grrr Schoonmoeder! moet m'n ei kwijt!

Discussie in 'De lounge' gestart door honeyy, 29 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    he meiden!

hier is hij, het 1000000 schoonmoeder topic maar aangezien m'n vriend vind dat ik me aanstel kom ik jullie vervelen en tips vragen! het lijkt wel of ze het allemaal expres doen! Sinds de geboorte van Esmée is het irriteren alleen maar erger geworden! het zijn misschien kleine dingen maar het irriteert me echt! ;

- ik heb begin juni een herseninfarct gehad, en kan nu nog moeilijk tegen druktes (prikkels) en mn energie niveau is erg laag! Als ik na een verjaardag ga moet ik er de volgende dag voor " boete ". Heel de dag vermoeid en met een beetje geluk nog migraine ook! we zeiden dus een verjaardag ( 80 man) van F. zijn oma af. zei ze letterlijk; jullie kunnen makkelijk na oma komen, S. moet haar maar niet aanstellen, want ze is pas 23 dus energie genoeg! ik heb een hernia en is echt 10x erger! dit kwam echt hard aan! ik kan niet eens wat leuks met esmée doen door dit!

- ze wonen 1 uur bij ons vandaan, en toen wij samen gingen wonen moesten ze perse een huisdeur sleutel :( maar goed, in de kraamtijd kwamen ze dus zomaar binnen zonder te bellen etc. want ze moesten een uur rijden en waren daarom altijd welkom, volgens hun. ze zijn dus een keer in mn rusttijd gekomen terwijl ik sliep, hebben toen Esmée gewoon uit bed gehaald( die ook nog sliep) want ze wouden haar zien! toen ik wakker werd, en esmée dus ging halen lag ze niet in bed.. schrok me rot!

- ze wou perse de fles geven want dat doen oma's nou eenmaal en als ik dat niet wou moest ik maar de borst geven..

- Esmée kreeg een keer geen koekje omdat ze al dik genoeg was :x

- ze kreeg 4 boventandjes bijna tegelijk, de middelste waren half door en de andere 2 kwamen al! zij moest en zou ze zien dus met geweld dat lipje omhoog en die vingers in haar mond.. Esmée begon te huilen en ze ging gewoon door!! ik heb er natuurlijk wat van gezegd maar IK stelde me aan en moest esmée maar tegen kunnen?

- Esmée zei haar eerste woordje met 7 mnd en zegt nu al best wat, soms zinnetjes van 2 woordjes; Even kijken, tut hebben, dus volgens SM zou ze langzaam zijn in lopen.. nu loopt ze sinds 16 / 11 los! *trots* :D maar dit was erg langzaam want neefje F. (die 4 mnd ouder is) liep begin nov. al..

dit zijn maar een paar dingen van alles! maar met deze reactie wist ik niet goed wat ik moest;

Hun bidden voor en na het eten en lezen uit de bijbel.. wij geloven niet maar houden wel ons mond en hebben respect voor hun. Maar tegen een 1 jarige is het nogal moeilijk te zeggen dat e haar mond moet houden.. het zeggen kan wle maar het doen is wat moeilijker. maar op dn duur zat ze; Es ssttt heel zachtjes te zeggen, met haar vingertje na haar mond. mn schoonmoeder vond dit niet leuk, en dat snap ik ook wel maar ze moet ook snappen dat het voor een 1 jarige best moeilijk ishaar mond tehouden.. nou, voor Esmée sowieso..

Ze pakte haar handjes samen en zei; papa en mama die bidden niet maar dat gaat oma jou wel leren hoor! kan jij met oma mee na de kerk, liedjes zingen. waarop ik antwoordde dat ik dat niet wil hebben, Wij geloven niet en ze hoeft dus ook niet 1x in de maand schijnheilig in de kerk te zitten.. waar zei op antwoordde; nou echt wel Esmée dit is oma's huis en oma bepaalt hier de regels.. ergens snap ik dat wel maar ze hoeft toch niet te bepalen wat mijn dochter doet??

F. at gewoon door, dus heb er verder geen aandacht meer aan besteed. Eenmaal thuis ben ik er over begonnen en hij vind dat ik me eigen aanstel..

Wat vinden jullie? stel ik me eigen aan? wat moet ik hier nou mee? iedere keer met irritaties daar heen werkt voor mij ook niet, en kost me teveel energie.

phoee.. dit lucht al wel op hoor!! sorry voor het warrige verhaal!! en bedankt voor het lezen! :)

Xx

2. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel simpel... jullie kind jullie regels.

Je schoonouders hebben al een kind opgevoed.. nu is het jullie beurt.

3. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Pfff wat een mens.

Meestal bekijk ik het van twee kanten. Hier zie ik er niet een wat een mens.

Nee je stelt je niet aan. Wie is zij om jou dochter te leren over de kerk. Dat zijn toch mooi jullie. Als je dat echt niet wilt ook al is ze bij oma in huis het is jullie kind.

Meis denk dat er maar een ding op zit.

Een stukje accepteren en een stukje er vol tegen in gaan met andere woorden maak van je hart geen moordkuil.

Is ze nu helemaal betoeterd. Sterkte ermee.

4. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    hee meisie

ik heb je verhalen al eens aangehoord ;) (en jij de mijne ;))

maar jij stelt je echt niet aan hoor!! echt niet..
    vooral dat ze zegt dat jij je aanstelt en dat haar hernia erger is vind ik heel erg! ik denk dat F. dat ook wel vind maar niet wil 'kiezen' tussen jullie (zo zal het wel voelen voor hem)

je moet niet naar haar luisteren wat betreft snel of niet.. esmee doet het hartstikke goed en das het belangrijkste, dat ze zich zo moet aanstellen laat haar maar.. jij weet dat een kindje hebben geen wedstrijd is! kinderen doen wat wanneer ze er zelf zin in hebben en er klaar voor zijn!

dus ik zou gewoon nog eens goed zeggen tegen hem hoe jij je hierover voelt. dat je de huissleutel terug wilt! en dat Esmee (sorry weet het streepje op de macbook niet) niet!!!! naar de kerk gaat..

ze doet echt lomp, neerbuigend!
    ook naar esmee toe..

5. Que

Que Niet meer actief

Helemaal mee eens!

6. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    ok.... oma, huissleutel terug, want dit is jou/jullie huis en daar bepaal JIJ de regels. Tjezus meis, om volledig gestoord van te worden. Die heeft totaal geen respect voor jou en jullie manier van opvoeden. Tijd voor een gesprekje. Met je man erbij, want dit hoef je niet te tolereren.

7. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Wat jij moet doen. Is een liga koekje geven aan esmeetje, voor haar neus! :D En dan zeg je: lieve esmeetje, oma vind je een dikkerd, maar binnenkort groei jij in de lengte ipv van de breedte.

Is oma zelf dik? Dan moet je zeker dat zeggen. :D

Wees dat JIJ de baas ben over jezelf, babietje en niet zij!

8. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Simpel, het is JOUW kind. En als jij niet wil dat ze niet bidt en niet naar de kerk gaat, dan gebeurd het gewoon niet, klaar. Heeft niks met huisregels te maken. Niet in de kasten komen of op de bank springen, dat zijn huisregels. Geloof heeft daar in mijn ogen niets mee te maken. Oma moet dat respect tonen en niet haar zin willen opdringen. Als ze dan niet wil luisteren, dan zeg je het maar een keer wat harder. En ga ook een gesprek met je vriend aan over hoe jij je voelt.

9. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Zo herkenbaar, met 1verschil is dat mijn man wel mijn kant "kiest". Het is idd jouw kind, dus jij bepald wat ze ook zegt. En dat opdringen van het geloof, daar kan ik me mateloos aan storen. Prima als zij geloofd en daar heb ik alle respect voor, maar in hemelsnaam dring het niet op!! Hopelijk kan je je vriend het inzicht geven dat het jouw wel echt stoort en dat je er misschien met hem over kan hebben. Succes ermee, ik begrijp je helemaal ;)

10. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    tja het klinkt niet echt als een goede band maar om nou een puntsgewijs lijstje te maken van een heel jaar gaat mij wel ver.

sommige dingen kunnen erg kwetsend zijn, maar ik zie ook genoeg dingen waarin je schoonmoeder gewoon een "onhandige" uitspraak doet, zoals dat oma de fles wil geven.

als je je zo irriteerd word het tijd om met haar te praten en haar te vertellen dat je telkens een rotgevoel krijgt als er zo met jou en esmee word omgegaan

11. Karen79

Karen79 Actief lid

21 feb 2011
    287
    0
    0
    Pff.... Lastig zeg, zo'n schoonmoeder!

Probeer samen met je man op 1 lijn te komen wat betreft Esmee. Het is jullie kind, dus jullie bepalen hoe zij wordt opgevoed. En dat betekent dat jullie misschien wel heel stellig moeten zijn tegen je schoonmoeder, ook als dat daarna ruzie betekent.

(Ik heb ook een schoonmoeder die nogal van de kerk is. Ik ben ook een beetje bang voor dat soort uitspraken die jouw schoonmoeder heeft gedaan... Overigens vind ik best dat ons kindje wel eens mee mag naar de kerk. Iets leren over geloof lijkt me niet slecht. Maar leren bidden? Hou toch even gauw op?!)

12. me83

me83 Niet meer actief

naar de kerk zelf is nog niet zo erg.. geloof dat ze voor kids leuke knutselclubjes hebben als de anderen in de bijbel moeten lezen ed.. maar het geloof moet nooit worden opgedrongen aan iemand.. dat is eigen keus vind ik..

het is jullie kind en jullie opvoeding..

en ik zou de sleutel zeker terugvragen of de sloten veranderen hahah.. je moet wel je privacy houden.

jammer voor je man dat hij nu tussen 2 vuren staat waar hij zo te zien absoluut niks mee te maken wil hebben.. zou er wel eens over praten want dit gaat wel tussen jullie instaan als jullie niet op 1 lijn zitten hiermee.. al snap ik dat hij niemand wil afvallen.. maar voor jezelf en je kind opkomen mag best!

succes

13. MarjanDS

MarjanDS Actief lid

28 nov 2011
    442
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje zeg, ik ben 'gelukkig' niet de enige met een moeilijke schoonmoeder :)

Ik ben het helemaal met je eens dat jullie regels gelden, dat heeft ze maar te respecteren!
    Overigens vind ik ook naar de kerk gaan af en toe geen probleem, ondanks dat wij ook niet gelovig zijn. Een beetje mee krijgen van een geloof is niet erg (mijn mening hoor)
    Een kind verplicht laten bidden vind ik wel iets heel anders!

En het zomaar binnen komen walsen in je huis terwijl je ligt te slapen? Al woonden ze aan de andere kant van de wereld dan doe je dat nog niet! Beetje weinig respect tonen op die manier, zeker als je dan het kind uit haar slaap haalt, hebben ze niet nodig zeker...
    Bij ons staat de achterdeur altijd open, maar ze roepen nu wel vanuit de bijkeuken (ben een keer boos geworden :x )

Wij hebben ook een issue met schoonmoeder.. Ze zijn in die familie nogal van het drinken. Dat is normaal en moet op jonge leeftijd ook kunnen. Nu vind zij dat de oudste (13) best een keer een breezer oid mag hebben op een feestje en wij willen dat absoluut niet. We hebben dit heel duidelijk tegen haar gezegd en ze vind dat maar stom van ons, want dat kan toch best...
    Ach ja, dan gaat ze maar niet meer logeren ;)

Hopelijk kom je er uit, want dat maakt alles toch een stuk prettiger.
    Bij ons weet bijna iedereen dat ik zwanger ben, behalve m'n schoonmoeder en schoonzus omdat ze de hele tijd van die rare acties hebben...

14. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    In shock!:$ hij/zij is pas 13!!!! Belachelijk, goed van je dat je wel je grens trekt!, zou bij ons ook niet gebeuren, maar ja heb nog hele kleine kindjes ;)

15. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Nee hoor, je stelt je níet aan!
    Wat achterlijk en brutaal ook, het huis binnen gaan als je nog ligt te slapen. En dan ook nog eens je dochter uit bed halen. :$

Maar hoe doen zij over jouw herseninfarct dan?
    Doen ze daar ook zo luchtig over?

16. roxana

roxana Lid

28 nov 2011
    18
    0
    0
    Kantoor
    Rotterdam
    jeetje wat een irritante bemoeial! Niets van aan trekken hoe lastig dat ook is....

En inderdaad ff een extra koekje als oma erbij is! Zou ik ook doen hihi

17. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    grrr schoonmoeders! je steld je absoluut niet aan meid!
    ik zou om tafel gaan zitten en uitelggen dat het jullie kind is en dat als ze tips heeft die welkom zijn maar wat er mee gedaan word aan jullie is en dat ze dat moet respecteren.
    jullie kind dus jullie (opvoedings)regels. tuurlijk moet je ooit wat door de vingers zien aangezien het opa en oma (vooral oma) zijn maar wat je hierboven zet kan echt niet!
    succes ermee

18. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik heb er eigenlijk nog maar globaal overheen gelezen!!

Maar ik was al zo klaar met zoon schoonmoeder... (mss erg makkelijk gezegd ik heb geen schoonouders) Maar echt zo respectloos tov jou en je ziekte!!! Sorry hoor maar ik zou het dan ook niet pikken als mijn man zou zeggen dat ik me aanstel!!! Ik zou gewoon zeggen tja hij is nu met mij een gezin... anders had hij maar bij jou (schoonmoeder) moeten blijven ... zo praat ze over de fles en bv toch ook...

Wat is dat toch altijd met die schoonmoeders... die weten het altijd beter... dat was het eerste wat ik zei toen ik mijn zoon kreeg... dat als ik later ook zoon heks zou worden tegen zijn vriendinnetje dat ik echt hoop dat iemand ingrijpt...

succes ermee meis maar laat je niet gek maken door haar. Het is jou leven... en volgens mij is dat zonder haar al af en toe moeilijk genoeg... en anders geef haar met de feestdagen een bezemsteel... zodat ze naar de maan kan vliegen (sorry flauw grapje)

19. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Jemig zeg, wat een mens! Ik zou denk ik al veel eerder uit mijn slof zijn geschoten. Van de zotte dat ze je dochter een religie probeert op te drukken terwijl jullie het daar neit mee eens zijn!

Maar wat ik eigenlijk nog erger vind is de reactie van je man! Waarom zegt hij hier niks van? Wat een slappe z*k dat hij het niet voor jou en zijn dochter opneemt!

Sterkte hoor, (schoon)ouders zijn lang niet altijd makkelijk!

:D:D:D

20. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    Eerlijk gezegd hoop ik nog dat ze van te voren tegen de kerktoren opbotst!!! en wel zo haar neus stoot dat ze leert dat ouders zelf kinderen kunnen op voeden!! en vooral ook eigen keuzes maken en beslissingen nemen....

Deel Deze Pagina