ervaringen VUMC

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by vasca, Feb 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

Mar 4, 2011
    1,327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Uhmm beetje raar, ik kreeg net best veel lichtbruine afscheiding en menstruatiekrampen.

Daarna gelijk mn digitale test gedaan en die is positief.

Wat zijn die krampen en die afscheiding dan !!!

2. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Noa, bloedverlies kan tijdens de zwangerschap door een betere doorbloeding. 2 meiden van het Verlengde Wachtbankje hebben bloedverlies maar wel al goede echo's gehad met een mooi kloppend hartje.
    Krampjes kunnen betekenen dat het misgaat. Probeer daar niet aan te denken... Wat ook kan, is dat je je banden al wat voelt oprekken door het groeien van de baarmoeder.
    Probeer niet te doemdenken maar genieten van je eerste positest!!!

3. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

Mar 4, 2011
    1,327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Suus ben echt blij met je. Zo gek ik weet niet hoe je eruit ziet en wie je bent, ken je alleen hier van ZP en steeds weet je me weer gerust te stellen.

Maar ik geniet echt wel van deze positieve test hoor, ZEKER.
    Morgen gaan we mn ouders naar schiphol brengen voor een vakantie en als we daar dan nog een bakkie koffie gaan doen dan laat ik ze de test zien. Ze hebben de afgelopen 3 jaar zo enorm meegeleefd.

Ik weet gewoon nog TE weinig van een zwangerschap, wanneer alles gaat groeien en trekken van binnen enzo en ben dus heel allert nu op mn lichaam, ik voel van alles.

Dank je wel!:D

4. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Noa, dat is het ook... Wij mmmmeiden weten al in een vroeg stadium of je zwanger bent. Net als de wachtweken, 5/6 vd vrouwen weet dat niet eens, dat ze erin zitten en voelen zich gewoon hetzelfde. Alleen wij letten erop, voelen elk steekje, pijntje etc en maken ons meteen zorgen.
    Stap 1 is nu gelukt (zwanger worden) en de volgende stappen moet je gewoon afwachten. 'Gewoon' lekker genieten want dat kan dan niemand van je afpakken!

Lief dat je dat over me zegt :) Moet er van blozen... We moeten elkaar gewoon steunen, toch?! Daar zijn we ook voor!!

5. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

Mar 4, 2011
    1,327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Ja daar heb je helemaal gelijk in dat wij er allemaal veel beter op letten, op ieder pijntje en blubsje :):p:D

Jij zal ook af en toe nog wel onzeker zijn?

Hé maar een airco heb je het over in je nieuwe huis? Wat heerlijk joh, beneden of boven of hele huis?
    Noa-man wil dat ook zo graag.
    Wat een goeie timing / planning heb je gemaakt zeg, loopt perfect zo te horen. En die kast op maat, wauwww heerlijk een grote klerenkast ;)

6. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

Mar 6, 2007
    10,048
    5
    38
    Noa: wow!!!! Wat Susan zegt, probeer te genieten. Helaas kan je er helemaal niks aan doen, of iets goed of slecht gaat, dus probeer positief te denken! En zwanger zijn voelt in het begin eigenlijk hetzelfde als ongesteld worden. Waarom de natuur dat zo geregeld heeft....???

Susan: hoe gaat het eigenlijk met je praktijkstoel-in-de-regen?

7. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Praktijkstoel in de regen? Snap m ff niet...

Wij hebben al 2 airco's in huis: in de woonkamer en onze slaapkamer. Vooral die in de slaapkamer draait overuren. :) Staat ook al zeker een maand aan... In de woonkamer zet ik m eigenlijk pas aan als het heel warm is buiten en wij ergens naartoe gaan. Dan hebben de huisdieren een beetje verkoeling... Als we thuis zijn, houden we nl de schuifpui open naar de tuin.
    De kinderen gaan dus strax naar zolder waar het echt snikkieheet was 's zomers. Daar moesten echt airco's komen! Vandaar...
    Zelf hebben we ook zo'n op maat gemaakte klerenkast dus ja, logischerwijs dat de kinderen dat ook krijgen...
    En om het huis helemaal beschreven te hebben, we hebben een heerlijke keuken met kookeiland en Amerikaanse koelkast, 2 badkamers waarvan 1 met regendouche en de ander met jacuzzi en tv : D Dat hebben we allemaal 3 jr geleden laten doen :)
    Nee, het is geen villa ofzo hoor! Gewoon een rijtjeshuis maar wel ruim, nu zo'n 165 m², en compleet verbouwd naar onze wensen. Hier blijven we dus voorlopig wel wonen!
    Zo, genoeg opgeschept ;) Maarre, airco's...echt een aanrader! Ik weet dus wel een goed bedrijf voor jullie, als er echt interesse is!

8. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

Mar 6, 2007
    10,048
    5
    38
    Je had toch lekkage boven je stoel??

9. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    1,401
    0
    0
    Susan, succes met de verbouwing!

Noa, 't is spannend! Nu genieten van je pos. test hoor! :)

Emma en LadyZ, allebei een klavertje 4 als nieuwe avatar foto. Dit gaat zeker weten geluk brengen dames!!! :D

Noa, ik pb je van het weekend even een puppy-fotootje!
    Fijn weekend iedereen!

10. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

Mar 6, 2007
    10,048
    5
    38
    Klavertje 4 is voor Sikki, uit het babyrinth! Iedereen heeft een klavertje 4 voor haar geluk. Hoop zoooooooooooo dat het helpt!

11. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    1,401
    0
    0
    Lief! Is er iets met haar aan de hand?

12. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

Mar 6, 2007
    10,048
    5
    38
    Ze is al aan ICSI poging 8 bezig en blijft toch zo sterk, nu moet het gewoon een keer raak zijn.......

13. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Ja ik had het gelezen in het babyrinth... Morgen de punctie toch?? Hoop zo voor ze dat hun wens eindelijk in vervulling zal gaan!!

LadyZ, lekkage is allang opgelost! Kwam uit m'n stoel doordat er een piepklein gaatje zat in een leidinkje. Huppa, Euro 193,- armer, zo snel gaat dat in de tandheelkunde...

14. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

Mar 6, 2007
    10,048
    5
    38
    Oh hahahaha, ik dacht BOVEN je stoel...... wat een goeie. Maar lekker 193,00 voor een gaatje.......

Ja ik hoop het ook echt.... gun het haar zoooooooooooooooooooo erg...

15. vasca

vasca Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    1,489
    0
    36
    Noa, wat een mooie test! Ik snap wel dat je je zorgen maakt om die krampen en bruinverlies, maar het hoeft inderdaad niets te zeggen.
    Ik heb vreemd genoeg het idee dat ik door de utro ook wat krampachtig gevoel heb... wel apart, maar misschien heeft dat er bij jou ook mee te maken?
    Wat denk ik ook wel fijn is, is dat je al aan de utro bent. Want volgens mij is dat wat ze geven bij bloedingen en een dreigende miskraam. Omdat je dat al gebruikt ben je daar in elk geval tegen beschermd, toch? Het gaat vast wel goed hoor!

en dames, wat is toch het babyrinth? ik hoor jullie er wel vaker over...

16. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

Mar 4, 2011
    1,327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Dank je Vasca, ja die Utro blijf ik ook gewoon gebruiken hoor, vind ik wel veilig. Ik hoor zelfs van meiden die zwanger zijn dat ze het de eerste 8-10 weken blijven gebruiken zelfs!

Ja dat babyrinth weet ik ook nog niet zoveel vanaf. Maar dat klavertje 4 klinkt wel erg mooi en zal een zwaar emotioneel traject zijn... :(

17. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Noa, wellicht willen ze dat je nog 1 wk na de bloedtest doorgaat met de utro. Heb je nog voldoende in voorraad? (zo werkt het tenminste bij IVF/icsi)

Babyrinth is een topic hier. Officieel heet het Klingel in het babyrinth.

18. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

Mar 4, 2011
    1,327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Ja ik heb zo onwijs veel gekregen van die Utro haha dat ik er straks mee kan gaan knikkeren op straat als ik ze niet meer hoef te gebruiken :)

19. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    1,401
    0
    0
    Jeetje zeg, de 8e ICSI. Hoop dat het klavertje werkt voor haar. *duim*

20. vasca

vasca Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    1,489
    0
    36
    hi hi, ik zie noa al knikkeren op straat met utro :cool::D

Ik heb juist te weinig gekregen, zou voor 4 tot 6 maanden moeten zijn, maar denk dat de arts zich verrekend heeft, want het waren maar 150 pillen, dus 25 dagen...
    Niet erg, moet ik alleen weer ff nieuw recept gaan vragen.

Moet jij trouwens ook een deel zelf betalen? ik moest nu iets van 12,50 betalen voor die 150 bollen. Apotheek zegt dat het dus niet volledig vergoed wordt. Vond het wel raar, want tot nu toe krijg ik alle medicijnen vergoed. Gelukkig is het nog wel te betalen hoor. Maar voor jou dan wel zonde, als je net zo veel hebt gehaald!

@susan: bedankt voor de info, nu snap ik hem, heb dat topic inderdaad veel voorbij zien komen. Schrijven jullie daar ook?

Share This Page