Vannacht is hij zelf op zijn buik gerold en ik heb inderdaad ook het idee dat hij zo beter slaapt. Misschien overdag ook eens proberen.
Mijn beide kinderen zijn/waren goede slapers al vanaf babytijd. Het is te zeggen: ze lieten ons vrij goed slapen 's nachts. Maar het duurde altijd wel een hele poos eer ze slapen. Ik legde ze altijd, vanaf het begin, wakker in bed. En dan mogen (dochter nog steeds baby, zoon al wat ouder maar deed altijd als baby hetzelfde als zijn zus nu doet) ze van mij nog wat spelen/brabbelen/keten, whatever. Eenmaal hiermee gedaan vallen ze vanzelf in slaap. Huilen kan er ook wel bij komen kijken, maar ik herken het typische huilslaapje wel. Als ze echt beginnen schreien dan haal ik ze er nog even uit. 15 min en dan weer wegleggen. Als het echt de spuigaten uit liep en ze/hij wou echt niet slapen dan ging ik binnen, streelde over haar/zijn neusje en zei niets en maakte geen oogcontact. Dit tot ze sliepen.
Sorry ben nooit zo goed in topics compleet doorlezen R heeft ook een hele moeilijke periode gehad toen ze net 4 maanden was. Drinkt sindsdien ook weer 2x per nacht. schijnt een beruchte leeftijd te zijn heb ik me hier laten vertellen. Kan het daar niet ook mee te maken hebben? R slaapt ook op dr buik trouwens. Overdag soms op dr zij maar het lange dutje altijd op dr buik.
Dit klinkt misschien gek, maar bij ons was er een omslagpunt rond de zesde maand. Daarvoor lukte het wakker wegleggen voor geen meter. Voor mijn gevoel veranderde dat ineens: nu gaat ze drie van de vier keer lekker slapen als ze wakker weggelegd wordt. En we doen het echt niet anders dan eerst! Vanaf maand drie is ze steeds verkouden, sinds we door hebben dat ze wakker wordt van een verstopte neus gebruiken we zoutoplossing in capsule vorm. Gaat er met bakken doorheen maar het werkt wel
Hier eigenlijk bijna nooit echt problemen mee gehad. Ik weet niet of dat kwam door onze oudste of omdat wij er handig mee om gingen. Tegen de tijd dat hij 4 maanden was ofzo had hij een vaste knuffel in bed. Als hij niet direct wilde slapen dan ging hij daar nog even tegenaan brabbelen. Nog steeds is het zo dat als we zijn knuffel in zijn armen geven hij neerploft en gaat slapen.