Wij hebben een aantal huizen bezichtigd, eerste koopwoning. Nu kan mijn vriend niet tegen de zon en ik hou wel van even zonnen in eigen tuin. We willen graag een afdak. Parasol of zonnescherm vinden we niet mooi en met een afdak kun je in de zomer ook met regen buitenzitten. Nu wil een vriend van ons aan zijn eigen huis een afdak zelf maken. Hij zegt dat dat heel simpel is en dat een afdak kopen en laten zetten veel duurder is. Maar is dat ook zo simpel en goedkoper? Wij hebben nog geen huis, en we hopen iets te vinden met afdak, maar heeft er iemand wel eens een afdak gekocht of zelf gefabriceerd?
Wij hebben een afdak gemaakt. Het is als je het zelf maakt niet duur. Wij waren ongeveer 300 euro kwijt het duurste waren de dakplaten
Wij gaan er binnenkort 1 maken ook zelf. incl houten vlonder verwachten wij max 1000 uit te geven. Voor een zonnescherm ben je dit trouwens ook wel kwijt. Wij hebben ee tuin op het zuiden , en ik kan ook slecht tegen de zon. Kijk er zo naar uit om een gezellig zitje te creeëren. er staat bij ons al een stenen muur waar we tegen aan bouwen dus dat scheelt. Wij gaan daar later nog een open haard tegen aan metselen.
Mag ik je 1 tip geven, als er perse een afdak moet komen kies dan wel voor een redelijke tuin. Zodat je niet verplicht bent afdak aan je woning (lees voor je Ramen) te maken. Kost je ontzettend veel daglicht in je woning.
Valt mee wij hebben bewust gekozen voor transparante maar uv werkende werende platen juist hierdoor net zo veel licht als anders
Wij waren rond de 700 euro kwijt. Zelf gezet. We hebben hier policarbonaat platen ofzo.. hele goede platen en komen vaak met met verbinding stukken. Succes
Willen de dames die het zelf gplaatst hebben, er een foto bij plaatsen? Ik wil ook zoooo graag een overkapping
2 foto's. de platen zijn dus policarbonaat en het hout gewoon bij de houtmeneer vandaan. (Moet hem nog schoonmaken) staat nu 2 jaar, en heeft de beste windvlagen overleefd
Wij hebben m nu 2 maanden staan, zelf gezet. Mijn man, Schoonpa en mijn paps hebben m gezet binnen anderhalve dag. Waren zo blij dat we dit gedaan hebben want heeft een hoop gescheelt in de kosten! Ben er erg blij mee! Genoeg licht nog binnen, uv werende platen en redelijk onderhoudsvrij. Hoop dat je een goede keuze kunt maken! Heb je genoeg handige harrie's die het kunnen zetten?
Wij (of eigenlijk mijn man..) hebben ook zelf een afdak gezet. Hetzelfde idee als bij Hero, maar wij hebben het hout wit afgelakt. Polycarbonaatplaten zijn in verhouding vrij prijzig, maar ik wilde het afdak perse lichtdoorlatend hebben.