Maxi cosi family fix of two way fix ervaringen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Ikke88, 20 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikke88

Ikke88 Actief lid

15 dec 2014
    327
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi!

Wij staan op het punt om een family fix voor de maxi cosi voor vervoer in de auto aan tr schaffen. Is dit echt zo makkelijk en hoe zijn de ervaringen? Ik twijfel nog een beetje omdat ik de prijs wel erg hoog vind...

Of gewoon met gordel ook makkelijk te doen? Wat raden jullie aan:)?

Alvast bedankt!

2. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Ervaringen heb ik er nog niet mee. Maar wij hebben er uiteindelijk wel voor eentje gekozen. Hij staat al klaar in de auto voor het geval we ineens naar het ziekenhuis moeten en ik moet zeggen dat ik er echt heel blij mee ben.

Je klikt hem erin en hij geeft meteen aan of hij veilig gemonteerd is middels geluiden en lampjes. Hij moet op drie punten stabiel staan en ik heb hierdoor echt een gevoel van; JA! dit is veilig :)

Met een gordel zal het ook veilig zijn anders zouden die dingen er wel standaard bij zitten lijkt me maar in ieder geval zijn we lekker snel klaar als het regent (klik en klaar) en hoeven we niet moeilijk te doen met gordels. Alhoewel ik bij vrienden zie dat dit ook niet heel moeilijk is.

Ik ben er nog steeds heel blij mee en dat gevoel voor die paar tientjes zijn na een tijdje snel verdwenen. Ik weet nu al inmiddels niet eens meer wat we ervoor betaald hebben.

3. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.826
    3.612
    113
    Ja, het is het geld dubbel en dwars waard. Van al mijn babyspullen vind ik de familyfix de beste aankoop, met afstand. Natuurlijk lukt het best met gordels, maar het is toch altijd weer een beetje gedoe, zeker als je in de stromende regen staat of zo. De gordels lijken altijd net ff te kort om er makkelijk omheen te gaan, ze blokkeren, of zitten gedraaid, echt irritant. Met de Family fix klik je de MC er op en je kan gaan, ideaal.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    De familyfix maakt het inderdaad snel en makkelijk om de MC in de auto te zetten. Nu denk ik dat als je altijd de gordels gebruikt, dat je daar ook wel handigheid in krijgt en dat ookgeen vlot gaat. Die paar keer dat wij de kinderen in een andere auto vervoeen, stond ik er wel mee te klungelen, maar ik oefenden het natuurlijk ook niet genoeg.
    Wat me wel opviel die keren dat we de MC in de gordels deden, was dat onze kereltjes gingen proberen die autogordel weg te trappen en er steeds aan zaten. Misschien omdat zij het dus ook niet gewend waren? Maar dat gaf mij ook niet echt een veilig gevoel.

Een ander nadeel van de gordels is dat je je kind niet in/uit de MC kunt doen zolang hij vastzit in de autogordels. Die moet je dus echt elke keer losmaken. En ook als je kind niet in de MC zit, moet je hem wel weer opnieuw in de gordels vast maken want ook leeg mag hij niet los op de achterbank. Bij de familyfix kun je je kind wel erin/eruit doen, zonder iets los te maken. En als je kindje wat groter is, kun je de MC eventueel ook wat meer rechtop zetten, zodat het meer een stoeltje werd. Onze jongste heeft er vrij lang (ong. 1,5 jaar) in gezeten en die vond het echt niet meer fijn om te liggen. Als ik hem meer rechtop zette, vind hij het prima.

5. LianneE

LianneE Niet meer actief

Heb ook de family fix en zeer tevreden. Het is echt klik en gaan:)

Two way niet gedaan omdat ik m nog heel duur vond, het nog niet verplicht is om langer achteruit te vervoeren en misschien zijn de volgende stoelen niet van maxi cosi en dan is ie nutteloos. Bovendien denk ik dat 2-4 jarigen niet zo graag achteruit vervoerd worden en vraag me dan af hoe veilig het rijden is met een gillend en protesterend kind ;)

Kortom ik zou je een familyfix zeker aanraden :)

6. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben de 2way fix, nu al 1,5 jaar in gebruik. Eerst met de maxi-cosi en daarna met de 2way pearl, het vervolgstoeltje. Ik vind het echt een ideaal systeem. Duidelijk, makkelijk en prettig dat we dochter nog steeds achterwaarts kunnen vervoeren. Ze zit heerlijk in haar stoeltje en klaagt niet, dus dat is mooi meegenomen.

Het enige nadeel: de ruimte die het inneemt. Voor nummer twee zal de maxi-cosi helaas in de gordels moeten omdat een base + maxi-cosi echt niet bij ons in de auto achter de bestuurdersstoel past. (Of neemt de familyfix minder ruimte in dan de 2way fix toevallig? Iemand ervaring?)

7. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Wij hebben voor de 2way fix gekozen omdat achterwaarts vervoeren het meest veilig geacht wordt te zijn. Geen ervaring met gebruik nog, maar als ik mijn buurvrouw zie klooien met gordels in de regen ben ik er heel blij mee hihi!

8. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Ik had de family fix en verkocht zodat ik de 2way kon halen. Vind zelf het achteruit vervoeren zolang t lukt wel belangrijk.

9. Fefe

Fefe Actief lid

8 mei 2014
    199
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hebben er ook een aangeschaft (2way fix) is een echt een super gemakkelijk systeem. Wat wel onhandig is, is dat er maar weinig ruimte overschiet tussen de base en de bestuurdersstoel. Mijn man is 1.85m en kan maar net zijn stoel ver genoeg zetten (nochtans Opel Zafira dus ruime gezinswagen). We zouden hem ook achter de passagiersstoel kunnen zetten maar dan kunnen de andere kinderen er niet meer langs kruipen om aan de veilige kant (voetpad in te stappen. Maw super goed ding maar toch eerst wel even testen met jullie voertuig/gezinssituatie!

10. Ikke88

Ikke88 Actief lid

15 dec 2014
    327
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties dames, alleen maar positief dus denk dat we hem ook maar gaan aanschaffen:)

11. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    De familyfix neemt zeker met de vervolgstoel veel minder ruimte in in de auto. Wij hebben de familyfix omdat de 2-way niet bij ons in de auto past. Het scheelt 10 cm. Hij staat bij ons wel achter de bestuurdersstoel omdat mijn vriend geen auto rijdt en daar dus de meeste ruimte is. Als je gaat kijken bij een babyzaak dan hebben ze ze vaak uitstaan op de basis dan kun je meten hoe groot ze zijn.

Maar ik zou echt niet zonder de base willen hoor. dit is zo makkelijk.

12. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een base is echt heel fijn! Ik ben zo veel sneller weg bij het kdv dan anderen die met de gordel moeten hannesen. En het is minder foutgevoelig.

13. Myself82

Myself82 Actief lid

27 feb 2012
    336
    0
    0
    Ideaal de base, heb er toen na een korte periode ook een aangeschaft voor de andere auto. En je verkoopt ze ook altijd weer goed.

Bedenk wel of je voor de two-way fix gaat of de familyfix, want de vervolgstoelen van MaxiCosi zijn niet ideaal en er is veel meer keuze dan alleen MaxiCosi. Bij ons was de two-way fix er toen nog niet, er waren uberhaupt geen achterwaartse stoelen, maar ik ben heel tevreden met mijn Romer opvolgstoel en de volgende stoel gaat weer een Romer worden. MaxiCosi laat daar veel in kwaliteit liggen.

14. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hebben de familie fix en vind het ideaal, zou niet meer zonder kunnen. Hier trouwens voor de normale gekozen omdat ik geen achterwaartse vervolgstoel wilde.

15. Tulpblaadje

Tulpblaadje Actief lid

17 mrt 2014
    199
    0
    0
    Wij hebben een 2way fix voor de mc en inderdaad het neemt veel ruimte in. De passagiersstoel moest zodanig ver naar voren dat mijn man altijd naast de kleine moest zitten. Het is wel een praktisch systeem en zou niet zonder willen voor de mc, maar we hebben geen opvolgstoel gekocht die op de 2way fix past. Ook omdat ik toen al zwanger was van nr2. Als ik nu zou moeten kiezen, zou ik kiezen voor en family fix.

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Je kan ook kijken voor een tweedehands easybase. Heb ik toen voor 45 euro gekocht. En verkocht ☺ past alleen de maxicosi babystoel groep 0 op maar dat vond ik niet erg. Ik ben niet voor een base gegaan waar een vervolgstoel op geklikt kan worden. Ten eerste zit je dan altijd aan de stoelen van maxicosi vast. Bij familifix is dat de pearl. Een vervolgstoel moet je nooit van te voren al kopen maar als je kleine eraan toe is en je in de winkel kan passen. Het is namelijk helemaal niet te zeggen dat je kindje lekker in die stoel zit. Die van mij zat in bepaalde stoelen niet goed. En dan zit je alsnog met een dure base waar geen geen andere stoel op past. Nog een nadeel: de vervolgstoel kan alleen op de base en niet in de gordel. Wil je de stoel een keer in een andere auto zonder isofix gebruiken dan kan dat niet. Ik heb dus gekozen voor een easybase. Deze gaat met de gordel vast maar staat echt superstabiel en vast doordat er aan de voorkant een poot zit die op de grond van de auto staat. Echt geen beweging in te krijgen. Het is dat hij zo goedkoop op mn pad kwam maar ik redde mezelf ook prima met de gordels. Even oefenen en dan gaat het supersnel. Stoel erin, gordel vast,Gordel om stoel en klaar. Ik kon mn kinderen ook prima in en uit de stoel halen als hij met de gordels vast. Beugel plat en je schuift kindje zo in de stoel.

Deel Deze Pagina