ervaringen VUMC

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by vasca, Feb 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    1,401
    0
    0
    #1001 Tycuna, May 9, 2011
    Last edited: May 9, 2011
    Kijk even op mn hyves voor fotootjes van Milo. :)

2. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    2,834
    3
    38
    Owwwwwwwwww, kijk nou wat een poepie *smelt*

Hahahaha, zie je al helemaal zagen :D.
    Hoeveel gram ga je hem per dag geven? Zoals ik het altijd doe is, ik haal 's avonds voor het naar bed gaan een worst uit de vriezer, deze leg ik in een bak buiten de koelkast. 's ochtends is het dan ontdooit. Ik haal dan eraf wat ik ga geven en de rest gaat in de koelkast. Maar goed, bij mij gaat er 1 kg per dag doorheen, dus da's makkelijk ;).

3. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    1,401
    0
    0
    Als ik me aan de 'dosering' houd krijgt hij 40 gram p/kg lichaamsgewicht. Dus 340 gr. p/dag. Heb nu voor vanavond en morgen 1 portie, en daarna wil ik het uitbreiden naar meer keren per dag. Wat ook handig is voor het ontdooien is om de worst in een bak koud water te leggen. Dan wordt het vlees nooit te warm, en het ontdooit heel snel!

Leuke foto's he?! Ik ga ze alleen evn weghalen, en op mn hyves zetten.... straks herkent iemand me. :(

4. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Ah gossie, hoe liefffffffffff!
    En ja, hij mag alleen Frontline hoor!! Is tegen vlooien etc. Die band is echt tegen teken dus kijk idd even of hij die mag. Mn zus gaf ook vers vlees. Rodi komt me wel bekend voor ;)
    Brokken zijn trouwens ook wel goed ter voorkoming van tandvleesproblemen. Dat geldt ook voor katten enzo want door die brokken schrapen ze als het ware hun tanden en kiezen schoon.

Wat ik van mn zus hoor, vindt ze het wel lastig met vers vlees als ze met vakantie gaan want al dat verse voer vindt ze lastig bevroren te vervoeren in een auto naar bijv Frankrijk. Dan zijn brokken bijv een stuk makkelijker. En die vacht houd je ook mooi door ze 1x per week even goed te borstelen (niet vaker hoor!). Wij hebben een supergoede borstel, hoewel het eerder qua uiterlijk op een martelwerktuig lijkt ;)

Uiteindelijk moet je: 1x per maand ontvlooien met bijv Frontline druppels, 1x per 3 mnd ontwormen en rond april - september ze laten rondlopen met een tekenband van bijv Scalibor (thanx Emma ;))

Emma, wat irritant dat nog niet iedereen heeft gereageerd zeg! Ik zou ze nogmaals laten weten dat ze dat door moeten geven want het komt nu toch echt in de buurt?? Moeten ze dan ook doorgeven of ze vlees of vis willen?? (hebben wij nl toen wel gedaan ;))

5. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Wat ik trouwens weet van de dosering op de verpakking van brokken, is dat er altijd een te hoge dosering op staat. Wij geven onze hond 2x 150 gram brokken per dag en niet meer. Natuurlijk kan hij meer eten maar daar is het een labrador voor ;) en meer krijgt hij niet anders eet hij zich nog dood........ :(

6. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    2,834
    3
    38
    Wij hebben aangegeven dat ze voor 20 mei moeten reageren, da's bijna een maand voor onze bruiloft ;). En inderdaad moeten ze een keuze maken tussen vlees en vis.

@Kvv en vakantie: het is inderdaad niet handig als je op vakantie gaat, maar tijdens de vakanties in het buitenland krijgen ze brokken te eten ;).
    En voor het schoonhouden van het gebit moet je ze gewoon lekker veel op kauwbotten, pensstaafjes, runderoren, enz laten knagen ;).

7. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    1,401
    0
    0
    Je, hier lust hij wel die hele zak!! Labrador eigen he?! Hihi. Ze zeggen vaak 'voer met je ogen...' :D

8. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Ja dat doen wij dus ook.......... Eerst was het een scharminkel dus toen meer eten gegeven, toen weer ietsjes te vadsig dus nu daar tussenin gaan zitten. Hij blijft nu op gewicht heb ik het idee, zo rond de 37 kilo is dat... (ietsiepietsie te zwaar maar goed, prima zo)

9. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    2,834
    3
    38
    Haha, labradors, lusten ze ook graag poep of rollen ze er liever in :D:p

10. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Die van mij eet katten- en paardenpoep.............. ;) Bah bah bah! Heb dat nog altijd niet af kunnen leren......... :( Het is kennelijk te lekker ;)

11. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    1,401
    0
    0
    Ik ken ook een lab die zijn eigen drollen eet. Blech. Blijkt een vitamine B te kort te zijn geloof ik. Paarden drollen eten ze idd graag ja. Instinct ofzo?

12. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    2,834
    3
    38
    Die van mij is dan geen labrador maar houd ook van kattenpoep en paardenpoep :D. En mensenpoep....daar moet je in rollen :x:cool:

13. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    1,401
    0
    0
  14. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Meiden, hier zeer verdrietig nieuws. Ben gebeld door mn zus en haar hond (labrador van bijna 5 jaar oud) wordt nu geopereerd wegens een tumor in zn buik. Ze ontdekten gisteravond dat hij al een opgezette harde buik had en dat vond de uitlaatservice ook vandaag. Dat icm koorts van hem zijn ze naar de dierenarts gegaan. Meteen dus onder narcose gebracht en nu maken ze hem open om te kijken hoe het eruit ziet. Zit de tumor alleen in zn milt dan is het 'goed' nieuws en verwijderen ze direct zn milt. Zit het in de lever, dan halen ze daar zoveel mogelijk van weg en hopelijk kunnen ze met chemo zn leven nog iets rekken. Is het 1 grote puinhoop binnenin, dan maken ze hem meteen weer dicht en laten ze hem ook meteen inslapen...
    Ik ben er zooooo gigantisch verdrietig van en kan alleen maar huilen. Hun hond is ook echt hun kind en het is ook zo'n lieverd! Door hem hebben ook wij een hond genomen! En nu is hij er strax misschien niet meer. :(

15. MariaC

MariaC Fanatiek lid

May 4, 2008
    2,185
    56
    48
    Female
    Education
    Noord Holland
    Meiden, ik ben weer terug van weggeweest.
    Suuuussss!!!!! GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Wat goeddddd!!!!!!!!!:):)

16. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Meiden, net telefoontje van m'n zus gehad en hun hond hebben ze moeten laten inslapen. De tumor zat in z'n lever en was zo gigantisch groot dat ze z'n lever nauwelijks meer konden zien... M'n zus en haar vriend zijn er werkelijk kapot van en als ik denk aan hun lieve hond en hun verdriet, blijf ik ook huilen... Oh wat is dit erg zeg!!! Je weet dat het kan gebeuren maar dit is wel heel plotseling...

17. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    1,401
    0
    0
    Ohw Susan, wat érg. Wat vreselijk zeg. Krijg er kippevel van. Hou je taai hoor meissie!!! Denk aan je.

MariaC, welkom terug meid! Hoe gaat het met je?

18. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

Mar 4, 2011
    1,327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    @ Susan, wat een verschrikkelijk nieuws. Ik snap dat hun hond als een kind was want we hebben zelf 2 honden en zijn zooo gek op ze. Wat vreselijk voor je zus, ik leef echt met jullie mee. Geeft echt niets hoor dat je ervan moet huilen, hele dikke knuffel en sterkte meis!

19. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    1,401
    0
    0
    Noa, hoe gaat ie? Ga je al eerder testen dan de 14e?

20. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

Mar 4, 2011
    1,327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    @ Tycuna, kan moeilijk mn gedachte verzetten pfff ik denk dat ik zaterdag ga testen...of zondag....
    Hoe gaat íe bij jou?

Share This Page