ervaringen VUMC

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door vasca, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Tycuna, word je wrs vanzelf aangeboden hoor! En het is heel simpel... Stukje vet pakken (bij jou nauwelijks aanwezig dus dat wordt wat lastiger ;)) en die naald er loodrecht inproppen tot ie er helemaal in zit. Vloeistof heel rustig erin spuiten. En dan dat ding eruit halen. Puregonpen is ook simpel. Capsuletje erin. Aan de bovenkant draaien hoeveel eenheden je moet spuiten en dan op dezelfde manier als de deca injecteren. Indrukken tot je niet meer verder kunt...dan staat ie weer op 0.
    Pregnyl heb ik altijd laten maken in de VU dus als je voor je eerste of volgende fm's komt, zou ik m lekker meenemen. Maakt de vpk m voor je klaar en kan er nix misgaan. Eenmaal klaargemaakt is ie 3 dgn houdbaar in de koelkast.

2. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Ik twijfel niet aan de behandeling want sinds de laatste keer voelde ik me een week na de IUI al anders, zwanger dus blijkbaar. Maar ik twijfel aan hoelang ik het nog volhou, die emoties, teleurstellingen en hormonen.........

3. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    hihi, Suus, goeie beschrijving.
    Ik durf het echt niet zelf. mariaman moet het doen(A)

4. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Ik snap het Noa. Het is ook niet raar dat je in dat opzicht twijfelt. Denk aan je hoor!!!!!

Thanx Suus, voor de duidelijke prikles!

5. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    Hi noa, wat naar dat al je slechte gevoel inderdaad bevestigd is :(:(:(

Het klinkt wel alsof ze je vandaag iets beter hebben behandeld, klopt dat?

Kan me goed voorstellen dat je twijfelt of je al deze emoties wel aankunt... dit is wel heel erg van heel positief naar heel negatief, wat jij zo mee maakt.

@hier: had (mede door noa's positieve berichten van vorige week) wel goede hoop op deze maand door combi hsg, utrogestan en mogelijk toch weer sterker zaad van vascaman. Hoewel mijn temp eerst niet erg omhoog is gegaan door de utro, voelde ik na een paar dagen wel wat heftigere pijn in mijn borsten en was ie zaterdag ineens toch lekker hoog, wat ook goede hoop gaf dat het in elk geval wat doet. Maar vandaag is mijn temp weer wat lager (nog wel boven coverline) en eigenlijk voelen mijn borsten helemaal niet meer pijnlijk of gespannen. Ik ben bang dat het dus deze maand ook niets wordt. Anders zou dat toch niet minder worden? Ik zit nu op dag 8, de dag dat normaal mijn temp begint te zakken en ik richting ongi ga. Das nu (door de utro) niet zo nog, maar doordat de andere klachten weg zijn, ga ik wel twijfelen.
    Misschien is mijn natuurlijke progesteron dus flink aan het dalen en blijft mijn temp alleen door de utro nog hoog... maar zou er een beebje zijn, dan hield die toch wel alle klachtjes in stand?

Juist omdat we deze maand wat bonus kans hebben door de iui, hoop ik zo dat het raak is. Als het nu niet zo is, dan zijn de kansen de komende maanden nóg kleiner...:(

Sorry voor het ego-berichtje, merk dat ik nu al baal alsof ik ongi ben, terwijl ik daar misschien nog wel een week op moet wachten! Het is natuurlijk niets vergeleken bij wat noa nu doormaakt, maar baal er toch wel van.

6. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Hoi Vasca, we moeten elkaar niet gaan vergelijken hoor, we zitten hier allemaal in de MMM en ieder zijn zorgen en stress is net zo ellendig, de ene situatie is niet erger dan de andere. Dus ik snap heel goed dat je baalt, buiten temperaturen kun je nu zeker even niets?

Toen ik dat 'vieze praatje' typte moest ik wel even aan jou denken omdat jij zulk soort dingen ook regelmatig beschrijft en vaak op een grappige manier :)

7. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Noa: verdorie.... maar door kunnen gelijk is dan toch wel fijn... of niet?
    En tot hoever je door wil gaan... er is er maar 1 die dat kan beslissen.......

Hier waarschijnlijk een liesbreuk, woensdag een echo......van mn lies. Ook weer eens iets anders dan zo'n staaf..

8. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Auw, dat is vervelend!! Heb je veel pijn? Sterkte woensdag!

Vasca, vervelend dat je je zo voelt. Hier kun je lekker je verhaal kwijt toch? Dan is een ego-praatje helemaal niet erg.

Hier, auw, mn buik en hoofd. Vammorgen was het nog roze, maar sinds vanmiddag écht rood. Vanmorgen sprong ik nog een gat in de lucht dat ik ongesteld was geworden, en nu ben ik het alweer zat, haha!! Maargoed, het gaat nu echt beginnen: poging 1!!

9. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @noa: bedankt voor je lieve woorden. Nee, naast temperaturen (en die bollen in mijn door duwen ;)) kan ik weinig anders dan wachten. En zelfs temperaturen is nu niet heel erg betrouwbaar.

en rest: sorry voor mijn vieze praatjes...:)

@tycuna: spannend hoor, de kick-off van ronde 1!!! Houdt je ons goed op de hoogte?

10. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @ladyzorra: wat naar, een liesbreuk! hoe kom je daar aan? Ik dacht altijd dat alleen babytjes dat hadden... en maakt het nog uit voor evt zwanger worden? Wel fijn inderdaad dat dat niet met zo'n staaf gaat ;)

11. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    LadyZ, succes morgen met je lies en echo!

Vasca, geeft niet hoor, je vieze praatjes. ;) Zo ga ik goed voorbereid op pad, hihi!! En tuurlijk houd ik je op de hoogte hier. Graag zelfs.

Noa, trek je het een beetje meis?

Suus, bijna je echo, leuk!!!! Je hebt er vast zin in!

12. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @tycuna: ja, een ZPforum voorbereiding is een harde (en vieze!) leerschool, maar wel een goede ;)

Susan: veel plezier met de echo, wanneer is ie precies?

@ladyz: succes!

13. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Het komt waarschijnlijk door mn zwangerschap, dus voor een volgende is het niet erg. Ze doen er bij vrouwen niks aan, alleen als ie klem zit:(

Thanx meiden!!!!!

14. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Echo gehad vanmorgen. Ook weer gehad. Wel links een (goedaardige) cyste die niet vanzelf weg gaat. Maar kan voor nu geen kwaad. Is alleen wel lastig met de punctie.

Wel gek, want laatst op de poli hebben ze dit niet gezien? Of kan dat zo snel ontstaan??

Goed, vandaag beginnen met de pil. En op 1 juni met de deca, en heb ook op die dag prikles.

Nu gauw naar mn werk!! Doei!

15. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    @ Vasca, Alles wat je nu voelt kan alles betekenen. het is zo gekmakend. Maar geef de hoop zeker niet op...!

@ Tycunya Ik weet niets van cystes... paradoxaal he... met de pil starten om een kindje te krijgen...:)

16. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Ja, dat is zeker raar, haha!! Er zal een goede rede voor zijn. ;)

Tsja, ik weet ook niets van cystes..... daarom heb ik de naam die ze zie ook niet onthouden... grrrr..... daar baal ik van! Ze zei dat het goedaardig was, maar niet vanzelf weg ging. Er kwam ook nog een man bij de echo, omdat zij wilde dat hij er ook nog even naar keek. Hij zei dat het best wel eens zou kunnen dat ik er op denduur last van kan krijgen en dat het er uit gehaald moet worden.... :(

Het zal wel geen kwaad kunnen nu, want dan hadden ze me nooit laten starten met de behandeling. Maar toch.........zit er wel over in.

17. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    tycuna: kan me voorstellen dat je er over in zit, maar je moet echt naar jezelf luisteren ;) als het kwaadaardig was, hadden ze je echt niet laten starten!

Ik weet ook niet veel van cystes in eierstokken, wel wat van cystes in borsten (heb er zelf 3 in mijn rechterborst). Bij mij noemden ze het iets van een fybro....dinges. Omdat ik later ging twijfelen of het toch niet slecht was, nog een keer terug geweest na paar maanden en toen is me nogmaals verzekerd dat het niet erg was. Het is (bij mij dus) gewoon een soort weefselmassa. Misschien is het bij jou ook zo iets?

Het is goed dat ze het hebben gezien en als ze ook maar enige twijfel hadden, mocht je zeker niet starten. Dus vertrouwen hebben.

Misschien ook wel goed dat je de naam niet meer weet, kun je ook niet googlen :D

18. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Oh jaa van van googlen kan ik mezelf altijd helemaal gek maken...
    Eigenlijk denk ik er over om na de komende TP gewoon computerloos door het leven te gaan.. of op vakantie ofzo...

19. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Vakantie, goed idee! ;)
    Wanneer heb je weer een tp Maria?

Susan, jij hebt nu je echo... leuk! Hoe was het?

Noa, hoe gaat het?

Emma, de 30e komt nu wel dichtbij he??

20. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Als mijn eisprong volgens schema loopt, heb ik 3 juni een terugplaatsing van een cryo... mits ze goed ontdooien...

Deel Deze Pagina