ervaringen VUMC

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by vasca, Feb 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vasca

vasca Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    1,489
    0
    36
    Noa, nee....................:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(

Dit is echt ontzettend kut!!! Wat wordt er met jouw gevoelens gespeeld meis. Echt heel naar. We waren juist allemaal zo blij voor je, ik had er echt vertrouwen in. Wat een ontzettend naar nieuws om je zondag mee te beginnen.
    Heb je al gebeld naar de VU? en wat zeggen ze?
    Is Noaman wel thuis bij je vandaag? Kan hij je een beetje steunen? Laat je maar lekker even verwennen, dit is echt een van de naarste dingen die je kunt meemaken. Daar moet/ mag je samen om huilen.

Denk aan je en stuur toch nog hele koppige posi-je-weet-maar-nooit-vibes.

sterkte!

2. vasca

vasca Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    1,489
    0
    36
    @tycuna: door de utrogestan heb ik niet echt meer een natuurlijke NOD, maar ik heb besloten op 23-5 te gaan testen. Dat is 15 dagen na dat ik zelf mijn ei heb bedacht. FF en ik zijn het niet zo eens wat het ei betreft (ff zegt dat het al 2 dagen eerder was), dus zo neem ik het zekere voor het onzekere. Als mijn eigen berekening klopt, zou ik dan al 5 dagen over mijn natuurlijke NOD heen zijn (die zou woensdag 19e zijn). Maar omdat ik de utro blijf nemen tot die tijd, blijft ongi dus als het goed is ook uit tot die tijd, dus dat zou nog weinig zeggen.

Maar we moeten nog zien of ik het volhoudt hoor, zo lang te wachten. Ben qua overtuiging een echte "veel-te-vroeg-tester", heb daar alleen nog niet vaak gelegenheid toe gehad (men temp zakt altijd al rond 8 dpo en zelfs ik snap dat 7dpo te vroeg is om te testen).
    Misschien mag ik ook zondag al van mijzelf. Wil ook niet te lang doorgaan met utro en dan mijn cyclus onnodig lang maken. Maar in dit geval heeft vroeg testen niet heel veel zin. Ik moet namelijk goed weten dat nega ook echt nega is, wil ik stoppen met de utro...

Ja.......... daar is overnagedacht door het vascameisje! ;) (ben verder totaaaaaaal geen piekeraar hoor, mochten jullie dat denken! :D)

3. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

Mar 4, 2011
    1,327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Dank jullie wel meiden, ik probeerde net een tampon in te doen maar het is 'daaronder' zo dicht en stug zeg maar dat ik 'hem er niet in krijg'.......

Zal dat door die Utro bollen komen?

VU belt me vanmiddag wanneer ik moet komen volgende week, ik gok dat het dinsdag zal zijn. Voor een echo en alsnog bloedtest.

Sjezus wat waren ze meelevend en goed aan het luisteren naar me............NOT, ongelooflijk wat een botte boerin had ik aan de telefoon zeg

Ik moest alles 3x herhalen en ze zei de hele tijd "sorrie maar in welke behandeling zit je ook alweer" en "sorrie wat is je naam ook alweer" ZOOO SLECHT grrrr en ik heb al een pesthumeur natuurlijk

4. vasca

vasca Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    1,489
    0
    36
    GRRR... das echt naar ja, als ze zo doen. Je zou denken dat zij juist van iedereen begrijpen hoe rot het is en hoe belangrijk een beetje meeleven dan is. Je hoopt toch dat een professional je een beetje rust en troost kan geven.

Nou hopelijk mag je dan dinsdag en heb je dan wel een aardiger iemand. Waarom ga je eigenlijk dan niet gewoon morgen, als je dus toch een bloedtest moet? Die stond toch al? Of wil je dat liever combineren met de echo en kan het daarom niet?

Gek van die tampon. Ik zou het niet weten, ben nog maar net met de utro begonnen. Heb zelf niet het idee dat het "daarbinnen" (waar ik nu toch 3x per daags mijn vinger in steek :D) anders, strakker of krapper is geworden. Ik zou eerder denken dat het met de beginnende zwangerschap te maken heeft, of dat je minder bloed nog (?) of dat je door alle stress misschien gewoon onbewust verkrampt bent. Ik heb zelf jaren lang vaginisme gehad en weet uit ervaring dat je het helemaal niet (bewust) hoeft te merken als je bekkenbodemspieren verkrampt zijn...

5. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

Mar 4, 2011
    1,327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Ja Vasca het zou misschien ook wel stress en verkramping kunnen zijn? Echt geen idee! Ik weet wel dat het erg dik en krap is. Ik ga toch nog gewoon door met de Utro en ik denk dat ik morgenochtend nogmaals een test doe.

Verschrikkelijk vanochtend aan de telefoon, ik zal het ze vandeweek ook echt even duidelijk maken daar, ik weet hun namen nog. Eerst kreeg ik die receptioniste die niks wist te onthouden toen heb ik heel geirriteerd gevraagd of ik "niet een arts kon spreken" en ik werd doorverbonden maar kreeg net zo'n lomp wijf aan de telefoon als die receptioniste, ongelooflijk.

Die arts gaf aan dat als ik nu dan toch bloedde dat ik beter gelijk een echo kon doen, mn verhaal van afgelopen dagen/weekend daar eerst vertellen en ook gelijk een bloedtest doe. Anders zit ik daar elke dag volgende week...

6. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

Mar 4, 2011
    1,327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Sorrie meiden dat ik ff ego veel over mezelf praat en niet op jullie verhalen reageer, 'vandeweek' zal ik er weer beter bij zijn verwacht ik

En Noa-man is een enorme lieverd hoor en bij me dus samen slaan we ons er deze ronde ook wel weer doorheen...

7. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    1,401
    0
    0
    Dat is nu wel het laatste waar je je 'druk' om moet maken joh! We zijn er voor elkaar op de momenten dat dat nodig is toch?

Gelukkig is Noa-man bij je. Ik snap heel goed dat je je kl*te voelt. En dan ook nog eens van die lompe wijven aan de telefoon, bah!! Moest je bellen naar de poli? IUI's doen ze niet in het IVF centrum toch?

8. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

Mar 4, 2011
    1,327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Jawel hoor wordt allemaal in het vertiliteitscentrum gedaan. Ben allang blij dat ik weg ben van de poli want dat was ook geen 'walhalla' aan sociale mensen pfff

Op zich moet ik zeggen dat ik het tot nu toe altijd heb getroffen met aardige artsen en assistenten daar in het centrum, tot vandaag dus...

9. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

Mar 6, 2007
    10,048
    5
    38
    Noa: wat k*t, beter kan ik het niet zeggen.... En dan zo'n "gezellig" telefoontje..... Ik hoop dat je snel een echo/ bloedtest krijgt. Dan weet je precies hoe en wat. En misschien is het een pleister op de wonden, en niet een hele handige opmerking, maar bedoel het goed..... je bent zwanger geweest, dat kan niet anders, dus je lichaam snapt het wel! Ik ben 0x zwanger geweest tijdens mn IUI pogingen en bij IVF 1 raak. Heb toch, ondanks dit kl*te moment, toch nog een beetje vertrouwen! Hou je taai!

10. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

Mar 4, 2011
    1,327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    @LadyZorra ook jij bedankt voo rje medeleven.
    Deze 'ronde' was ook echt anders, mijn lichaam en symptomen waren echt anders dus ja ik weet wel zeker dat dit een zwangerschap was.

Toch morgenochtend al komen in de VU, ze belde net. Echo en bloedonderzoek.

Ik hou jullie op de hoogte.

Ga nu even lekker met de hondjes een grote ronde wandelen.
    Liefs

11. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

Mar 6, 2007
    10,048
    5
    38
    Gelukkig....en als je vragen hebt, schrijf ze op! Sterkte morgen.

12. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    1,401
    0
    0
    Juist in het fert.centrum zou ik zulke botte wijven niet verwachten zeg!!! Waarschijnlijk baalden ze van hun zondagsdienst ofzo.... pfff....

Heeft één van jullie ook wel eens de website gebruikt om de 1e ongi dag aan te melden?

13. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    1,401
    0
    0
    Gaan jullie Babyboom kijken?

14. vasca

vasca Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    1,489
    0
    36
    @noa: nu echt even alleen aan jezelf denken hoor! Wat fijn dat je morgenochtend toch gewoon al terecht kan. Je moet nu gewoon echt niet te lang met vragen blijven zitten. Ik zou inderdaad gewoon doorgaan met utro. Gewoon voor de hele kleine kans dat het toch een hele flinke innestelingsbloeding is en geen ongi. Als het wel je ongi is, zal de utro het dus toch niet uitstellen, want dan is die er dus toch al zelf doorheen gebroken. Met die tampon zou ik in elk geval ff niets forceren... misschien even ergens maandverband op de kop tikken?

En hoe erg het je nu ook niet troost waarschijnlijk, ladyzorra heeft denk ik wel gelijk, dat het positief is dat je nu weet dat er een bevruchting heeft plaats gevonden. Maar nu heb je daar voor je gevoel nog even helemaal niets aan natuurlijk :(

@tycuna: ik ken het programma babyboom niet, is dat leuk?

15. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Noa, dus de test heeft dan toch gelijk gekregen! Hè wat ontzettend k*t gewoon!!! Ben je eerst zo blij en wordt het daarna zo bruut weer afgenomen. En dan krijg je ook zo'n doos aan de tel...
    Gewoon egoïstisch zijn, je nergens voor verontschuldigen en aan jezelf denken. We horen morgen wel van je! Dikke knuffel.

Babyboom, nee nog nooit gezien. Geen idee hoe laat en wanneer en waar het op tv komt. Ik ga lekker voetbal kijken want Ajax KAMPIOEN!!!!

16. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    1,401
    0
    0
  17. vasca

vasca Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    1,489
    0
    36
    @babyboom: ziet er wel uit als een programma wat ik wel leuk/ interessant zou vinden, maar weet ook niet zo goed of het nou handig is om te gaan kijken... Zit niet zo te wachten op allemaal blije zwangere mensen elke week te zien, maar al die nare verhalen zijn ook niet echt lekker natuurlijk. Aan de andere kant trekken dit soort dingen juist nu, wel heel erg... En kan het denk ik op zich ook wel aan.

Tycuna: ga jij kijken?

18. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    1,401
    0
    0
    Ik denk dat ik wel ga kijken ja. Zowiezo woensdag, om te kijken hoe het is.

Grrr.... hondje loopt een beetje mank. Voorpootje doet een beetje raar maar heb niet het idee dat het zeer doet. Half google al rond gesnuffeld maar daar word ik niet echt wijzer van helaas. :(

19. mammma2

mammma2 VIP lid

Aug 13, 2008
    6,372
    0
    36
    Tycuna, Miss toch even langs de dierenarts gaan met Milo...

20. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    1,401
    0
    0
    Ja, ik ga morgen even kijken hoe hij dan loopt. Het is niet heel mank, en ook niet de hele tijd. Maar toch, hij deed het eerst niet. Hij heeft wel een tijdje gespeeld met een ander hondje vanmorgen. Misschien heeft hij iets verrekt ofzo. Als het morgen nog zo is ga ik bellen voor een afspraak.

Share This Page