Hallo allemaal, niet echt een vraag die betrekking heeft op mijn kindje maar ben op zoek naar ervaringen. Wie is er ooit in december/januari op een van de canarische eilanden geweest? Wij denken erover om er dan heen te gaan maar willen wel kunnen zwemmen.. Kortom, is het dan zwemweer? En welk eiland/accomodatie zouden jullie aanraden met een meisje van dan 1,5 jaar oud?
Zelf een keer in November en Februari geweest. Weer is van te voren echt niks over te zeggen. Bij volle zon ongeveer 23-25 graden. Zelf het meest fan van Lanzarote. Nog niet met de kinderen geweest dit was in onze kinderloze tijd haha. Fuerteventura vond ik niks en Gran Canaria veel te toeristisch en vieze zwarte lavazandstranden.
Zwarte lavastranden op gran canaria? Ben ik werkelijk waar nog nooit tegen gekomen. Wat weer betreft tussen de 20-25 idd.
Mijn ervaring is dat het niet voor herhaling vatbaar is... Hier op Tenerife en Gran Canaria geweest in februari. De temperatuur viel tegen, zwemmen was (behalve als het een goed verwarmd zwembad is) niet lekker en wat me voornamelijk tegenstond waren de extreem korte dagen. Voor mij is het hoogtepunt van een vakantie het heerlijk buiten eten op terrasjes en dat was gewoon geeen optie. Te koud, te vroeg donker. Elke avond zaten we ergens binnen te eten. (zelfs om 19.00 uur al!) ALS je voor winterzon gaat dan zou mijn advies zijn; vlieg 4 uur langer door en je zit in Florida of op Curacao.
Ik heb op Lanzarote gewerkt/gewoond. Ik heb met de kerstdagen op het strand gelegen en 's avonds een dikke trui aangehad... Januari staat bekend als 'de regenmaand', dat wil nog niet veel zeggen, maar met een beetje pech heb je een week regen. Maar dat hoeft niet. Het kan in die maanden alle kanten op gaan en het is inderdaad al vroeg donker. Als je besluit te gaan, kies dan wel voor een hotel/appartement met een verwarmd zwembad!! De meeste daar worden (door het hele jaar door mooi weer) niet verwarmd. Ik denk dat je het beste eens op zo'n weersite kan kijken wat het weer de laatste jaren heeft gedaan. Wij gaan trouwens meestal in de maand oktober.
Ook daar is het weer wat veranderd, iets minder zongarantie in de winter dan voorheen. Eind november/begin december 2007 was het heerlijk op Lanzarote, 20-25 graden...personeel liep in maillots en winterjassen, wij lagen in bikini bij het zwembad
Neeeeee! Wij zijn vorig jaar april geweest, wat een superpositieve verassing was gran canaria! Playa del ingles is natuurlijk vreselijk, maar dat hebben wij compleet links laten liggen. Wij zaten in een te leuk complex, een stuk buiten las Palomas. Heel rustig, met een klein lief strandje waar de kindjes konden scharrelen. Een aantal stranden is inderdaad lavazwart, maar er zijn genoeg stranden die opgespoten zijn, waar wij echt heerlijke stranddagen hebben gehad. San Augustin, Puerto Rico, Playa Amadores... Buiten het seizoen rustig, en supergeschikt voor kleine kinderen qua rustige zee en aflopende bodem. Wij gaan eigenlijk nooit 2 keer naar dezelfde bestemming, maar kans is aanwezig dat we volgend jaar toch terug gaan Voor deze periode zou ik eerder kiezen voor Kaapverdie of Gambia. Of inderdaad nog een stukje verder vliegen.
Wij gaan elk jaar rond december/november naar Tenerife en met het weer is dat heerlijk te doen, rond de 25 graden, prima zwemweer en niet zo druk als normaal met toeristen. Vorig jaar is mijn vriend zijn broer met vrouw en kids (1,5 en 6 toen) ook meegeweest en hebben zich prima vermaakt!
Lanzarote - hotel dream gran castillo Wij zijn jan jl geweest helaas wel regen gehad. Maar zodra de zon scheen kon je echt wel zwemmen in de zwembaden.
Wij zijn in november naar fuerteventura geweest. Was hartstikke lekker. We konden elke dag wel zwemmen, maar s avons koelde t een beetje af. Ik heb wel specifiek bij de hotels opgevraagd waar de zwembaden (vooral kinderbad) verwarmd waren en vanaf welke datum. Soms stond de zwembadverwarming niet aan en dan was t te doen voor onze baby van toen 8 maanden, maar met verwarming was t een stuk leuker. Ik vond het echt luxe om even warmte te voelen in de winter. Als ik nu niet zwanger was ging ik graag weer.
Suite Hotel Atlantis Fuerteventura Resort (Hotel) Dat is het hotel waar wij zaten. We hadden een kamer op de begane grond vlak bij een zwembad. Tijdens de slaapjes hadden we de babyfoon aan en lagen we bij het zwembad. Dat was 15 meter vanaf ons tuintje met alleen gras ertussen. Ideaal. Van binnen is de kamer wat gedateerd maar erg schoon (ik heb bijna smetvrees dus zeg dat niet snel )
Ik was niet zwart van de zon maar zwart van het zand aan het einde van de dag..... we zaten in playa del ingles
Wat lekker veel reacties! En goeie tips! Thanks! Daar heb ik wat aan Verwarmd zwembad is dus sowieso een musthave.. Ik lees graag meer, als er nog meer tips/ervaringen zijn.. Altijd fijn!
Wij gaan ook elk jaar in december! Aankomend jaar voor het eerst begin januari. Bevalt altijd super! Wij zijn alleen op Tenerife en Lanzarote geweest, Lanzarote is favoriet! Afgelopen jaar: Paradise hotel geweest, erg goedkope all in! Was goed te doen! Nu zijn we aan het kijken voor een ander leuk all in hotel, iemand nog tips? Verwarmd zwembad is idd wel een must, vooral omdat het redelijk waait. Maarrr we hebben altijd super geluk gehad met het weer en kwamen altijd bruin terug Veel plezier!
Wij gaan 21 september naar paradise island op lanzarote. Ik vind het wel spannend aangezien we altijd naar turkije,egypte of griekenland gaan. Heb je nog tips?
Wij zijn afgelopen kerstvakantie op Lanzarote geweest. Ik was vantevoren bang dat het qua weer tegen zou vallen, maar het was ongelofelijk lekker. We hebben 1 dag wat minder weer gehad met wat regen en wolken en 1 dag met vrij veel wind, waardoor het fris was, en de rest van de week was het constant ca 23-25 graden en zonnig. We zijn 2x naar het strand geweest en hebben ook in zee gezwommen en een paar keer in het zwembad op ons park. Het is inderdaad vrij vroeg donker en dan koelt het wel af, dus 's avonds heb je vaak wel een lange broek en vestje nodig. Het is ons zo goed bevallen dat we dit jaar waarschijnlijk weer gaan. Ik ben ook 1x op Gran Canaria geweest in februari. We zaten in het noorden, daar was het niet zulk denderend weer en ook niet zo warm, maar in het zuiden was het dan vaak wel mooi en zonnig. Ik vond dat trouwens ook wel een mooi afwisselend eiland hoor. Je hebt de toeristenfabrieken in het zuiden, maar in het midden is prachtige natuur en in het noorden is het heel rustig en groen.
Weet niet of je met kinderen gaat? Ik vond het een nadeel dat het buffet 's avonds pas om 19uur open ging. Dit is normaal de bedtijd van ons mannetje. Verder leuk park! Wel afgelegen, maar je kan gratis met de bus! Het eten is prima te doen (je betaald immers geen hoofdprijs) en het koelt idd 's avonds snel af!
Wij gaan in december voor de eerste keer naar Gran Canaria...all inn. ben erg benieuwd! We hebben wel verwarmde zwembaden. We zitten in Maspalomas geloof ik.