Hallo dames Ik had even een vraagje aan jullie en of jullie je ervaringen wilen delen. Mijn zoontje is nu 3 maanden ( geboren met 42.3) en sliep altijd van 9tot 8 . Vanmorgen kwam hij om half 5!!!!!! En had hij echt honger. Ditbwas ik niet gewend aangezien hij door sliep met 2 weken dus ben verwend. Nu twijfel ik of ik de laatste fles een papfles moet geven , rijstebloem van nutricia. Hij krijgt 5 keer 180/6 en de laatste al om 9 uur omdat ie later niet red en dan te moe is. Ik hoor het graag van jullie. Liefs
Op 3,5 maanden is mijn perfect doorslapende dochter opeens ook terug een nachtvoeding beginnen vragen. Ik vermoed dat ze gewoon meer honger had door alle nieuwe dingen die ze voortdurend bijleerde. Dus krijgt ze nu weer nachtvoedingen. Na één korte nacht zou ik nog niet meteen beginnen indikken. Kijk het even aan, en eventueel kan je dan eens proberen met rijstebloem. Al dacht ik dat dat pas mocht vanaf 4 maanden?
Ja oficieel hoorde ik dat ook vsan 4 maanden Maar veel mensen om me heen hebben t eerder gedaan dus daarom twijfel ik. Maar bij jou klinkt t bekend zo te horen. Vind t zo raar dat ineens weers nachts komt.
Hier ook wel eens gehad.. Meestal rond een sprongetje dat hij snachts weer wakker werd. Alleen hier had hij geen honger.. Ik zou het eerst een paar dagen aankijken wat er gebeurd als je hem een klein flesje geeft.. Misschien is het na een paar dagen over.. Rijstebloem toevoegen kan dan altijd nog.. (wij hebben het gedaan vanaf ruim 4 maanden)
Ik zou, persoonlijk, zeker niet voor de 4 maanden gaan bijvoeden. Rijstebloem/papfles is bijvoeding. Wacht even af en kijk wat hij graag wil. Een keertje iets meer geven kan niet zoveel kwaad. Misschien kan hij er overdag wat meer tijd tussen laten? Of als het zo blijft voeding voor hongerige babys toevoegen. Dat zou ik persoonlijk eerder doen dan bijvoeding geven. Anderen doen zoveel wat ik niet doe
Gewoon een nachtflesje geven, hij zal nog vaak genoeg wakker worden met honger. Zijn ontwikkeling verloopt in sprongen en danheeft hij meer honger. Bijvoeden voor 4 maanden zou ik echt niet doen. Rijstebloem heeft bovendien geen voedingswaarde, het verstopt en sommige kindjes gaan er heel onrustig van slapen.
Mee eens, kijk het eerst eens aan. Misschien scheelt het al een stuk als je een kleine fles extra geeft per dag.
Dankjullie wel voor jullie reacties! Ik kijk het idd nog ff aan. Overdag langer er tussen is helaas geen optie. Hij zit meestal rond de 3 uur en als ik mazzel heb 4. Rekken gaat dan echt niet Maar we kijken t dan gewoon maar ff aan!
Tsja een baby van 3 maanden kan weleens een ander ritme hebben... Heb ook weleens om 04:00 een flesje gegeven, niks mis mee. Ik zou niet na 1 keertje (je mag al blij zijn dat je kindje zo lang slaapt elke nacht..) meteen met een papfles in de aanslag staan. En volgens mij mag dat ook pas vanaf 4 maanden.
Nee dat is ook zo maar t was gewoon eem gedachte die bij me opkwm. Twijfel ook een beetje aan tandjes, maar lijkt me erg vroeg alle symtonen zijn wel aanwezig , kwijlen,hangerig,spuitluiers,verhoging 37.8 en rode wangen. Ach t zal wel een fase zijn! En vid het ook niet erg om een fles te geven s nachts maar was gewoon even benieuwd naar jullie ervaringen Xx