Ik ben 1.61m en weeg nu 71kg. Doel is 60 kg (maar als ik op de 62 blijf steken, hoor je mij niet zeuren ).
Ik mag 45 punten op een dag, plus nog eens 49 in de week dat krijg ik echt niet op! Toen ik nog bv gaf mocht ik er 59!! Als je er maar 26 mag ben je idd niet echt te dik
Dat is raar je hebt wel wat overgewicht idd (gelukkig niet veel) maar 26 punten is wel wat weinig als je dat zo bekijkt... Maar weet je niet voor iedereen werkt hetzelfde, wat bij mij werkt hoeft bij iemand anders niet zo goed te werken dus als wat je nu doet wel werkt zou ik daar lekker bij blijven.
Ja, ik wou al zeggen: heb toch echt overgewicht! Woog dus 77, dus had toen meer overgewicht maar de eerste 7 kilo zijn er af. Als ik nu mijn weightwatchers dagmenu invul op valtaf, dan kom ik op een dag maar rond 1300 calorieën. Dat is volgens mij veel te weinig voor een gezond eetpatroon? Ik kijk gewoon hoe het gaat de komende dagen en anders doe ik het gewoon weer op mijn eigen manier.
Je kunt ook het oude systeem aanhouden, dan moet je minimaal 29 punten op een dag eten en heb je nog weekpunten. Dat lijkt me voor jou dan meer geschikt. Als je nog 10 kilo moet verliezen is 26 idd wel weinig.
Wat betreft de actieve points, je mag kiezenof je dat de dag waarop je sport opneemt, of door de hele week... dat kun je zelf instellen... ik vind op de sportdag zelf logischer.... dan heeft je lichaam meer behoefte.... Je hebt ook nog de extrapunten, die je kunt sparen voor extraatjes of een keer uit eten, maar die kan je ook over de week verdelen en daarmee je punten ophoogt.... ik zou die extra punten ook gewoon pakken, want die leveren ook calorieen..... verder mag je ook onbeperkt groente en fruit eten en die leveren ook calorieeen, verder hoef je niet bang te zijn dat je te weinig krijgt.... en om af te vallen zul je dus wel wat minder even moeten eten, als je op gewicht bent en ga je stabiliseren en bouw je je puntnen weer wat op.... tot normalere proporties.....zelf vind ik ind 26 punten ook te weinig en ik heb het oude systeem van 29 aangehouden... ik vile daar goed mee af..... trouwens als je ouder bent mag je ook minder punten, dus simpelweg stellen als je weinig punten hebt heb je geen overgewicht die vlieger gaat niet op, ik ben 42, weeg nu 88 maar zit al vanaf 95 kilo of zo op 29 punten, wat inmiddels dus eigenlijk 26 is geworden, ik ben 161,5cm trouwens..... en om de 2 uur wat eten is volgens mij ook niet meer zo.... las een heel artikel van weightwatchers over de tussendoortjes cultuur, dat dat niet goed is, dat zodra we maar honger hebben we moeten eten... het is oke om honger te voelen zo nu en dan.... maar niet te erg natuurlijk maar je hoeft niet biij het 1e signaal naar de keuken te vliegen..... ww gaat uit van 1 tussendoortje van 1 punt..... evt kun je fruit pakken en groenten en een 0punten soepje.... maar liever niet.....