Schade nieuwe auto

Discussie in 'De lounge' gestart door me1989, 20 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    We hebben nog geen 3 weken geleden een nieuwe auto gekocht en nu zag ik al schade aan de voorkant. Ik heb gelijk mijn man gebeld, maar hij weet ook van niks. We hebben ook echt rondom alarm als we bijna iets raken, dus het kan ook haast niet ongemerkt gebeurt zijn. Er heeft dus waarschijnlijk iemand anders tegen onze auto aan gezeten en geen briefje achter gelaten (bij onze vorige ook al 3x gebeurt, echt niet leuk:().

De eerste krasjes doen nog pijn. We zijn wel tot de max verzekerd, maar vindt het zo zonde. Ik heb ook geen idee of dit verzekeringswerk valt.

Ik zal zo een foto plaatsen .

2. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Dit is de schade. Niet enorm, maar wel heel balen, haast al ons geld zit in deze auto.

Bijgevoegde bestanden:

3. MamaSofie1

MamaSofie1 Fanatiek lid

18 jun 2023
    2.383
    1.324
    113
    Vrouw
    Toch erg dat ze niet van andermans spullen kunnen blijven!! En dan nog weg gaan zonder iets achter te laten:(

4. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Ja inderdaad. Ik vind de plek ook best raar, het zit namelijk niet echt aan de zijkant, maar vlak naast het nummerbord:confused:

5. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw
    Pfft wat balen zeg. En zo aso om niets achter te laten. Wonen jullie in een stad/ druk gebied?

6. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

Wat ontzettend zuur zeg! Ik zou daar ook ziek van zijn!

Hier kopen wij bewust geen nieuwe auto of een auto boven de 10.000 euro. Wij wonen aan een groenstrook en de auto's staan buiten het zicht op een parkeerplaats. We hebben 2 auto's en daar zit al zoveel schade op veroorzaakt door anderen mensen: deuren open gooien, de auto raken bij het uitrijden en fietsen die zich toch even tussen de vakken wurmen...
    Gewoon erg hoe mensen omgaan met andersmans spullen.

Een auto blijft hoe dan ook een slechte investering. Je zou de verzekering kunnen bellen om te vragen of de schade gedekt wordt. Ik denk dat je sowieso een eigen risico moet betalen.

7. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Nee, we wonen in een rustig dorp en de auto staat voor de deur aan de weg. We hebben een camera, maar die legt het helaas alleen vast als er ook echt mensen lopen.

Bij alle supermarkten hier in de buurt is het wel altijd gekkenhuis qua drukte met parkeren en veel mensen die niet weten hoe ze normaal moeten rijden/parkeren helaas.

8. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ziet eruit alsof iemand er langs is gegaan met parkeren. Wel echt heel zuur en zonde. Als er geen tegenpartij is gaat het volgens mij via het waarborgfonds anders gaat je eigen no-claim eraan. Of je no-claim beschermer. Dat bewaar je liever denk ik voor als je zelf ooit schade maakt.

9. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Heb in januari bij de AH schade aan mij n auto gehad. Gelukkig geregeld met waarborgfonds was ruim 1300 euro. je kunt een claim indienen mits je getuige hebt bij je eigen cascoverzekering. Ze verhalen dan op het WBF en dan ben je max 150 euro kwijt.Dat heeft dan geen gevolgen voor je bm. Alleen als je WA verzekerd bent betaal je 250 bij het wbf. Even informeren wat het kost om zelf te herstellen. Wellicht goedkoper en geen verzekeringsgedoe.

10. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    We hebben all risk, maar om nu al na zo'n korte tijd daar gebruik van te maken voor relatief onschuldige schade..

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    oei dat is zeker balen.
    Of iemand is er tegenaan gereden of iemand is er met een fiets/scooter langs geschaafd.
    Geen idee hoe dit zit met een verzekering
    Dit is voor ons ook een reden om geen nieuwe auto te kopen
    Onze auto is net een botsauto, zit echt veel schade aan maar het is een oudje dus boeit met niet maar met zo'n nieuwe mooie auto zou ik ook zuur zijn

12. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.709
    4.025
    113
    Overijssel
    Hier hetzelfde, mijn man is totaal niet voorzichtig ( ook niet als hij met takken/snoeiafval enz langs onze auto loopt. Laatst heeft hij het nog voor elkaar gekregen om het tankklepje af te breken.... balen maar gelukkig kun je de tankdop zelf op slot draaien.
    Ik hou mijn hart al vast als we eindelijk genoeg gespaard hebben voor een nieuwere auto.

bluedrake en Anouk2005 vinden dit leuk.
  13. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Zo heb ik ook een deuk en kras in mn auto van iemand die het portier er tegenaan heeft gehooid.

Ik heb de blauw lak van de ander er met een sponsje afgepoetst (wondersponsje I know niet heel goed voor de lak) en nu zie je het alleen als je er echt met je neus op gaat staan.

Misschien kan je dit ook gewoon laten polijsten en is het vooral de lak van een ander.

Wel heel zuur. Waarborgfonds gaat je niet helpen zonder getuigen. :(

14. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hem een fiets geven ;)

Zeebra vindt dit leuk.
  15. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.709
    4.025
    113
    Overijssel
    Heeft hij net gekocht... fiets is al volgehangen met 100.000 accessoires :| maar meer dan 2 km fietsen doet hij nog niet..:roflmao:
    Is weer een nieuw project waar hij zich volledig op heeft gestort. ( mijn man is volledig afgekeurd door angsstoornis enz..)
    MAAR.....de 4 gitaren en ukelele en keyboard zijn godzijdank weer verkocht....( het is best komisch maar soms wordt ik knettergek van hem) :cool:

Mamavanvier95, Zeebra, zwaaistaart en 6 anderen vinden dit leuk.
  16. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Daar zou ik ook echt van balen!

Een agente vertelde mij eens dat 90% van de weggebruikers zich niet meldt als ze schade aan een geparkeerd voertuig veroorzaken :(

(In het verleden eens zoiets gehad met een leaseauto en die verlangden destijds een aangifte bij de politie, daar sprak ik de agente).

17. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.687
    3.128
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier een keer in het donker tijdens de regen voor de deur zo een auto geschampt :(
    Briefje in een zakje achter de ruitenwisser gedaan en dat duurde sowieso 2 dagen voor dat weg was. En toen belde ze helemaal verbaasd op dat ze het niet eens hadden gezien en dat ze het heel netjes vonden dat we dat meldde.

Hier in de straat wordt je auto echt zo vaak geraakt. Onze tweede auto was ook aangereden niks van gezien of gehoord natuurlijk. (Gelukkig hebben wij een eigen oprit.)
    En de buurman had het nog bonter, die auto was 3 uur thuis van de garage nadat hij gemaakt was met schade en toen reed er weer iemand tegen aan. Hij stond toevallig buiten dus zag het gebeuren. Die vrouw wilde ook niet stoppen maar hij ging op de straat staan zwaaien met zijn armen dus toen moest ze wel :o:

18. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Ook niet wanneer er evt laksporen op zitten wat van een ander voertuig is?

19. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Gertver, dat is balen! Je komt er nu natuurlijk nooit meer achter hoe of wat.Het is mij ook wel eens overkomen helaas en het is dan ook de reden dat ik altijd in een tweedehands auto rij.

20. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    Je kunt natuurlijk ook zelf ergens tegenaan gezeten hebben, snap wel dat ze getuigen willen hebben.

Huismuisie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina