook verkleind het laten helpen in een flink % de kans op baarmoeder/eierstokkanker. Maar onze boomer is er niet slechter of lelijker op geworden haha, nog prachtig in dr vacht en net zo lief. Bij de PWD gaan we het wel laproscopisch laten doen want dan is ze er nog sneller van hersteld. Dat kan pas sinds afgelopen jaar.
wat een geblaf hier op dit forum zeg... Namens mijn kat en mij: Miauw! (zo ff een tegen geluid produceren!). Nee hoor, erg leuk allemaal. En ook wel eens leuk dat het leven dus ook nog over andere dingen gaat dan zwanger worden he? @Noa (toch maar weer terug on topic): in zit een beetje op het randje van het wachtbankje. Had mijn ei zondag verwacht en dus maandag tempstijging... maar heb me verslapen en had wel een lichte stijging, maar zelfs ook nog minder dan normaal. En weet dus niet of die nou van het ei is, of door het verslapen. Ik dacht vanochtend definitieve uitsluiting te krijgen, maar ook nu alweer een wat lagere temp dan verwacht en dan wat normaal is voor mij 1 of 2 dagen na mijn ei... Wel had ik do, vrij een positieve opk, dus veel later dan zondag of maandag zou het echt niet moeten zijn. Lekker verwarrend dus. Daarbij komt dat ik ook lichamelijk niet heel veel voel (soms zere borsten, heb ik nu heel klein beetje maar niet erg). Ik voel me dus lichamelijk nog niet echt heel erg op het wachtbankje. Denk dat ik misschien een beetje een zachtgekookt eitje heb deze maand . Wel jammer, want we hebben ontzettend goed geklust en ik had echt wel goede hoop. Maar voel dus nog helemaal niks. Ik houd maar gewoon vast aan mijn NOD van 21 april denk ik. Daarna zien we het wel. Voor jou wel heel spannend! Kan me voorstellen dat geen bloed terwijl dat eerst wel zo was, je wel stiekem hoop geeft, toch? Het zou heel mooi zijn als we nu de zwanger fakkel gewoon doorgaven... neem jij hem over van donna en geef je hem daarna aan mij, ok? @susan: heb ook nog ff gebeld naar vpk en die adviseerden inderdaad net als jij te wachten met progesteron prikken. Zelfs liefste tot maandag! Zij zeggen dat het niet uitmaakt exact wanneer, zo lang het maar voor je menstruatie is. Dus dat ga ik dan maar doen.
Er is weer flink wat gekletst vandaag! Ook over hondjes, leuk!! Milo gaat 's nachts erg goed in de bench. Het is een schat, maar het kost veel energie, haha! @Donna, gefeli meis!!!! @Susan, hoe gaat het met je? @LadyZ, sterkte met de drukte meid!! We horen je snel weer! @Noa, spannend hoor, hopelijk blijft de ongi lekker weg! *duim* @Emma, balen dat je er van af bent gevallen Ik hoop zó dat de laatste ronde raak is! Anders ga je dus met de pil beginnen? Is dat dan 'handiger' voor de IVF? Heb hier nog een stapel Microgynon30 liggen..... Kun je dan sneller 'instromen' in het traject? Of zie ik dat verkeerd? @Hier, geen les geven vanaaf. Lekker thuis, want we kunnen Milo nog niet alleen laten. (mannetje is werken) Komt nu goed uit dat ik niet hoef te sporten, damn, wat doet mn buik pijn. En ben zo emo als wat zeg! *snik*
@Emma, ga jij ook naar de IVF info avond donderdag? Of andere meiden? Wie weet waar dat is? Begane grond, Amstelzaal. Is dat de zelfde ingang als de poli? Of niet?
@tycuna: ik ga daar natuurlijk nog niet heen, maar zag wel dat er 's middags een IUI-middag is ook. Ik had gehoord dat ze niet zo vaak zijn (eens in de paar maanden). Wij zijn nog niet begonnen, maar vroeg me wel af als dat zo is, of we er dan niet eigenlijk heen zouden moeten gaan... Als de volgende gewoon over 1 of 2 maanden is natuurlijk niet, maar als er pas weer een na de zomer is, schiet dat natuurlijk niet echt op. Onze arts heeft er nog niets over gezegd. Hoe ging dat bij jullie? Is zo'n middag verplicht voor je kan starten bv?
Vasca, logisch dat je niet naar de IVF avond gaat De IUI middag lijkt me wel heel nuttig voor jou/jullie. Het is niet verplicht, maar wel super nuttig denk ik. Wat ik zo hoorde van de meiden hier die wel zijn geweest, was het zeker aan te raden. Maar, dat ging over de IVF avond. Wat de ervaringen zijn van een IUI middag weet ik niet. Wij kregen een blaadje mee als uitnodiging. Ik ga alleen... Mannetje bijft bij Milo, en ik neem mn voicerecordertje mee.
Tycuna, die avond is in het ziekenhuis gedeelte dus het grote hoge gebouw tegenover de poli... Houd t ff verder hierbij. Kom morgen wel weer gezellig(er) meebeppen.
@Tycuna, nee ik ben nog niet uitgenodigd voor een info avond . Lekker druk hè een pupje . @Susan, las ik nou op facebook dat je ziek bent .
@Emma, je hoeft ook niet uigenodigd te zijn hoor. Iedereen met een patientennummer mag komen!! Ik vroeg er toevallig naar en kreeg toen een blaadje met de datum en tijd.
wat een stilte hier... jammer. Vandaag een beetje een rot dag op mijn werk gehad. Nu gelukkig wel weer lekker thuis, maar heb echt geen zin in morgen weer werken. Ach ja. Ik denk dat ik morgen middag toch maar naar de voorlichtingsmiddag ga. Ik heb gebeld en het is vrij toegankelijk. De volgende is in juni en dat is zws ook nog wel ok, maar ik zit eigenlijk nu vooral met vragen en vind het eigenlijk nuttiger/ prettiger nu te gaan. Mezelf kennende, weet ik in juni toch alles al Maar vascaman kan helaas niet mee morgen. Wilde heel erg graag samen gaan. Als het erg interessant is, gaan we gewoon in juni nog een keer samen. Moet ook eerder weg van werk morgen daardoor en door gedoe met mijn baas vandaag, vind ik dat een beetje spannend. Ga zeggen (of eigenlijk mailen) dat ik naar fysio moet denk ik maar. Hoe is het met jullie ladies? @Tycuna: Milo nog steeds zon stoer en braaf hondje? Ben je al helemaal gewend aan het voortdurend op hem passen? @susan: ben je lekker aan het ronddwalen in babyland? @Noa: zag dat jij je op het wachtbankje wel vermaakt! Heb ff getwijfeld om mee te gaan schrijven (klinkt wel gezellig daar!) maar probeer ook de wachtweken wat te verkorten door niet te veel te forummen... Dus ik beperk me maar ff tot hier. Hoop in elk geval dat je nog niet ongi bent en zaterdag lekker mag testen!!! Sterkte met die vreselijke laatste uren @emma: nog besloten of je ook naar de info avond gaat? wel gezellig, zie je tycuna! Lijkt me heel gek om mensen van het forum "life" te zien! @ladyzorra: zo... nog steeds aan het poetsen?!? wat zal jouw huis inmiddels lekker schoon zijn!
@Vasca, wat is het stil hè, zeker erg jammer . Wat vervelend dat er problemen zijn op je werk . Heb je het normaal gesproken wel naar je zin op het werk? Weten ze op jouw werk dat je in de mmm zit, anders zou ik morgen ook zeggen dat je naar de fysio moet of iets. Volgens mij wel een goed plan om morgen naar die IUI-middag te gaan. Als je nu al vragen hebt kan die bijeenkomst je nu al de info geven die je graag wilt hebben. Ik ga morgen niet naar die IVF-avond hoor. Heb het gevoel dat ik nog niet zover ben, moet nog zo'n 3 maanden geduld hebben voor we hopelijk met IVF mogen beginnen. Wij gaan wel naar de volgende bijeenkomst ofzo . Ik ben de laatste tijd wel weer wat ongeduldiger, wil zo graag verder met behandeling, verder met IVF, het gevoel hebben dat we een kans maken op een zwangerschap *zucht*. Komt denk ik omdat mijn schoonzus nu bezig is met haar 1e ICSI, ze heeft komend weekend haar punctie. Ahhhhhh, ik wil ook dooooooooor!!!