ervaringen VUMC

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door vasca, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Tuurlijk, maar je moet jezelf niet gek maken....
    Ik heb zo'n GROTE angst voor een volgende zwangerschap...
    Mn vriendinnetje hier uit de straat, waar ik mn hele zwangerschap samen mee heb doorlopen, allebei een jongetje, 5 dagen na elkaar bevallen heeft een zoontje gekregen die na een maand overleden is.
    Op de 20 weken echo "alles goed" (zegt dus echt geen fluit... leuk zo'n echo, maar ze zien ZOVEEL niet) Hoe graag ik ook een broertje of zusje wil voor Gerodi, ik ben ook echt zoooooooooo bang...:)

2. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    LadyZ, dat is het natuurlijk ook... Je blijft je ALTIJD zorgen maken om je kind(eren). Als je geen angst wil, moet je er niet aan beginnen...maar ja, het geeft je ook zo ontzettend veel moois!!

Tav de bevalling...ik kan en mag een keuze maken (volgens mij --> ben erg volhardend in mn beslissing) en ik wil niet dat er iets met het kindje gebeurt door mijn verkeerde keuze. Eerst wacht toch eerst maar ns af hoe het kindje ervoor komt te liggen.

Waaraan is dat kindje van je vriendin overleden dan?? Dat gaat je idd niet in de koude kleren zitten zeg!!!

3. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Door dat zn h ersenen (aan de voorkant/ 4e laag) niet goed gevormd waren/ volgroeid. Dit konden ze zelfs niet zien toen hij al gebroen was. Pas uitsluitsel kunnen krijgen door de patholoog anatoom...

4. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Ah bah, wat een naar verhaal zeg!! Je enige 'hoop' is dan dat hij geen pijn heeft geleden... Maar hoe is hij precies overleden dan?? Als het te heftig voor je is, hoef je het niet te vertellen hoor!

5. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Grrr... wat een naar verhaal zeg. Wat lijkt me dit vreselijk om mee te maken. We weten allemaal dat het een wonder is om een kindje in je buik te krijgen, maar ook om het uiteindelijk gezond op de wereld te zetten.... maar dan..... er kan daarna nogsteeds zoveel mis gaan.

LadyZ, ik las je bericht nog even terug van gister.... want ik wilde weten wanneer je nu je FM hebt.

Hihi, 1 mei is al geweest. ;) Ga je nu een traject in van cryo's die je nog hebt? Of een hele nieuwe behandeling?

6. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Heftig is het, maar het was een kanjer!
    Hij heeft gestreden, een maand, maar nooit de kans gekregen om het te winnen... Uiteindelijk zijn ze met alles gestopt (medicatie etc) en is hij uit zichzelf vredig bij papa en mama ingeslapen...
    Hoe moeilijk het ook was/ is, ze hebben voor hem de beslissing genomen, hij kon niet meer... Respect voor dat kleine mannetje en zn papa en mama!

7. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Oh stom...:) drietje vergeten.... 31 mei hahahahaha.
    We gaan voor een cryo behandeling zonder (haleluja!) hormonen. Alleen 1 pregnyl.

8. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Hoi meiden,
    Hoe gaat het met jullie allemaal? Ik ben even een weekje niet actief geweest op ZP omdat ik het gewoon ff niet trok na onze laatste zware teleurstelling...

Natuurlijk ben ik al wel weer sinds dinsdag aan het spuiten en dus bezig met onze 6e IUI.

Ik ga jullie verhalen allemaal even teruglezen zodat ik weet waar jullie in/mee zitten.

Liefs van Noa

9. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Noa, wat fijn je te 'zien' hier!!! Logisch dat je even van minder hier was. IUI 6 in volle gang, vol goede moed. Top meis!!!

10. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Jij bent ook aan de Puregon? hoeveel eh moet je per dag spuiten?

11. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Noa, nu nog aan de pil. Vanaf 1 juni begin ik met de Decapeptyl. Daarna ongesteld worden, en dan Puregon. Ik heb 125 IE voorgeschreven gekregen. Hoeveel moet jij? Ik heb geen idee wat standaard is, jij wel?

12. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Ja ik heb al wat ervaring met Puregon, spuit het al ruim 2 jaar :( Maar er is geen 'standaard'
    Ik moet echt 125 of 133 eh. p dag spuiten om met 12 dagen 1 of 2 grote follikels te hebben.
    Maar bij een andere groeien er al follikels als ze 25 of 50 eh. p dag spuiten.
    Van mn arts heb ik begrepen dat 125/133 best hoog is, ze gaan vaak/liever niet hoger dan 150 eh. p dag.

Deca is toch om meer follikels te krijgen? en de Puregon dan om ze te laten groeien.
    Ik dacht altijd dat je die tegelijk moest zetten? Althans bij een vriendin van mij die IVF deed moest dat tegelijk.

13. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Na de ongesteldheid prik je een periode deca en puregon tegelijk. Omdat ik door de PCOS al 30 eitjes aan beide kanten heb zonder wat dan ook te gebruiken, hebben ze gekozen voor de 125 IE. Ik heb me daar verder niet in verdiept en ga af op hun kennis. Die 30 eitjes doen bij mij alleen niets omdat er niet vanzelf eentje 'rijp' genoeg is....

Decapeptyl onderdrukt de eigen hormoonactiviteit, zodat het lichaam zelf vrijwel geen invloed meer heeft op het aanmaken van eiblaasjes. Dit wordt in een latere fase door middel van Puregon geregeld.

Jij weet er ondertussen ook al een hoop vanaf zo, door de jaren heen! Maar voor de IUI heb je aan 1 of 2 follikels genoeg toch?

14. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Oh jij hebt dus ook PCOS, ik ook. Dan begrijp ik dat ze niet NOG MEER follikels bij je gaan aanmaken haha. Ik heb er ook heeeel veel die niet uit zichzelf groeien en dus ook niet springen.

Toen ik net starttte in de MMM hebben ze het met Clomid geprobeerd te stimuleren maar dat werkte niet, vandaar dat ik al zolang aan de injecties zit. En inderdaad 1 of 2 zou voldoende moeten zijn voor IUI.

En waarom jij ICSI? Heb jij nog een ander medisch voortraject doorlopen? Wat spannend he dat je nu echt weer 'richting een poging' gaat....hopelijk ook gelijk de laatste :)

15. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Ik heb ook Clomid gehad in het begin. De 50 mg sloeg niet aan. Terwijl ik met die 50 mg bezig was kwamen we er achter hoe het gesteld was met de zaad kwaliteit van mn vriend. Om die rede was alleen ICSI mogelijk. Zo weinig zaadjes hebben ze gevonden helaas.

Ik snap ook niet zogoed waarom ik dan 125 IE krijg. Ze vertelden me namelijk van de week nog dat ze de stimulatie goed in de gate willen houden om overstimulatie te voorkomen. Blijkt dat je met PCOS daar een hoger risico op hebt.... :( Vaag..... Ik ga het bij de volgende echo toch eens vragen denk ik.

16. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Trouwens, het is zeker spannend ja, nu eindelijk een poging. Eerlijk gezegt is dit onze 1e poging sinds we een kindje willen. Ik heb na het stoppen van de pil geen eisprong gehad en alleen maar opgewekte menstruaties...... dus met recht 1e poging ;)

17. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Oh wauw jullie 1e echte poging, wat spannend en fijn vooral nu 'voor het echie'!

Het is zeker goed om na te vragen waarom ze voor die 'redelijk hoge dosering' Puregon bij jou kiezen!? Ik denk toch vanwege een snelle rijping van de eitjes. Bij een lage dosering kan het zo zijn dat je 3/4 weken aan het spuiten bent (heb ik ervaring mee).

Hoe gaat het met Milo?
    Wandelen jullie veel in de duinen / rul zand in Schoorl met hem? Dat kan ook nog een beetje 'heftig' voor hem zijn. Hadden we met onze pup ook, het gaat vanzelf weer over als je er een beetje op let hoor, dus wees gerust :)

Best gek he, 'kennen' we elkaar hier van het forum en wonen we ook nog is redelijk dicht bij elkaar in de buurt :)

18. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Ik vind 125 eenheden niet zoveel. Ik heb geen pcos ofzo en ik spoot 150. Dus Tycuna bij jou iets minder dan 'normaal' omdat ze idd geen 30 grote follikels willen hebben...
    Ze weten ook niet zo goed hoe je erop reageert hè aangezien dit jouw allereerste keer is. Voor Noa hebben ze kennelijk al de juiste dosering gevonden, voor iui's dan.

19. Tycuna

Tycuna Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.401
    0
    0
    Met Milo gaat het goed. Neej, wandelen nog niet in de duinen. Hij mag nog maar 15 minuutjes per keer lopen. Hij is nl pas 15 weken oud en moeten echt voorzichtig zijn met de ontwikkeling van de heupjes enzo. Labradors zijn daar nogal gevoelig voor. Wanneer we wat langer mogen lopen, en hij wat ouder is gaan we zéker naar het strand enzo. Als we het nu goed aanpakken hebben we er jaren lol van. Heb er nu al zin in!! We druk bezig met de basis cursus, erg leuk.

Wat betreft de desering, ik heb geen idee wat 'normaal' is dus ga af op hun kennis. Maar, ben wel benieuwd wat ze er van zeggen als ik er naar vraag. Ik laat het op me af komen.

20. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    haha ja dat mag ook wel is in het 3e jaar van mn Puregon gebruik :)
    Maar het klopt wel dat ze het eerst moeten bekijken hoe je erop gaat reageren. De een reageert gewoon met een lage dosering heel goed, als je hier op diverse topics leest zijn er veel vrouwen die al op 25 of 50 eh heel goed reageren.
    Het zal ook wel verschillen in behandeling inderdaad!?

Deel Deze Pagina