Via Marktplaats wordt veel aangeboden, zoeken op wasbare luiers, katoenen luiers of de merknaam van de luiers. Ebay kleinanzeigen om uit Duitsland te kopen (veel aanbod, pakketprijs naar NL valt mee: E8,90) of via D&V forum (marktplaats gedeelte is ook te bekijken zonder account, maar om te reageren is wel een account nodig)
Ik heb bij mijn zoontje via MArktplaats Bambino luiers gekocht. De luiers zijn in twee maten (maat 1 en 2) en je hebt dAarbij veel plastic overbroekjes in veel maten, passend bij het gewicht van het kindje. Geen spijt van gehad. Luieruitslag was minder, goed voor het milieu en het wassen vond ik geen ramp. In de wasbare luier leg je een wegwerpvelletje, zodat bij ontlasting het ergste daarop ligt en niet meteen in de luier trekt. Ik heb er veel geld mee bespaard. Als eerste al dat mijn aanschaf via Marktplaats was en ik gebruikte de wegwerp alleen als ik wegging of als het even niet anders kon. Vieze luiers deed ik in een weekemmer en ze gingen met de 60 of 95 graden was mee. Meestal goed schoon, maar zoals iemand hier al zei.. Je hoeft er niet van te eten. Vanaf 60 graden worden bacteriën gedood, dus dat voldoet prima.
Luiers met een over broekje, pocket en all in one, mogen trouwens niet in een een inweek emmer bewaard worden hoor, dan slijt je overbroekje harder.