ervaringen VUMC

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door vasca, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Spannend! Hou ons op de hoogte he?!
    Ik zit op dat 6 van de provera. Heb er echt mega hoofdpijn van. Verwacht volgende week wel ongesteld te zijn en dan gaat het echt beginnen. Eng.

2. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Ja jullie eerste ICSI, mag ik vragen wat jullie voortraject is geweest in de MMM?
    Oooh die Provera, ja daar werd ik echt een heks van, wat een rotspul voor je humeur en lichamelijke toestand he! Heb je hem voor 10 dagen?

3. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Noa, ja, ik heb het voor 10 dagen. Ik heb het eerder gehad, en toen moest ik 1 pil per dag. Nu moet ik er 2. Ik voel me niet mezelf... maar daar had jij dus ook last van? Bah!!

Ik had vanavond ongi-krampen! Wat moet ik doen als ik al eerder ongi word?! Of kan dat niet zolang je Provera slikt?

Ons voortraject is relatief 'kort' geweest. Alles bij elkaar zijn we binnen een jaar terecht gekomen bij ICSI. In juni gestopt met de pil en werd maar niet ongesteld. Daarvoor belandde ik bij de gyn in Beverwijk (ziekenhuis) Hij gaf me provera en clomid. Voor de zekerheid wilde hij een sperma-check doen bij mn vriend. En toen kwam de bom: tot 2 x NIETS gevonden. Doorgestuurd naar de VU (poli) Daar 2 uitgebreide sperma-checks gehad waar wel wat is gevonden. Net voldoende voor ICSI. Bij mij is PCOS geconstateerd, vandaar nu weer de Provera. Dat was het wel zo'n beetje.

Suus, hoe gaat het meid?

4. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Tycuna, ook snel gegaan bij jullie! Hopelijk vlot een zwangerschap ook zo ;)

Noa, spannende dagen deze zeg voor jullie! Las iets over vage klachten in het Wachtbankje topic?

MariaC, hoe is t met jou? Bedankt voor de felicitatie!!

@hier, net m'n ouders gesproken via Skype. Die zijn nl met vakantie in Spanje voor 2.5 mnd. Natuurlijk moest ik weer huilen en ik weet dat m'n ouders dat ook hebben gedaan. Het is gewoon allemaal zo naar! Tijdens de zwangerschap van Sophie is mijn kat aangereden, gebroken staart, staart geamputeerd maar helaas bleef zijn blaas verlamd. Ook hem heb ik moeten laten inslapen op 3-jarige leeftijd... Nu dus bij deze zwangerschap de hond van m'n zus op 4-jarige leeftijd. Miss moet ik maar blij zijn dat dit m'n laatste zwangerschap is want dan gaan er tenminste geen huisdieren te vroeg dood... Het is natuurlijk toeval maar zo voelt het even niet...
    Heb nog wel net wat foto's van m'n zus' hond naar haar gemaild. Weet zeker dat ze dat waardeert.

5. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    lieve susan, wat een naar nieuws! Echt heel verdrietig. Ik zou er niet aan moeten denken dat onze lieve kat iets zou overkomen!!! Zou echt helemaal gek worden.
    Lief van je dat je die foto's hebt gestuurd, je zus heeft je nu vast even hard nodig. Ik hoop dat jullie er een beetje door komen. Gewoon lekker om huilen. Het is altijd verdrietig als iemand waar je van houdt overlijdt. Dat hoort erbij, en dat mag.

6. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @mariaC: leuk je weer hier te zien! Hoe is het met je? waar zit je wbt behandelingen enzo?

@noa: ook leuk weer ff van jou te horen! Weer op de wachtbank dus... spannend!

@hier: ook sinds gister op het wachtbankje plaats genomen. Wel even wennen, want door de utrogestan zal het dit keer een wat langer bankje zijn dan ik gewend ben!
    Vanmiddag dokter janneke weer gesproken en ze blijft super lief. Heb nogmaals gepleit voor IUI, onze argumenten voorgelegd en ze heeft me in elk geval gerust gesteld dat ze ons, als er uit komt dat we het zelf moeten proberen nog, niet zomaar naar huis sturen. Zo lang er nog vragen zijn, zullen ze die wel uitzoeken. Ze zou dan ook aanbevelen om bv een cyclus te monitoren. Dat vind ik een fijn idee, want als we zelf moeten, wil ik graag zeker weten dat het wel goed zit bij mij en dat gevoel heb ik nu (nog) niet.
    Maar we blijven hopen op IUI. We tellen af naar 23 en 24 mei:
    23-5 testen en 24-5 adviesgesprek. Hoop wel ff dat we dus niet alleen maar slecht nieuws krijgen, dat zou wel een klap zijn. Maar voorlopig blijven we optimistisch.

7. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Lief van je Suus, van de foto's. Hoop dat je een beetje kunt slapen vannacht.

Ja, zeker snel gegaan, ons traject. Het voelt wel raar, want we hebben nog nooit een echte 'poging' kunnen doen om zwanger te raken. Geen eisprong.... en weinig zaad, dus ja, dan kom je niet ver. Voor mijn gevoel heb ik dus 3 pogingen en that's it.

Vasca, spannende dagen voor je/jullie. Je gebruikt dus nu die utro-pillen? Hoe voel je je erbij?

8. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    hi Tycuna,

kan me voorstellen dat het heel gek voelt, dat je niet eens "natuurlijke" progingen krijgt. Het lijkt dan heel snel gegaan, maar ook, of juist dan lijkt een jaar me eigenlijk hardstikke lang. Ik heb toch weer iedere maand de hoop dat het dan de volgende misschien toch nog wel zal lukken... Lijkt me heel zwaar als je dat niet hebt. Maar die 3 pogingen die jullie hebben, zijn natuurlijk wel superpogingen. En met wat mazzel, krijg je veel cyo's en zijn het er praktisch gezien natuurlijk nog veel meer.

Ik ben inderdaad aan de utro begonnen. Tot nu toe voel ik me wel ok. Merk er niet zo heel veel van eigenlijk. Volgens mij wel wat misselijk, maar dat kan ook van de spanning komen. Over het telefoontje van de dokter en over gedoe op mijn werk. Wordt ik ook altijd wat misselijk van. Maar het voelt ook wel zo als vlak voor mijn ongi. Heb gewoon erg weinig eetlust. Wie weet blijft dat wel en val ik ook nog eens lekker af! ;)

Verder valt de "zooi" me eigenlijk ook nog wel mee. Had echt hele zwembaden in mijn onderbroek verwacht. Heb wel wat witte terugloop, maar zou het ook zonder inlegkruisje aankunnen. Wil alleen eerst weten of ik het uit mijn ondergoed kan wassen voor ik dat aandurf :) Maar goed, er moet nog aardig wat in, dus wie weet komt het nog. Heb ook wel wat zere borsten, maar dat heb ik wel vaker eigenlijk in mijn LF. Het voelt nog allemaal best wel natuurlijk.

9. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Lief, Vasca. Je begrijpt me helemaal.
    Wel fijn voor je dat de utro niet zo zooitje is als je dacht. Merk je er verder nog wat van?

Susan, hoe gaat het nu?

10. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @tycuna: had dat van dat zooitje niet moeten opschrijven, want juist toen ik overwoog de inlegkruisjes achterwege te gaan laten... juist, flinke zooi! Denk dat ik eerst nog ff genoeg zooi moest verzamelen :D Sorry voor het grafische. Heb verder naast de misselijkheid en wat maagzuur nergens last van. Zelfs mijn temp stijgt er niet van. Vind ik wel jammer, want dan ga ik weer twijfelen, of het uberhaupt wel iets doet. Ik voel ook steeds wel een beetje een raar gevoel in mijn buik, juist of in ongi moet worden... gek toch? Maar goed, daar komt weer dat mantra van de mmm: wachten! wachten! wachten! :)

Heb jij veel last van de provera? Je schreef dat je je niet jezelf voelde... is dat geestelijk of vooral lichamelijk? of allebei? Lijkt me hoe dan ook niet fijn. Gelukkig is het snel weer voorbij. En dan begint het echte werk, joe hoe!!! En dan ga jij vliegensvlug susan achterna.

11. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Zojuist de test van Kruidvat gedaan.
    En hij is niet helemaal wit maar het streepje is ook niet knalduidelijk te zien.

Nu is het zo dat ik 3 dagen voor mijn NOD heb getest.

Kan het zo zijn dat het HELE LICHTE STREEPJE wat ik zie nog te maken heeft met het hormoonspul in mijn lichaam?

12. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Noa, de pregnyl is toch exact 2 wkn geleden?? Die is echt wel je lichaam uit! (bij mij is 10.000 na 10 dgn er al uit) Ik ga je gewoon feliciteren want dit ziet er super goed uit!! Mijn streepje zag er ook zo uit, 2 wkn na pregnyl, dusssssssssssss :)
    Noa, helemaal super meid!!! Prof S moet vaker insemineren ;) Nu snappen we waarom kabouter plop dé prof is ;)

13. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    hahahaha susan dank je pfffff van je leuke berichtje en gekke tekst over die 'boskabouter' ontspan ik weer een beetje.

Je snapt dat ik bijna niet durf te juichen van zoooo'n licht streepje en ik weet het dat ik ook veels te vroeg ben met testen maar ik hield het gewoon niet meer.

Ja de pregnyl is vandaag exact 2 weken geleden...

14. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Natuurlijk snap ik dat je niet durft te juichen maar ik heb zowel posi als nega testen gehad met kv 2v5. Bij de nega testen had ik ook een 2e streepje maar:
    1. Na 3 uur
    2. Op de verkeerde plek (niet op jouw plaats)
    3. Krom streepje
    Conclusie: indrooglijntjes.

Bij de posi testen:
    1. In eerste instantie licht streepje binnen de tijd
    2. Op de juiste plek (net als bij jou)
    3. Helemaal recht, in dezelfde kleur (maar dan lichter) als de controlestreep

Die van jou past helemaal in de positesten hoor! En zo'n echt vette knallers heb je pas echt bij 5 wkn zwangerschap, heb ik gemerkt. Dwz controle- en teststreep even donker...

Probeer nu lekker te genieten, hoe moeilijk Miss ook, maar echt het zit wel goed! Ben zeeeeeeer positief!!!

15. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    @Noa, wauw!! Ik feleciteer je vast voorzichtig hoor!! Dit wordt een 'oranje-beeb' :D

@Vasca, oei, toch een zooitje? Lang leve de inlegkruisjes. Het is voor korte duur, denk daar maar aan. En als het goed is voor een goed doel! ;)
    Wat betreft de Provera is het meer mn humeur die mij af en toe in de steek laat. Soms wat sneller onredelijk. Gelukkig trekt mn mannetje zich er niets van aan. Hij snapt waar het vandaan komt. Had het vorige keer ook met die Provera. Hopelijk straks van de andere hormonen niet zoveel last.

@Susan, hoe gaat het? En met je zus?

16. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Twee VU-baby's in aantocht!!! :p

17. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    och Susan, van mijn eigen spanning en sensatie deze ochtend vergeet ik ook helemaal te vragen naar je zus. Wat zal ze het zwaar hebben en zoooo oneerlijk dat hun hond nog zo jong was. Hadden ze hem/haar al van pup af aan?

@ Tycuna, ja jeetje die Provera, wat een moodswings krijg je daarvan he pfff. Lief dat Tycuna-man er ook zo goed mee om kan gaan.

@ Vasca, die bollen, ja stroperige troep is het he, al vind ik het minder erg dan dat ik gedacht had. Misschien moet ik dat ook niet te hard roepen nu haha, ik gebruik het nu 1,5 week, vanaf mijn IUI.

18. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Vasca, ik zei je toch...inlegkruisjes ;)

Met m'n zus gaat t wel, zolang niemand maar vraagt hoe t gaat met r. Ze gaat vandaag nog niet werken, wellicht morgen weer. Gisteren hebben haar vriend en zijzelf een tattoo laten zetten. Eerst wilde ze me wijs maken dat ze zijn hoofd groot op haar schouderblad had laten zetten... Degenen van hier die haar hebben gezien, zijn het toch wel met me eens dat ze dat nooit zou doen! Ik geloofde het ook niet... Gelukkig had ik gelijk :) Ze hebben zijn naam op de binnenkant van hun linkerpols laten zetten. Dus dat is wel netjes en beschaafd. Ze komt m vandaag aan me laten zien.
    Ik had het idd gisteravond tijdens de hockeywedstrijd moeilijk. We zitten in een vriendinnenteam dus ze vroegen hoe t met m'n zus was (speelt ook in hetzelfde team) en toen moest ik dus ook weer huilen... Snel maar over ander onderwerp gepraat en maar gezegd dat ze het er maar niet met m'n zus over moeten hebben zondag...

Met de zwangerschap gaat t prima. Heb nog niet gespuugd wat me ook wel onzeker maakt. Vandaag alweer 9 wkn!! Wat vliegt de tijd zeg! Volg wk donderdag gelukkig weer een echo... Ben er wel aan toe nl ;)

19. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Goed dat je zus nog even niet ging werken. En logisch dat de tranen komen als iedereen er naar vraagt, zeker als het je vriendinnen zijn!! Tranen luchten op toch? Lekker laten stromen.

Nog een weekje en dan je echo. Altijd weer leuk!!

20. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Och meiden wat heb ik allemaal gemist!

@Susan, wat verschrikkelijk voor je zus en haar vriend :(. Lijkt me echt vreselijk als 1 van mijn dieren dood gaat en al helemaal op zo'n jonge leeftijd. Knuffel....

@Noa, wat zie ik nu :$. Ik ga je voorzichtig feliciteren hoor, dat ziet er namelijk heeeeeel goed uit ;).

Deel Deze Pagina