ervaringen VUMC

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door vasca, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Sorry meiden.... ben een beetje TE druk....

Susan: wat vreselijk voor je zus..... ik geloof dat ik een maand niet zou kunnen werken en me zou opsluiten...

Noa: WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!! Wat spannend!!!!

Voor de rest een snelle zwaai.... sorry...
    Ik zocht net een speeltje onder de meubels en ben erg geschrokken.......wat een stof!!!!!!!!!!!!! Dus moet echt iets gaan doen, anders krijgen we hier allemaal spontaan een stofallergie......

2. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    @ Susan, wat vind of weet jij hiervan? Ben meteen weer in de stress:

Oorspronkelijk geplaatst door Nadesy [​IMG]
    Ik was even aan het googlelen en kwam dit tegen

Vaak wordt de zwangerschapstest van de Kruidvat gebruikt, omdat die gevoeliger zou zijn voor het meten van de HCG waarde in de urine.

Maar denk eraan, test nooit een aantal dagen voordat je je NOD moet krijgen! De kruidvat zwangerschapstest kan positief testen. Terwijl je niet zwanger bent.

Een lid van dit forum is hetzelfde overkomen. Zij heeft opheldering gevraagd bij de kruidvat zelf;

volgens die man komt het omdat de kruidvat test een 20 (nogwat) hoeveelheid HCG in je urine kan meten.
    ook omdat 3 dagen voor je NOD testen eigenlijk geen zin heeft omdat je eicel wel bevrucht kan zijn... dus HCG aanmaakt en je lichaam zich voorbereid, vandaar de zwangerschapsverschijnselen.

maar omdat de innesteling niet plaats heeft gevonden wordt je weer gewoon ongesteld.
    Dit komt heel veel voor maar tja de meesten die testen zich ook pas veel later.

Bron:http://www.menmfenm.xsbb.nl/viewtopic.php?f=41&t=715641

pfff wat een rollercoaster weer zeg dit verhaal zeg
    Over iedere test is wel weer wat negatiefs pfff wordt je toch moedeloos van!
    Iedereen roept juist dat die K2v5 de beste zijn ook voor je NOD het meest secuur zeg maar en dit artikel juist weer niet :$

en die CB test zeggen ze ook weer over dat het ochtendurine moet zijn en ik zit al voor mn NOD dus kan dan beter wachten tot morgenochtend
    IUI 1 t/m 4 MISLUKT!
    IUI 5 op 30 april - NOD 14 mei

3. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Noa, ik vind t maar een raar verhaal hoor... Er wordt dus gezegd dat je Emmy pas is ingenesteld na of rondom je nod? Vette onzin! Een bevrucht eitje doet er circa 7 dgn over om van de eileider in de baarmoeder te komen. Dan nog een goed plekje zoeken en innestelen. Dat laatste duurt zeker geen 7 dgn.

Wat wel zo is, is dat er wellicht meer vroege miskramen zijn dan wordt gedacht/opgemerkt. Wij mmmmeiden testen alleen altijd heel vroeg dus wij weten zoiets meteen ;) De late testers worden dan gewoon ongi terwijl het Miss een vroege miskraam geweest was.

Geloof mij nou maar, jouw streepje is heel mooi en betekent goed nieuws...

4. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Oooh Susan gelukkig, ik vond het ook al zo'n raar verhaal en wil het natuurlijk ook niet geloven.

Maarja zo zijn er diverse verhalen van verschillende testen in omloop. Over welke wel of niet goed zijn en wanneer je wel of niet veilig kan testen enzo

Ik kan morgen toch wel die CB digital testen met ochtendurine? Of moet ik echt wachten tot na zaterdag (mijn NOD dag)?

Ik snap trouwens zo goed dat je verdrietig bent over de hond van je zus en ook het verdriet voor je zus hebt. Het heeft tijd nodig en het is juist wel goed om erover te praten. Wel erg mooi die tatoeage als herinnering........echt heel moeilijk, krijg er zelf al een brok van in mijn keel.

5. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    @ LadyZorra, lekker gepoetst? ;) :p hihi, bah wat akelig he die banken met stof eronder. Wij hebben een hoekbank, nou dan moet ik echt wachten tot Noa-man hem even verschuift zodat ik eronder kan stofzuigen en dweilen hoor want ik mn eentje krijg ik hem niet van zn plaats.

Nu hebben wij nog de mazzel dat we 2 honden hebben die allebei niet verharen, echt niets, heerlijk! Maar ze brengen natuurlijk wel zand en takjes mee van buiten maar dat is ook logisch.

Ja spannend he mn test, heb je hem gezien hier op het forum? Vind het nog wel eng hoor, maarja toch proberen positief te blijven.

6. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    NOA!!!! YEAH!!!!!!!!!!!!!! dat ziet er heel goed uit hoor! Ik denk dat susan helemaal gelijk heeft. Vroeg testen geeft de kans dat je een vmk ontdekt, die je anders niet had gezien. Maar de kans dat het gewoon goed is, is vele, vele malen groter. Niet meer van die enge dingen lezen dus.

En je geeft me wel lekker goede hoop, door in je eerste utro ronde zwanger te worden... hopelijk doet het voor mij hetzelfde :)
    Ben echt helemaal blij voor je, vooral omdat jullie pas zulk verschrikkelijk nieuws te verwerken kregen. Dit moet hem gewoon zijn voor jullie dus we duimen ontzettend voor je dat het een super streep en dan een super beeb wordt!!

Op zich valt de utro me ook nog steeds wel mee hoor. Had echt veel erger verwacht en ben blij dat ik niet heel erg moe ben. Dat ben ik nl sowieso altijd al wel (ga chronisch te laat naar bed) en nog meer kan ik er echt niet bij hebben :D. Ook inbrengen valt me wel mee. Heb wel het idee dat ik steeds dingetjes voel. Vooral misselijk en maagzuur/ maagpijn. O ja, en als we ook IUI mogen, dan wil ik ook kabout plop om me te insemineren ;) (He bah, wat klinkt dat vies! hi hi)

O en je moet nu natuurlijk wel doorgaan met de utrogestan he!

We wachten vol spanning op je volgende posi testjes :)

O ja, vascaman heeft trouwens een foto gemaakt van een van de "mannenkamertje" zodat ik kon zien in wat voor een romantische omgeving hij zijn donatie mocht doen :D. Ben best wel onder de indruk dat hij er nog minstens 13 miljoen uit heeft gekregen tot nu toe, wat steriele, onsexy omgeving! Er was geneens een komkommer te bekennen! Moet er niet aan denken dat ik daar zou moeten gaan liggen en...

7. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @noa: misschien kun je beter morgen weer met kv2 testen, dan kun je zien of het streepje donkerder wordt?
    En ik heb er niet veel verstand of ervaring mee, maar heb wel gehoord dat de CB wel vaak pas laat positief zijn, dus als je het doet, moet je voorbereid zijn dat ie dan negatief kan zijn en niet direct in de stress schieten.
    Persoonlijk zou ik zelf elke dag testen met wat goedkopere testjes en dan bij een mooie streep de CB er tegen aan gooien... Die dan ook meer voor het leuk eigenlijk.

8. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Ja daar zat ik eerst ook aan te denken om die 2e KV test er tegenaan te gooien morgen maar zou die met 1 dag echt al donkerder zijn gekleurd!? Oooh ik twijfel over alles haha :p

Ik moet wel enorm lachen over je stukje tekst dat kabouter plop je moet insemineren haha. Je ziet het direct als hij het is want er loopt daar maar 1 zo'n kaboutertje in de rondte :D Maar ik ben hem eeuwig dankbaar als ik door hem een prachtige zwangerschap doorloop en een nog mooier kindje ter wereld mag zetten, toch! :)

hahaha die foto van 'het kamertje' GEWELDIG dat hij dat gedaan heeft, zou Noa-man nooit doen. Die doet alles daar het liefst zo snel mogelijk om er ook weer zo snel mogelijk uit te komen ;)
    Ja wat was dat verhaal nou ook alweer over een komkommerboek ??? :( Dat heb ik toen gemist.

9. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Vasca, ben ook wel benieuwd naar het ruk-kamertje!! Kan je m niet ff plaatsen hier??

Noa, ik heb posi digitale cb's gehad op 13 dgn na pregnyl (bij Sophie) en 14 dgn na Pregnyl. Het zou dus kunnen maar mocht ie nega zijn dan ga je natuurlijk onwijs twijfelen... Het beste is om 1 dagje te wachten en dan dus zaterdag weer een kv doen omdat hcg om de dag verdubbelt. Nu ben ikzelf ook een zenuwpees en is t mij ook niet gelukt ;) maar goed, het is wel de beste manier om meer zekerheid te hebben.

10. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    jaaaaaaaaaa ik wil ook die foto van het ruk kamertje zien :)

PLAATSUHHH

Poe ja moeilijk om morgen niks te doen/testen..........ik heb nu een nachtkastje vol testen liggen haha

Nog 1 KV (uit dat doosje van 2), 2 stuks CB digitale, 1 vroege Predictor en 1 normale predictor haha

Erg he!

11. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    ok, het is nog niet aan de orde voor mij en misschien wel een domme vraag, maar iedereen raad altijd aan om om de dag te testen, omdat hcg om de dag verdubbelt...

Maar waarom is het dan zo belangrijk dat het verdubbelt? De volgende dag is het dan toch ook al 50% hoger en kun je toch ook al een iets donkerdere test verwachten?!?

Maar goed, ik heb goedkope testen en zie dus totaal het nut niet van wachten (op wat dan ook ;)). Behalve dan om een nega test en teleurstelling te voorkomen. Maar als ik ook maar een klein kansje had om meer duidelijkheid te krijgen, zou ik het persoonlijk met 2 handen aangrijpen. Een dure CB test zou ik wel mee wachten. Ook omdat je gewoon niet wil dat daar digitaal "niet zwanger" komt te staan. Lijkt me echt heel stom, zeker als je het wel bent.

Je moet lekker doen wat je zelf wil Noa.

@susan: ik zal het aan vascaman vragen :) (ik heb de foto niet, staat op zijn telefoon). Mag je dat eigenlijk wel posten? Zal wel toch?

en inderdaad... inlegkruisjes! Had het advies ook al direct opgevolgd hoor, maar het viel me mee en ik vind inlegkruisjes niet zo fijn. Geeft zo'n warm gevoel en ik denk altijd dat het slecht voor je is die elke dag te dragen (heb ik ooit wel eens gehoord). Maar goed, denk dat ik ze toch maar blijf gebruiken.:)

12. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @ Noa: helemaal niet erg! Hier heb je toch al die tijd op gewacht?!? Lekker los gaan toch!?
    En wordt het niets, koop je gewoon nieuwe. Weet je wel voor de volgende keer (als je nog meer kids wil tenminste) of vroeg testen zin heeft voor jou ;)

13. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    HA, ik weet lekker al hoe het rukkamertje eruit ziet :p.

14. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Ja klopt, ik kijk even aan 'hoe ik morgen wakker wordt' of ik het kan laten om te testen :p

Volgens mij kun je die foto gewoon hierop zetten hoor, je zet er toch niks bij verder!

Nu door die Utro gebruik ik ook inlegkruisjes maar ik heb hele dunne en luchtige en vind het niet vervelend. Beetje vies praatje maar ik vind het meer vervelend dat als ik douche en 'het daar beneden schoonmaak' dat het zo stroperig en plakkerig is :cool: bahh, excuse me for the details :):p

En over dat verdubbelen, misschien was mn streepje van vandaag wel net zo licht als gister en is hij juist morgen donkerder of verdubbelt hihi :$ ach pfff moet me maar niet al te druk erover maken want anders slaap ik niet vannacht.

Ik hou jullie op de hoogte meiden en hoop op nog meer rose streepjes van jullie! Suus heeft hem al en bijna weer een echo, toch? oh sorrie ik zeg gewoon 'Suus' lekker amicaal...bizar eigenlijk he, we kennen elkaar alleen van ZP

15. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hahahaha, noa natuurlijk gewoon Suus zeggen hoor! Ik vind het altijd raar klinken als mensen mij Susan noemen ;)

16. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    hi hi gekke noa, ik weet er niet veel van, maar ik weet bijna wel zeker dat het niet zo is dat het 2 dagen gelijk blijft en dan ineens verspringt en verdubbelt is... toch?!? Dat zou toch wel heel gek zijn :(

Mag ik vragen welke inlegkruisjes jij gebruikt? Ik wil ook graag lekkere luchtige! Ik begrijp trouwens wel wat je bedoelt denk ik, maar vind dat niet zo erg (misschien ben ik wel een ontzettende viezerik ;)). Ik vind het meer cremig eigenlijk en houdt mezelf gewoon voor dat het niet vies is. Ik vind echte afscheiding veel viezer. Dit is tenminste mooi wit :D

Sorry andere dames, voor dit niet zo smakelijke zijspoor...

En vind die neiging ineens amicaal te worden wel normaal, als je al alles over je seksleven en andere smerige details hebt gedeelt ben je wel een beetje "on first name basis" toch?:)

Ben benieuwd wat je doet. En in elk geval: niet meer te veel drinken he, vanavond! Als je dan wil testen, heb je in elk geval een mooi geconcentreert plasje...

17. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    o, de foto van het ruk-kamertje is een videotje... had me vergist :) kun je die ook plaatsen? heb hem dus wel weer gevonden. hi hi.

18. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Toch getest vanochtend, de 2e uit de KV verpakking. Zelfde 'score' als gister als ik het zo zie.

19. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    ;):p Suus, weet jij of je bij een beginnende zwangerschap ook lage rugpijnen kan hebben? Dat is de enige kwaal waar ik eigenlijk last van heb. Maar dat had ik ook altijd als ik ongi moest worden...:(

@ Vasca, ik ben benieuwd naar het filmpje maar ik denk niet dat je het erop kan zetten. Je kan het filmpje wel ergens online zetten en dan hier de link maken. Dussehhh, youtube ofzo ;)
    Ben benieuwd hoeveel hits er dan op komen haha.

Inlegkruisjes heb ik altijd van Always omdat die de beste plakstrip hebben. Zodat als het warm wordt en je bent aan de wandel of aan het winkelen dat ze er niet bij je broekspijpen tussenuit vallen :D

@ Emma, hoe gaat het met jou?

Tycuna, nog een leuke nieuwe foto van je lieve puppy?

20. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Noa, hoor dat wel vaker van die lage rugpijnen hoor. Heb het zelf nooit gehad, niet bij ongi en ook niet bij zwangerschap. Je streepje ziet er idd ong. hetzelfde uit...

Hier druk bezig geweest met dingen regelen voor onze verbouwing. Over 2 wkn komt de airco bijv. Ze zijn nu aan het stucen dus volg weekend willen we dan de muren verven en da's dan mooi op tijd voor de airco. Vloerenkerel dan over 3 wkn vanaf nu. Moeten nl wachten tot de vloer die is geƫgaliseerd helemaal opgedroogd is. Daarna kan de klerenkast worden ingemeten en die kan dan na onze vakantie worden geplaatst. Word nl precies op maat gemaakt voor ons... Denk dat Sophie dan ergens eind juli naar boven kan...en de baby dus half december :)
    Mooie planning dacht ik zo!!

Deel Deze Pagina