Hai allemaal. Zoals jullie kunnen zien ben ik pas net zwanger. Wij gaan half augustus voor 3 weken naar zuid frankrijk. We gaan er met de auto heen. Het is nog vroeg, maar ik ben gewoon benieuwd of iemand van jullie ook rond dezelfde periode op vakantie is gegaan (met auto) en hoe dit beviel!? Zo'n lange autorit lijkt me dan niet heel fijn namelijk. Normaal heb ik geen probleem met lange autoritten dus dat scheelt misschien. Ik vind het altijd wel gezellig en een vakantie gevoel geven. Bedankt voor jullie antwoorden alvast
Wij zijn vorig jaar ook naar Frankwijk geweest en toen was ik ook zon beetje 5 maanden zwanger. De autorit is prima gegaan. Wij zijn onderweg regelmatig gestopt, niet zozeer voor mij, maar vooral voor mn zoontje. Dit was erg fijn, even de benen strekken. Wij hebben de rit er naar toe in 2x gedaan. Ook dit is goed bevallen. Tegen de tijd dat we het zat waren, hebben we een hotelletje opgezocht en de volgende dag het laatste stuk gereden. Terug hebben we overigens wel in 1x gedaan. Autorit is dus prima gegaan en ook de vakantie zelf. Merkte overigens wel dat ik minder goed tegen de warmte kon, maar lekker in de schaduw of in het water en dan was het goed te doen. Fijne vakantie alvast!
Okee, dank je voor je reactie! We hebben bij het eerste huisje een eigen zwembad erbij dus dat is sowieso heerlijk! Verder zitten we de andere weken weer in 2 andere huisjes. Wel lekker prive dus! Komt vast goed! Ben allang blij als ik dan nog zwanger ben
Ik ben in 2006 toen ik 5 maanden zwanger was naar Noorwegen en Zweden geweest. Ging prima. Op de echt lange ritten zijn we wel wat vaker gestopt, omdat ik steeds moest plassen, haha. Maar verder hebben we gewoon lekker gekampeerd, veel gewandeld, gekayakt, en genoten. Ging prima, ik heb zelfs nog twee keer een flinke bergwandeling gemaakt.
5 maanden is eigenlijk de beste periode om op vakantie te gaan. In 2007 gingen wij in juni op vakantie toen ik 13-16 weken zwanger was, dat ging echt prima. Wel wat last van obstipatie en het volkoren brood in Frankrijk vond ik niet te eten, maar kiwi's doen vaak ook wel goed . Ik heb ook gewoon op een luchtbed geslapen, maar dat kan ook prima, ook als je verder bent, wij hebben toen ik 33 weken was nog een weekend ergens gelogeerd op een luchtbedje . Met lange autoritten maakt het ook niet zoveel uit of je zwanger bent of niet, je zal misschien vaker moeten plassen of iets vaker je benen even willen strekken, maar ik vond het eigenlijk weinig verschil, lange autoritten niet zwanger of zwanger.
Tis ook lastig te bepalen vantevoren aangezien je natuurlijk geen idee hebt hoe je je tegen die tijd voelt! Je klachten kunnen varieren van ALLES hebben tot NERGENS last van hebben. Dus geniet van je zwangerschap en kijk lekker uit naar je vakantie. Komt vast helemaal goed!