Ervaringen was/droog combi

Discussion in 'De lounge' started by 2012mama, Apr 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

Aug 12, 2011
    3,324
    158
    63
    Female
    Drenthe
    Helaas is vandaag ook onze wasmachine ermee opgehouden, nadat eergisteren ook de droger stuk ging...

Nu moeten we dus 2 nieuwe apparaten. Hiervoor hadden we 2 losse (een droger en een wasmachine) maar nu zit ik erover te denken om een combi te nemen...

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Ben benieuwd!

2. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Ik heb een combi maar wil het nooit meer. Het centrifugeren is geen goede kwaliteit waardoor de was erg nat is en de droger dus zijn werk nooit volledig kan doen. Of ik de was nu in de droger doe of niet ik moet hem altijd nog laten drogen. Mijn wasmachine (indesit) is dus niet zo'n prima ding.

Maar zou er een 1600 toeren en goede droger in zitten dan zou ik het nog wel eens willen proberen.

3. pcj

pcj Actief lid

Jan 22, 2009
    205
    0
    0
    heb ook een combi gehad, maar als je de droger wil gebruiken moet je eerst de was in 2 verdelen. Want het kan niet in 1 keer in de droger...
    nu gebruikte wij de droger niet heel veel, maar als je wel een fervente droger-gebruiker bent is het niet aan te raden om een combi te nemen.

4. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    Lijkt mij onhandig, weet nu hoe je het nu doet, maar ik heb regelmatig wasmachine en droger tegelijk aan. Met een combi zou je elke keer heel lang moeten wachten tot je een volgende was aan kan zetten.

5. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    ik zou never nooit zo'n combi willen. lijkt handig maar dat is het totaal niet. de was moet je inderdaad halveren want hij kan niet een hele was drogen.

even in vergelijking met mijn losse droger en wasmachine: in mijn droger kan 2 wassen uit de wasmachine.

- ding kan maar 1 ding tegelijk. dus je kan niet even een wasje draaien en tegelijk de droger aan. alles duurt zo extra lang.

ik kom via m'n werk bij een aantal mensen die zo'n ding hebben en die hebben er allemaal spijt van. kennis is wasmachine/droger reparateur bij de miele en zelfs die raadde het af.

hier had ik voor 650 euro een complete set. ze staan op elkaar gestapeld dus scheelt ruimte. is er 1 kapot dan kan die vervangen worden of mee ter reparatie. met een combi ding ben je meteen je hele aparaat kwijt.

6. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Hm, wij hadden 10 jaar geleden, toen we nog huurden, een combi (hoorde bij t huis). Ik vond het 3x niets. Maar misschien dat ze ondertussen verbeterd zijn.. Was ook een Indesit en das volgens mij ook niet zo´n geweldig merk.

Het duurde enorm lang voor ie een keer klaar was, dus als je veel was hebt, is het echt inefficient. Zeker met kind(eren) natuurlijk.

7. ik zou niet gaan voor een combi.
    als er 1 apparaat kapot is, kun je volgens mij de andere ook niet gebruiken.

geef mij maar een drogertje met een afvoerslang, en een goeie centrifuge op mijn wasmachine

En anders op MP kijken voor een tweedehandse wasmachine & droger, staan soms dingen op van een jaar oud wegens verhuizing of samenwonen.

8. marjon 2

marjon 2 VIP lid

Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    ik zou ook 2 aparte doen , veel makkelijker ......

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Joh, de kraamverzorgster is net naar huis zeker? ;) Ik stond na Jelle's kraamweek ook op dag 10 bij de winkel om een nieuwe wasmachine te kopen... Gelukkig heeft mijn droger het volgehouden, tot jawel.... Net na Jittes's kraamweek....

Maar met 2 kleine kinderen zou ik zeker niet voor een 2-in-1 gaan. Wat anderen ook zeggen, de was word niet droog, en je kunt de wasmachine en de droger niet tegelijk aanzetten. En met 2 kleine kinderen heb je al was genoeg, vooral als ze zometeen lekker buiten kunnen spelen.

Nog een tipje: Ga voor een grote trommel! Voor de wasmachine en zeker ook voor de droger. Nu nog niet zo van toepassing misschien, die kleine kleertjes passen er wel bij, maar ook die worden groter. Ik ben erg blij met mijn grote 8 kilo trommel, voorheen had ik gewoon een 5 kilo trommel en het scheelt toch wel een paar x wassen in de week. Er past ook een 1 p dekbed in, ook handig als er 1 een nachtelijk ongelukje heeft gehad... ;)

Share This Page