Vasca, wat balen zeg! Wanneer krijgen jullie hier meer duidelijkheid over? Met ons hondje gaat het goed! Hij is zo lief. De paasdagen lekker buiten geweest met hem, echt genoten. Suus, vervelend dat je zo moe bent. Logisch dat je hier even wat minder bent! Hopelijk voel je je gauw weer wat fitter. Noa, leuk zo'n dag met al die hondjes! Hier morgen intake IVF. Hopelijk meer duidelijkheid over wanneer we kunnen beginnen. Emma, hoe is het met jou?
Tycuna: veel succes vandaag!! Vasca: wat zou je willen weten over HSG (heb er 2 gehad...) of heb ik er overheen gelezen??? Susan: Hoe gaat ie? Emma: bij jou alles goed? Deze maand mochten wij niet starten met de cryo poging, teveel aanmeldingen. Volgende maand hebben we dan sowieso een plekje. Dus in mei bellen en dan eind mei/ begin juni cryo tp.
Vasca, ben wel benieuwd wat de nieuwe waarden zijn dan? En ik kan je niet helpen met HSG vragen, maar zo te horen kan je bij LadyZ terecht met al je problemen Tycuna, ben benieuwd hoe je het intake gesprek hebt ervaren! Ik vond er weinig spannends aan toen volgens mij (vanwege de info avond weet je al veel nl). LadyZ, he te druk?? Heb ik nog nooit meegemaakt! Balen zeg...hopelijk heeft moeder natuur nog iets leuks voor jullie in petto en anders volg cyclus het tweelingbrusje van Gerodi ophalen Las trouwens in het babyrinth iets verschrikkelijks over het zoontje van je vriendin! Bah bah bah, daar word je toch intens verdrietig van... @hier: ben weer lekker bezig op het werk. Heb ook al sinds gisteren lekkage van mn behandelstoel en gelukkig komen ze strax om half 4 de boel repareren. Word gek van dat gedweil na iedere patient! Lijkt ook wel echt een zwembad hier Verder ben ik nog steeds giga moe maar dat zal voorlopig wel zo blijven denk ik. Vrijdag a.s. weer naar de VU voor mn eerste echo! Heb er wel vertrouwen in maar toch wel spannend weer zeg! Hoop dat de kleine beeb nu bijna 1 cm is met een mooi kloppend hartje Ik ga ff lunchen! Moet tenslotte ook gebeuren
Susan: Douchen terwijl uw gaatje geboord wordt, ik voel een nieuwe slogan whahahahaha Ja echt vreselijk.... arme jochie is 2,5 jaar.... En die kl**tzak zit alleen "maar" vast voor zn dvd/ video collectie..... Hoop dat ze daar nog verandering in kunnen brengen Ik moet zeggen dat ik het niet heel erg vind, de fm zou dan op Gerodi zn verjaardag zijn geweest en dat is wat ik nou eigenlijk niet wilde... Eetse!
Ha meiden! Ik had even een tussendoor vraagje! Weet een van jullie of t vu een zomerstop heeft? Ik heb daar wel eens van gehoord maar weet niet of dat ook voor t vu geldt! Groetjes
Zomerstop?? Nooit van gehoord hoor bij ze maar al m'n pogingen waren in de winter... Ik kan me wel voorstellen dat de capaciteit minder is en dat je dan niet kan starten vanwege teveel aanmeldingen icm te weinig personeel.
Hi meiden, gezellig dat (bijna) iedereen er weer is! Het lijkt wel evenredig met het zonnetje te gaan. @ladyzorra: ik wilde graag weten wanneer anderen hun hsg hadden, omdat ik erg twijfelde over welke datum ik moest doen. De verpleegster had me een beetje bang gemaakt dat je absoluut niet meer mag bloeden, anders gaat het niet door. Maar omdat ik nog lang nadruppel, wist ik het niet. Probleem dat latere datum erg dicht op mijn ei zat en ook na verjaardag van vascaman is. Lang verhaal met nog meer haken en ogen (ik kan lekker piekeren over dat soort dingen). Dokter Janneke was gelukkig zo lief mij terug te bellen ivm utrogestan, maar maakte me achteraf meer in de war omdat zij zei dat een beetje bloed niet erg was en dag 12 (de latere datum waarop de hsg dus eerst stond) juist wel laat. Ik aan het twijfelen, etc. Maar heb inmiddels de knoop doorgehakt en ga 29-4 (vrijdag). En hoop dus heeeel erg dat er dan niet nog een spoortje bloed zit. Maar dan hoef ik er op de verjaardag in elk geval niet mee bezig te zijn en kunnen we rustig gaan klussen voor het ei. @susan: ik weet die nieuwe waarden nog niet, die noemde ze niet specifiek. Ze belt me wel morgen terug als het goed is en dan ga ik dat nog wel ff vragen. Het had er mee te maken dat je dus met die matige waarden thuis ook nog meer kans zou hebben en IUI weinig zou toevoegen. We horen het officieel 24-5 bij het adviesgesprek na de hsg. Maar ik hoop dat ze er morgen al iets over kan zeggen. Want als de hsg goed is, moeten ze dus toch op die waarden afgaan. Is hij niet goed, dan lijkt me dat we niet eens meer voor IUI in aanmerking komen, toch? Want daarvoor heb je juist je eileiders nodig, lijkt me. @butterfly: ik weet het niet zeker, maar dacht het eigenlijk niet hoor. Ik heb dat volgens mij ergens gelezen.
@susan: fijn dat je stoel gemaakt wordt. Dat soort dingen kan je ook echt steeds uit je lekkere workflow halen, vind je niet? Maar vond Ladyzorra's idee ook wel leuk Leuk jouw eerste echo ook! Lijkt me echt zoooo spannend Ik ben dan trouwens ook vrijdag daar voor mijn HSG, maar dan dus op de rontgenafdeling.
o en ladyzorra: spannend hoor, volgende ronde beginnen met cryo proging! Goed van je dat je zo relaxed bent onder het maandje wachten ook.
LadyZ: leuk dat je er weer bent!! Nouja, geen plek? Dat is ook raar? Gelukkig is er dan deze ronde zowiezo plek! Susan: Haha, een lekke stoel? Klinkt grappig... maar jij bent er niet blij mee. Hopelijk weer helemaal gerepareerd? Butterfly: ik heb niets gehoord over een zomerstop. Hier: het was vanmorgen erg nuttig, de intake. Eerst moest ik nog bloed prikken op de poli. Ze wilden nog mn suikerwaarde en insuline hebben. Vraag niet waarom....Dus op de poli geprikt. Wat een muts daar, ik heb nu een PAASEI op mn arm die blauw is. Auw. Moest nuchter zijn dus om kwart over 10 eindelijk een broodje gegeten, lekkerrrrr! Om half 11 hadden we de intake. Ondanks dat ik alles al wel wist was het toch heel duidelijk en verhelderend om alles weer even te horen. En, wanneer de uitslag van het onderzoek van de pap-cellen goed is mogen we direct aan de slag! Ik krijg 5 mei de uitslag, en op 6 mei heb ik dan een bel afspraak met het IVF centrum. Dan kan ik de uitslag aan hun melden. Moest daar ook nog even geprikt worden op HIV enzo. Beter geprikt, geen ei en geen bult. Nu duimen voor volgende week. Heb een Provera kuurtje mee gekregen omdat mijn cyclus gemiddeld 100 dagen duurt. En daar gaan we niet op wachten. Vasca: Begrijp ik nu goed dat je 29-4 toch de HSG hebt?
@ Vasca ik wil je alvast veel sterkte wensen voor je HSG, is toch een heel belangrijk onderdeel voor dit traject om verder te kunnen. En natuurlijk is de uitslag daarvan helemaal belangrijk. Ik kreeg dat gelijk te horen, EN te zien. Ze gingen de beelden samen met mij bekijken en uitleggen, best interessant om te zien. Jouw HSG is in het poligebouw van de VU en het vertiliteitscentrum ligt helemaal achter het ziekenhuis, is een apart gebouw. Of wist je dat al? hihi @ Susan, want jij hebt je echo vrijdag toch in het vert.centrum? Veel plezier alvast, lijkt me zo geweldig! Een zomerstop bij de VU? Geen idee Ik hoop het niet want ik wil niet stoppen, maarja ik zit ook al in het traject dus dan is het misschien anders. Ik heb morgenochtend weer een FM en ga het gelijk vragen! @ Tycuna, hoe was je intake voor IVF vandaag?
@ Tycuna hahahahah we posten precies tegelijk een berichtje. Je hoeft dus niet meer te reageren op mijn vraag
@tycuna: ja dat heb je goed ontward uit mijn veel te wazige verhaal, sorry! Maar heb dus toch voor de eerdere datum gekozen (was gelukkig nog een plekje). Nu dus maar duimen dat bloed echt over is nu. Klinkt als wel een productief dagje voor jullie! Fijn dat de intake verhelderend was. Het is nu voor jullie dus echt begonnen met de ivf! Hoera!
@noa: bedankt! Fijn dat je meteen de uitslag kreeg van de hsg en dat ze heb gingen bespreken met je. Lijkt me inderdaad ook interessant. Maar doen ze dat dan als je ligt pijn te lijden, of erna? Ik hoop dat het bij mij ook zo gaat. Maar ze zeiden dat ze de HSG dan eerst in het team moeten bespreken en dat dan het plan gemaakt gaat worden. En ik heb pech dat door de vakantie ze dat pas 20-5 weer doen. Wel beetje suf, want zws komt er dus helemaal niets uit die bespreking, wat ze niet ook vrijdag al kunnen weten... Wie weet heeft dokter janneke morgen stiekem toch al wat duidelijkheid. Hoe is het met jou? al weer bijna in de buurt van inseminatie?
Hihi, je hoeft geen sorry te zeggen hoor! Ben blij dat je de knoop hebt doorgehakt, dat geeft voor jezelf ook rust denk ik. Zeker een productief dagje. ICSI staat nu bijna voor de deur! Kom maar op, ik ben er klaar voor. Als de uitslag 5 mei goed is begin ik 6 mei met mn provera kuur, zodat ik dan ongesteld ga worden. Als de uitslag niet goed is moet dat eerst behandeld worden, en dan moet het nog 1 maand herstellen. Maja, daar gaan we gewoon niet van uit.
Zomerstop: volgens mij niet.... Ik ben begonnen in mei voor de poging van Gerodi en was zwanger van de cyclus die begon in juli en uiteindelijk 7 aug de punctie gehad. Vasca: ik snap m! Maar volgens mij is het het belangrijkste dat je 'm krijgt voor de eisprong. Tycuna: Tis officieel begonnen! Spannend hoor allemaal. Wel balen van je paasei op je arm....
tja,... ik kan soms wat warrig en piekerig zijn, maar dat hadden jullie denk ik al gemerkt. Voor een mooi voorbeeld van een sterk staaltje vasca-gepieker: zie mijn topic over HSG. Knappe prinses die daar nog over heen piekert! Gelukkig ben ik nu weer zen
Hee meiden, even een kort berichtje dat we vandaag een goede echo hebben gehad! Er was een mooi knipperlichtje te zien met ook een mooie hartslag (133 slagen per minuut). Lengte was lastig op te meten want ons kleintje ligt goed verstopt in de baarmoeder... 19 mei krijgen we onze 2e echo
Susan, wat leuk!!! Heb vanmiddag aan je gedacht, maar vergat er naar te vragen net. Oops. Blij dat het hartje mooi klopt. Helemaal blij? Voel je je al wat minder moe?