Vasca, weet niet of ze bij IUI net zover erin spuiten als bij ivf de emmy wordt teruggezet maar ik sta na de tp altijd meteen op... Van de 3x 2x blijven plakken...............................
@emma: dat het maar kort was wist ik al hoor. Er is bij iui natuurlijk ook veel minder te vertellen. Het is veel minder ingrijpend en ingewikkeld natuurlijk. Ik heb nog geen exacte datum dat we mogen beginnen, we moeten eerst nog de HSG. Correctie... IK moet eerst nog de HSG . Als dat goed is, mogen we op de wachtlijst en die is een tot 2 maanden. Ik verwacht ongi rond 22-04, dan week later ong HSG dus ik hoop/ denk ergens rond juni starten. Komt ook mooi uit na onze vakantie. @susan: volgens mij gaat het met blijven liggen alleen om iui. Want dan gaat het natuurlijk om een vloeistofje dat zijn doel nog moet zien te bereiken (ergens in de eileider). Dat embryotje van de ivf mag gewoon lekker nestelen in de baarmoeder, die hoeft niet meer op reis! Denk ik zo. Volgens mij is het idee dat ze dan iets minder zwaartekracht hoeven te trotseren voor het eerste stukje. Als ze eenmaal goed op weg zijn, maakt het niet meer uit. Ik heb ook gehoord dat je ook met iui nl gewoon nog terugvloeit (net als na seks). Dat is normaal, maar lijkt me toch heel eng.
Vasca, ik lek soms de ochtend na de avondsex nog!!! Kennelijk ben ik een errug open persoon De gyn zei mij dat dat dan dood zaad is... Miss verklaart dat de megalekkage bij mij
ik ook hoor, volgens mij is dat normaal! Ik lek zelfs in de middag nog wel eens na avond seks Daar maak ik me dan ook geen zorgen om hoor, die hebben alle kans gehad en volgens mij is het ook vooral het vocht waar de zaadjes in zwemmen dat er weer uitlekt. Dat hoor niet in je baarmoeder (de zaadjes moeten er zelf uitzwemmen) te komen, dus het moet er ergens weer uit. Het is dus als het goed is vocht met wat gesneuvelde zaadjes Maar als het er direct weer uitkomt, vind ik dat wel balen, want dan hebben de zaadjes gewoon nog geen tijd gehad om zich uit het prostaat vocht te vechten... hi hi. Wat een slagveld eigenlijk! Daarom blijf ik dus altijd na seks ook ff liggen.
@ Susan, volgens mij heet ze iets van Janneke Ridderhoven, dat hoorde ik gisterochtend toevallig maar kon het niet helemaal verstaan. Wat een ontzettend leuk verhaal dat ze zo betrokken is en ook blijft. @ allemaal Uiteraard hebben ze mij destijds na de HSG en eerste echo in de VU laten weten dat 'mijn eierstokken genetisch hoog lagen' Dat is wat ze hebben gezegd. En dat staat ook in mijn dossier. Maar omdat ik nu met de vraag van IVF gister kwam bekeek de arts (mevr. Kuiper??, wel aardig hoor) nogmaals mijn foto's en aantekeningen en kwam tot de conclusie dat mijn eierstokken voor IVF zo goed als onbereikbaar liggen om de eitjes er op de normale manier uit te kunnen halen. Ik heb het gister niet meer gevraagd omdat ik al zoveel vragen had en ook redelijk in shock was maar ik ga er toch vanuit dat MOCHT IVF nodig zijn dat ze me dan maar onder narcose gooien en dan de eitjes eruit halen. Er zijn toch ook vrouwen die bijv. door chlamydia verstopte eierstokken hebben waarbij ze alsnog d.m.v. een operatie de eitjes eruit kunnen halen? En wat Emma ook zegt, anders ga ik tegen die tijd als het nodig is wel is informeren in Belgie of Duitsland, misschien lopen ze daar wel voor met techniek of herkennen ze dit. @ Vasca, ik wil ook altijd zo graag blijven liggen na de inseminatie. Ik heb het idee dat zodra ik opsta dat alles er net weer zo hard uitstroomt als dat het is ingespoten Dat voelt niet prettig. En ze hebben daar zoveel kamertjes, wat is er nou voor probleem aan om je even te laten liggen daar!? @ allemaal, bedankt voor alle virtuele knuffels en sterktewensen Eerst mijn hoop nu maar op de IUI's vestigen, maandag weer beginnen met Puregon.
Ego-alarm: Vandaag 2e keer bloed geprikt en mn HCG was heel goed doorgestegen. Moest vertienvoudigd zijn. Had vorige 125 dus moest meer zijn dan 1,0 (ik denk 1000). Het was 2,1 (ik denk 2100) dus helemaal perfect! 1e echo staat gepland voor vrijdag 29 april om 15.00 uur. Helemaal leuk! Heb er ook echt alle vertrouwen in dat dit goed gaat.
Hoera! Hoera! voor Susans HCG! Je hebt nu denk ik wel genoeg om een beetje hier rond te strooien, toch? @Noa: je klinkt gelukkig al een stuk strijdlustiger! Lijkt me goed om inderdaad nog wat verder te gaan rondkijken wat de mogelijkheden zijn. Die naam die je noemt van dokter Janneke klopt niet. Ik weet wel hoe ze wel heet en het begint idd met een R. Maar op het forum mag je geen achternamen noemen dus zal het niet doen. Maar als je het meervoud neemt van zwarte vogels die stelen en daar dan een stroompje water achter plakt dat bv tussen 2 weilanden ligt... dan heb je haar naam. Lekker cryptisch he? en over blijven liggen, ik troost me er maar mee dat ik dan toch nog 50% kans heb dat ik toch mag blijven liggen, als ik aan die studie mee doe. Ben alleen wel bang als je dan in de direct opstaan conditie zit, ze dan nog strenger zijn. Hoopte dat ze anders misschien wel een oogje zouden toeknijpen. Maar omdat ze nu die studie doen, zijn ze volgens mij juist strenger. In de folder staat nl nog dat je 5 minuten mag/moet blijven liggen... Kon jij nog niet aan die studie meedoen? en goed dat je je nu op de IUI's concentreerd. Die kansen zijn ook nog echt niet verkeken natuurlijk.
O ja, Noa: ik dacht zou je niet ook zelf gewoon direct erna (met kleren aan natuurlijk) gewoon nog ff bv in de auto kunnen gaan liggen? Of is dat een hele gekke gedachte?!? Is alles er tegen die tijd al uitgelopen?
@ Vasca, haha je kan zo aan 'ik hou van holland' meedoen want je omschrijft het 'verboden woord' erg goed! Ik wist niet eens dat je geen namen mocht noemen joh haha. Ach het is juist positief voor haar want we zijn allemaal erg tevreden over haar TOen ik voor mijn kijkoperatie 'moest' kon ik wel meedoen aan een onderzoek maar daar zat ik echt niet op te wachten. Ik was al zolang bezig in de medisce molen en had al zoveel injecties gehad dat ik echt geen zin had om dat nog meer te krijgen. Dat was namelijk het geval. Dan kwamen ze de week voor je operatie prikken bij je thuis, tijdens je operatie prikken, na je operatie weer thuis. Ze hebben bij mij thuis niet echt iets te zoeken. Plus dat ik verplicht een nacht moest blijven in het ziekenhuis na die operatie en ik wilde gewoon graag naar huis, lekker bij mijn hubby en hondjes zijn ipv in dat muffe ziekenhuis. Ik hoop voor jou/jullie dat het na je 1e IUI gelijk raak is en jullie zwanger raken. Anders zul je ook rekening moeten houden dat je na je 3e IUI ook een kijkoperatie krijgt. Er werd mij verteld dat dit een standaard procedure in de VU is. Helemaal geen gek idee hoor in de auto terug naar huis, beentjes op het dashbord, stoel naar achter in de ligstand Als ik thuiskom na mijn IUI ben ik meestal erg moe van de spanning en ga ik ff op de bank liggen, rustig aan doen maar dan ook met mijn benen de lucht in. Ach baat het niet schaadt het niet toch!
ja noa, dat klopt van die kijkoperatie, dat vertelden ze ook bij de info middag. Dat was dus nog wel nieuwe info voor mij. Het lijkt me niet fijn nee en ik zou ook bang zijn dat ze het juist erger maken. Een operatie geeft toch juist risico op verklevingen enzo? Maar ze zei ook dat ze toch in 40 % van de gevallen nog dingen vinden die ze hebben gemist bij de hsg. Zo'n onderzoek als jij beschrijft, lijkt me inderdaad ook niets! nog onwijs veel extra prikken enzo? Waar was dat dan voor? Dit staan/liggen onderzoek is volgens mij gewoon dat ze als je mee doet je toewijzen aan een van beide condities: of meteen opstaan, of 15 minuten blijven liggen. Dus met een beetje mazzel zit je dan nog in de juiste conditie en mag je wel blijven liggen (moet dan zelfs). Dat kost je dus niets aan extra investering of vervelende prikken.
en dank je trouwens... wij hopen ook heeeeeeel erg dat de 1e IUI gewoon lukt! Dat lijkt me zo'n spannende. Zou daarna, mezelf kennende, meteen gaan wanhopen ben ik bang. Vind wachten nu al zo lang duren. Dan met de utrogestan wordt het zws nog langer (nu maar 9/10 dagen) en met een IUI is het natuurlijk nog 2x zo spannend!
@ Vasca, ik lees net weer een positief verhaal hier op het forum van iemand die van de 1e IUI zwanger is geraakt........het kan dus echt...! Van mijn Pregnyl werd ik de eerste keren vaak ongesteld rond dag 10 maar bij mijn laatste IUI werd ik pas op dag 12 ongesteld. Wel vervelend hoor want ik ging op dag 10 toch een sprankje hoop krijgen, die 2 dagen later zwaar diep de grond in werd getrapt Je wordt ook akelig hoor als je moet 'tekenen' voor die kijkoperatie en alle bijwerkingen of mogelijke complicaties leest die je ervan kan krijgen...Maar je doet het toch want je wil verder.
Zoooo... het is weer stil hier. Wel goed teken denk ik, hoop dat iedereen gewoon lekker van het mooie weer aan het genieten is. Was ik vandaag in elk geval wel. Naar tuincentrum geweest en laatste plantjes gehaald die ze vorige week niet hadden. Daarna lekker in zonnetje zitten fröbelen met plantjes. Het hele balkon is prachtig geworden en tot slot heb ik zelfs de tafel nog in de olie gezet! Ben best trots op mezelf. Ik ben helemaal klaar voor de zomer en het mooie weer Voor mij ook wel goed dat het wat rustiger is hier. Merk dat ik wel erg veel tijd hier op zp ging doorbrengen en dat is niet goed voor mij (al vind ik jullie wel heel gezellig). Het maakt het wachten uiteindelijk eigenlijk alleen maar lastiger merk ik. Dus neem me voor om nog wel hier te checken, even te reageren en dan niet de hele avond te blijven surfen. Ben benieuwd of dat lukt. @Noa: oei... wat naar van al die bijwerkingen/ risico's Ik dacht (hoopte) eigelijk dat ze zouden zeggen: nee hoor, dat kan helemaal geen kwaad, is zelfs juist wel goed voor je Maar ik begrijp dus ook dat je niet verder mag zonder die operatie? Want in veel ziekenhuizen dat ze dat helemaal niet eens volgens mij. Wel bedankt voor je positieve nieuws over die IUI! Fijn om te weten dat het dus ook wel gebeurd. Daar houdt ik me dus nog maar even aan vast! Alles goed met jou? Al beetje begonnen met verwerken van je slechte nieuws? Hou je het allemaal nog een beetje vol?
Meiden ik kom snel weer meekletsen. De oma van mijn vriend is overleden en het is een beetje hectisch hier op het moment. Tot snel!!
hallo allemaal ik ben zwanger maar vermoed dat het mis is. vorige week maandag een positieve bloedtest in het ziekenhuis. toen 5 weken zwanger (nu dus 6) had toen een hcg van 10.000. hele week moe, zware borsten, mooie huid, hoofdpijn, duizelig en in een roes. sinds zaterdag is dat over, het hele gevoel met name is weg. ik ben sjacherijnig, kleine borsten, niet moe, geen extreme honger meer.. ben zo bang dat het mis is.. na 2,5 jaar zelf proberen nu na 1 x ivf zwanger... maar blijft het zitten? zal ik morgen de gyn bellen om te vragen om een bloedtest? of een echo? heb pas over 2 weken mn echte echo.. alvast bedankt voor het meedenken.. x donna
@ladyzorra: gecondoleerd! Altijd een nare periode als er iemand overlijdt. Ik hoop dat jullie er samen goed door komen. @donna: wat naar die zorgen! Ik ben helaas nog nooit zwanger geweest, dus kan je niet zeggen wat het betekent als die kwaaltjes weg gaan. Maar volgens mij hoeft het helemaal niets te zeggen hoor. Ik zou zeker morgen je gyn bellen, want die stress waar je nu mee zit is niet goed. Die kan dan of je geruststellen, of idd bloedprikken of alvast een echo maken. Een zwangerschapstest doen haalt denk ik niet veel uit, toch? mocht het mis zijn, is je hcg zws toch nog wel hoog. Maar ik denk echt dat het wegblijven van dit soort dingen helemaal niets hoeft te zeggen hoor. Je lijf is een raar ding en ik weet wel van zwangeren uit mijn omgeving dat die kwaaltjes van de ene op de andere dag varieren. Met mijn leken verstand denk ik ook, dat die kwaaltjes door de hcg worden veroorzaakt. Dus dat zou betekenen, dat als het mis gaat je vaak je kwaaltjes juist nog wel even houdt, omdat er nog hcg in je bloed zit. Doorgaand op die gedachte zou het betekenen dat als jij geen kwaaltjes meer hebt, je hcg dus flink gezakt zou zijn. Dan zou het mogelijk toch informatief kunnen zijn een testje te doen. Is die nog positief, dan heb je nog hcg in je bloed en betekent dat dat je lichaam daar dus zws nu gewoon ff anders op reageert. Probeer je niet te veel zorgen te maken. je hebt geen bloed oid, toch? Dan morgen gewoon je gyn bellen en alle vragen stellen die je hebt! Sterkte meid! Het komt vast allemaal goed hoor digknuffelt donna*
@LadyZ: Gecondoleerd. Hopelijk binnenkort weer wat rust voor jou/jullie! @Donna: Wat vervelend dat je je zo'n zorgen maakt meid! Heb je vanmorgen gelijk gebeld? En wat zeiden ze? Mag je langs komen?
ik heb gebeld en ze belt me vandaag terug.. pff ik hoop zo dat alles goed is.. we hebben hier 2,5 jaar op gewacht en met ivf nu eindelijk gelukt!! x