Hey lieve dames!! Ik ben me aan het orienteren op wasmachine´s, maar ik kom er niet echt uit. Kunnen jullie me helpen met ervaringen en welke wasmachine jullie hebben, en welke ik juist niet moet nemen?? Budget is ongeveer 400-500 euro, wil hem nieuw, aantal kilo´s heb ik liever 6, maar als blijkt dat 5 ook voldoende is, is 5 ook goed (ik dacht 6 ivm matrashoezen/beddengoed) zowiezo 1200 toeren. en een kort wasprogramma is handig, maar hoeft niet perse... Liever geen LG waarom weet ik ook niet echt.. zat te denken aan bosch/wirhpool/indesit.... Hoop dat jullie willen helpen...Bij sommige recensies op internet lees ik soms dat hele kledingstukken kapot uit de machine komen
wij hebben hier een indesit wasmachine ( WIL 124) en een droger van indesit weet even niet welk type dat is maar die hebben we samen gekocht voor 550 euro bij media markt, ze leven allebei nog en doen het prima zoals je zegt kort programma blabla, dus ja denk dat je maar even moet rondneuzen bij witgoedwinkels of internet.. wij zijn iig tevreden met de indesit ( hebben de set trouwens nu zo'n jaar of 9 )
Koop geen samsung wasmachine! Zonde van je geld. Gaat veel te vaak stuk met te korte garantie. Was kwaliteit was ook niet zo.
Wij hebben vorige week een whirlpool DENVER 1600 gehaald. - Capaciteit tot 7 kg - Centrifuge 1600 toeren - 18 programma`s - weergave programmaverloop - droog-, was-, energie klasse A - electronische besturing - hxbxd 85 x 60 x 54 Echt een super goede wasmachine ben er zeer tevreden over. En de prijs mag er wezen want deze koste maar 399.00 ik vind dit een koopje voor zo'n grote wasmachine. Succes met zoeken naar een goede wasmachine, ik weet hoe moeilijk het kan zijn. Groetjes Sabrina
Ik zou gaan voor een Bosch die staan toch zeker heel goed aangeschreven. Heb er nu een die is tien jaar oud. En mijn ouders hadden er een die werd 15 jaar en was niet eens echt stuk maar wilde toen een nieuwe inverband er toen een baby kwam. Die van tien jaar dus nu. Kosten toen 1200 gulden z.n 500 euro nu.
Thanks!!! Zijn toch wel de wasmachines die ik ook in mijn hoofd had (indesit) dan ga ik me even verdiepen in deze machines... Had al bij mediamarkt gekeken en ga volgend weekend even langs bij saturn maar wat denken jullie? is 5 kilo genoeg voor een matrashoes? (160x200) ik heb thuis altijd het idee dat het nog maar net gaat.. Dat indesit zanussi was, wist ik niet eens.....maar bedankt voor jullie reacties, ben er echt mee geholpen!!!
Economische levensduur (de te verwachten leeftijd van het apparaat en de periode waarin je coulance kunt krijgen op reparaties op basis van afschrijving) Bosch 8 jaar AEG 8 jaar Wirhpool 6 jaar Indesit 4 (of 5 weet het niet precies meer) jaar Zanussi 6 jaar Beko 4 jaar Miele 8 jaar (gaan overigens vele malen langer mee) Nordland 6 jaar Smeg 8 jaar Ik zelf heb hele prettige ervaringen met Bosch en tevens ook de service hiervan! Mijn wasmachine heb ik bij de wehkamp gekocht :399 euro: Bosch en 5 jaar volledige garantie.
Van Bosch hoor ik ook goede verhalen. Zelf hebben wij een van de toen goedkoopste Indesit wasmachines. 1400 toeren, startuitstel en veel programmas waaronder 30minuten. Ik vind het een top ding, hij loopt al bijna 7 jaar als een zonnetje en kostte destijds iets van 260 euro.
Wij hebben zelf een half jaar geleden deze SAMSUNG WF 8704 FPA - Wasmachine - Modern.nl aangeschaft. En ik ben er zeer zeer tevreden over. Het is een 7 kilo machine en 1400 toeren. Het korte wasprogramma is 29 minuten. Maar hij heeft nog veel meer mogelijkheden. Voor mij geen ander meer.
Mijn indensit is maar anderhalf jaar meegegaan toen hij de geest gaf, dus die zou ik zelf echt afraden. Ik heb een AEG en ben daar erg tevreden mee, is alleen wel wat boven jou budget want die van ons heeft ook 1600 toeren. Ik zou vergelijken op basis van kwaliteit van motor en waterzuinigheid.
Wij hebben al een paar wasmachines versleten hier.....wij gaan nu een aeg of een bosh kopen...samsung vindt ik slecht en whirlpool al helemaal bagger!! Hier hebben we nu een droger van whirlpool en deze droogt verschrikkelijk slecht. AEG heeft miijn broer en vrienden van ons en deze schijnt supergoed te zijn en lang mee te gaan...nee wij gaan niet meer voor de goedkopere...ondertussen hadden we al een duurdere kunnen aanschaffen met al die wat kapot zijn gegaan!
Waar komt je wasmachine te staan? Bij ons staat hij in de douche, dus i.v.m. vocht konden we beter geen whirpool nemen (die schijnt te roesten van vocht). Wij hebben nu een Zanussi, helemaal top. Ben er zo tevreden mee.
ik heb een wirhpool er zit een kort was programma op en de inhoud is 5 kilo en dat gaat ook goed met beddengoed Centrifuge 1400 toeren en veder zit er uitgebreid was programmas op heb er 2.5 jaar geleden 300/400 euro voor betaald nieuw
Hier zeer tevreden met een wasmachine en droger van Siemens. Topmerk (duitse degelijkheid)! Overigens zijn Siemens en Bosch hetzelfde qua vaatwassers, dus zal dat met wasmachines ook zo zijn. Alleen kom je met Siemens vaak een stukje goedkoper uit..Dat beetje extra dat je voor Bosch moet betalen, betaal je alleen aan het naambordje dat op de machine zit
Wij hebben een samsung wasmachine. We hebben hem nu ruim 3 jaar en hij bevalt prima! Hij is ook extra zuinig, hij weegt de was, en aan de hand daarvan berekent ie hoeveel water er nodig is. Verder kan er 7 kg in, heeft ie een uitgestelde starttijd, waterstop, veel programma's ook korte, 1400 toeren