hej meiden, ik zat voor de punctie's en tp's in het vu voor dee rest zat ik in hoorn. na 1,5 jaar is het gelukkig gelukt. ik heb 3 maanden op de wachtlijst gestaan. vorig jaar april begonnen. en in mei de punctie en tp gehad. ik vond ze echt super in het vu heel meelevend. leuk dat je foto's kan maken van je emmy die teruggeplaatst word dus niet jullie fotocamera vergeten bij de tp! punctie vond ik erg meevallen had goede pijnbestrijding. was de 2de punctie wel wat gespannen. maar achteraf was het meer angst voor de pijn die niet ging komen. wij hebben bij icsi 1... 3 tp's gehad en icsi 2 was het gelijk raak! bij ons lag het ook aan het zaad van me man. eerste zaadanalyse was er zelfs niks gevonden. daarna 0,9 mil. eerste icsi had ie 0,7mil. en icsi 2 werd een zoekicsi en had ie bij de eerste lozing te weinig voor 6 eicellen dus moest ie nog een keer. was wel even slikken gelukkig wel het juiste resultaat! nu alweer bijna 17 weken zwanger van een meid! en nog 2 cryo's in 1 rietje in de vriezer veel succes meiden!!
Hai dames, ikga voor eerste icsi poging en als alles goed gaat dan heb ik punctie rond 11maart....... Zit in lange schema en heb er nu een week deca opzitten. Afgelopen do laatste pil genomen maar nog niet echt ongie geworden.... Moetnu wel gebeuren lijkt mij! Woe eerste puregon!!!! Zo spannend allemaal zo'n eerste poging....... Ik had me al aangemeld op IVF icsi in maart april forum maar ben niet veel online geweest de laatste tijd. Ook even lekker op vakantie geweest. Maar ga vanaf nu daar ook weer mee beppen!
Norwegian sky:had jij bij eerste poging 3tp? Of begrijp ik het verkeerd? ik dacht dat dat niet mocht.... Ik weet zelf ook helemaal niet of ik in het vu zelf mag kiezen voor 1 of 2......... Wie weet hoe dat zit?
@norwegian-sky: Wat goed dat ze later toch nog zaadcellen hebben gevonden!! Dat geeft mij hoop. Bij mn vriend is bij een 1e test NIETS gevonden en hoop zó dat er de 2e keer wel wat in zit. Gefeliciteerd! Wat een goed nieuws dat je zwanger bent!! Gaat alles goed? @butterfly: Ben ook wel benieuwd naar het antwoord op jouw vraag. (1 of 2 cryo's terug plaatsen) Spannend, je eerste poging! Succes!! Gister bij mn schoonzusje op visite geweest. Ze is vorige week bevallen van hun 3e (!!) kindje. Een jongetje, Vinn. Tsja, en die kreeg ik dus op schoot. Het was heel leuk hoor, maar in mezelf had ik het wel even zwaar. Daarbij kwam ook nog eens dat we een smsje kregen van een goede vriend..... zijn vriendin was bevallen van zoontje Luuk. Auw. Is het gek dat -ondanks dat je blij voor hun bent- het toch pijn doet? Hebben jullie dat ook?
@Norwegian-Sky, allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap Jij dus ook in Hoorn, ik ook . Wij zijn nu alleen overgestapt naar het VU omdat wij het prettiger vinden om een IVF behandeling in z'n geheel in 1 ziekenhuis te doen. Ik vind het niks om echo's in het ene en punctie en TP in het andere ziekenhuis te doen . En daarnaast hebben wij een beter gevoel bij het VU dan bij Hoorn. Maar goed, waarom vertel ik dit , jij bent lekker zwanger geworden op deze manier . @Tycuna, ik vind het niet gek of stom hoor dat het pijn doet als je hoord dat iemand anders zwanger of bevallen is. Bij mij doet het eigenlijk vooral zeer als ik hoor dat iemand zwanger is, hoe veel ik het diegene ook gun. Zo waren er afgelopen jaar 3 collega's zwanger, en ook alledrie in de 1e maand raak. Kijk, dat doet mij dan wel pijn. En dan vooral als ik bedenk wat wij er allemaal voor moeten doen. Zij zijn nu bevallen maar wij hebben nog steeds lege handen en buik.
Ja maar niet voor lang meer!! @butterfly, N-sky heeft uit 1 ICSI behandeling 3 terugplaatsingen gehad; verse en cryo's. Was dus niet allemaal in 1x Aantal emmy's per terugplaatsing wordt vooral bepaald aan de hand van je leeftijd. Dacht dat onder de 36 jr ze er maar 1 willen tp-en. Daarboven wordt het discutabel (--> weet ik t niet precies want ik ben nu 31 jr oud dus is bij mij nog nooit aan de orde geweest) @hier: vanavond de eerste deca spuit erin...fijn aangezien ik gisteren koorts had en nu nog steeds niet toppie ben. Heb halve dag vrij genomen van werk zodat ik vanmiddag goed kan bijtanken. Morgen nl lange en belangrijke dag op werk dus dan moet ik fit zijn! Heb vanmorgen gewerkt op 2 paracetamollen dus die zullen strax wel uitgewerkt zijn vrees ik. Emma, al zenuwachtig voor morgen of valt het wel mee? Hoe laat 'moet' je eigenlijk?? Tycuna, had je afgelopen donderdag eerst een gesprek met een jongen, beetje kalend met een bril? (dat is nl een vriend van mij ) En had jij je afspraak niet kunnen vervroegen toen, naar vorige week donderdag dus?
Susan, ik had eerst een uur met een soort van Gyn. Was een vrouw. Daarna nog een half uurtje met een verpleegkundige, ook een dame. Die jongen waar je het over hebt heb ik wel gezien. Of ik de afspraak kon vervroegen weet ik niet, geen idee. Hoop dat je je fit genoeg voelt voor de komende twee dagen. Beterschap meid!! Norwegian-sky, Je had het over foto's maken van je emmy? Is dat echt zo? Hoe ziet dat er uit dan?
klopt 3 tp's waren 1 verse en 2 cryo's ik vind hoorn juist heel prettig. ik weet niet of je bij de ferti-afdeling heb gezeten of alleen bij de gyn. gynafdeling vond ik helemaal niet prettig zit je tussen de bolle buiken en nu zit je een stukje verder en ze zijn maar met z'n twee-en dus is ook veel persoonlijker. ik kon ze altijd mailen en kreeg zelfs s'avonds laat nog bericht terug. ik woon zelf in hoorn dus voor mij was dat perfect te doen. en ze communiceren heel goed met het vu. het vu bepaalde ook of de punctie doorging en de terugplaatsing. ook deden ze in hoorn over bloedprikken op hcg helemaal niet moeilijk. hoor je soms ook wel eens anders. nee heb echt niks aan te merken dikke knuffel van sky! en dit is de foto van mijn meisje die nu in me buik zit! zo bijzonder! Bekijk bijlage 133908
Haha, Suzan ik hoop dat je gelijk hebt . Alhoewel, m'n buik is niet leeg natuurlijk, er groeit een poliep ...klinkt als een of ander monster in m'n buik @Tycuna, jongen, welke jongen Ik heb donderdag wel een jongen aan de telefoon gehad, was dat een vpk of iemand in opleiding? Hé, ik zie dat je uit de omgeving Alkmaar komt. Ik heb zo'n 7 jaar in Alkmaar gewoond met Emmaman . @Waterecho, ben best een beetje nerveus, maar dan alleen als ik er aan denk, en da's gelukkig niet de hele dag . Ik laat het maar gewoon over me heen komen, het moet toch gebeuren. Ik heb de echo morgen om 16.00 uur!
@Norwegian-sky, Wauw wat mooi die foto. Ik heb mijn IUI behandelingen in Hoorn gehad, dus heb ook op de fertiliteitspoli gelopen. Het is zeker prettig dat er maar 2 dames werken, dus zeker heel persoonlijk. Toch vonden wij 1 van de 2 niet echt sociaal, maar goed daar ga ik verder niet over uitwijden. Ik vond het ook wel jammer dat ik toch heel vaak heb aangegeven dat ik een buikvliesontsteking heb gehad en ik zelf dacht aan verklevingen als oorzaak. Maar dat werd altijd weggewuifd zo van 'je eileiders zijn open dus geen verklevingen'. En na lang aandringen kreeg ik een doorverwijzing naar het VU, waar ze dus direct dachten aan verklevingen en die poliep hebben gezien. Maar goed, zo heeft iedereen natuurlijk goede of slechte ervaringen met een ziekenhuis. Er zullen ook slechte ervaringen zijn met het VU .
@ emma ik weet over wie jij het heb ja zei reageerde op onze eerste echo met 6 weken helemaal niet enthosiast dus daar werd ik vet onzeker van. echt zo van tja maar afwachten wat de natuur gaat doen. maar ik heb van april tot november heel intensief bij ze gelopen dus dan leer je ze ook beter kennen en prik je ook door veel dingen heen. want die andere is weer super lief! maar weet ook minder. de minder sociale komt uit het vu vandaan. ik hoop dat ze in het vu aardig zijn maar je heb er altijd draken tussen dat is overal! en vaak hebben verschillende mensen andere ideeen. en wat ik in hoorn wel prettig vond was dat ze elkaar goed controleerde. en veel afwisselde. heel veel succes!! met snel het gewenste resultaat!
Wauw, mooie foto!!! Gaaf zeg! Emma, Susan vroeg me iets over een jongen... was voor haar bedoeld, hihi. Voor jou (Emma ) heel veel succes morgen he!? Ik denk aan je!!! Grappig dat je in Alkmaar hebt gewoond! Woon er in de buurt.
Volgens mij kunnen ze tegenwoordig je Emmy zelf uitprinten dus hoef je niet per se je camera mee te nemen. Wij hadden t bij Sophie toen niet gedaan en dus, lekker bijgelovig , bij de cryo ook niet. Ga t deze poging wel doen! Zitten jullie allemaal omgeving Hoorn? Heeft er iemand z'n jeugd doorgebracht in Hoorn? Mijn ex kwam daar nl vandaan. Zou toch wat zijn als iemand van jullie hem kent?! Emma, laat je morgen zsm weten hoe t is gegaan? Ben zoooo benieuwd! @hier, net heerlijk geslapen. Voel me nog wel suf maar heb ook extra zware paracetamol ingenomen.......
@ NS--> het is precies zoals je zegt, toppers en draken zijn overal. maarreeee ik zie je banner en realiseer me dat ik heb zitten slapen! Wat GOED!!!! 17 weken al! @ all-->meiden, ik heb net even bij zitten lezen om jullie verhalen en kostelijk zitten lachen over jullie verhalen over het kamertje met H&M nummer en de komkommer magazines. Haha!
Susan, neej, ben niet opgegroeit in Hoorn. Ken er wel mensen dus wie weet. Leuk dat jullie ook voor een foto kiezen deze keer. Ik vond het echt heel bijzonder dat dat kan! Liet het net aan mn vriend zien en die keek vol verbazing! Draken heb je idd overal helaas. En wie de ene een draak vindt, vindt de ander misschien weer heel aardig. De maandag is weer bijna om, altijd weer lekker. Fijne avond iedereen!
@norwegian-sky, ik begreep dan je altijd pas kunt "zien" wat het is bij de 20 wkn echo. Of is dat niet zo?