Musea met (jonge) kinderen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door chantal1985, 27 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Haihai,

Ik ben benieuwd welk museum jullie leuk vinden voor (jonge) kinderen? Zowel m'n man als ik hebben een museum(jaar)kaart en bezoeken regelmatig met onze dochter van 3 jaar een museum. Dat vindt ze erg leuk, is geïnteresseerd en geduldig. Maar ze vindt het uiteraard wel leuk als ze af en toe ook ergens aan mag zitten/iets kan doen.

Tot nu toe hebben wij bezocht;
    - Dick Bruna huis, Utrecht
    - Spoorwegmuseum, Utrecht
    - Kinderboekenmuseum, Den Haag (Kikker tentoonstelling)
    - Naturalis, Leiden
    - Nemo, Amsterdam
    - Aviodrome, Lelystad

Wie heeft nog meer leuke tips?

2. Astre

Astre Niet meer actief

Wij bezoeken van alles. Ook de 'grote mensen' musea. Onze oudste (4 jaar) vindt kunst over het algemeen zeer interessant. Het verbaasde ons ook :D.

Wat in iedere geval leuk is voor kinderen:
    - Openluchtmuseum
    - Afrikamuseum
    - Gevangenismuseum
    - Archeon

3. topper12

topper12 Niet meer actief

De beeldentuin van het Kroller Müller is ook erg leuk als het mooi weer is.

Ik was laatst in Het Stedelijk in Amsterdam en daar hadden ze zelfs een aparte ruimte voor kinderen (filmhoek met loungekussen, knutselplek en pedagogisch medewerker aanwezig om kinderen tijdens het knutselen wat te leren over kunst). Dus die staat nog op mijn to-do-lijstje met de kinderen.

4. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Wij zijn laatst met ons zoontje naar het openluchtmuseum geweest. Dat was erg leuk!

5. koala28

koala28 Niet meer actief

- Museum voor communicatie
    - Scheepvaartmuseum

Heb je ook al eens gekeken op museumkids.nl?

6. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Dat museum onder de grond bij de dom Utrecht wil ik nog eens heen.
    Daar ga je onder De grond met een zaklamp en zodra je op een voorwerp schijnt hoor je de info. Wel heel snel vol helaas , maar de moeite waard blijkbaar.

7. chantal1985

Ah super! Zitten al wat leuke tips tussen. Openluchtmuseum stond idd al op m'n to-do lijstje.

8. chantal1985

Die site ken ik nog niet, bedankt voor de tip!

MvC ken ik nog uit de tijd dat het nog het PTT museum heette, hihi. Vond ik zelf als kind heel leuk, maar was toen wel al een stukje ouder. Maar nog steeds leuk, dus?

9. koala28

koala28 Niet meer actief

Museum voor communicatie is met de tijd meegegaan. Er zijn ook dingen te zien van het verleden, faxen, ouderwets telefoneren via verbindingen etc. Maar er zijn ook allerlei nieuwe dingen en elk kwartaal of halfjaar een bepaald thema als tentoonstelling.

10. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    Het oertijdmuseum in Boxtel
    Het museon in Den Haag
    Corpus in Leiden
    Neeltje Jans in Zeeland (ook een soort museum)
    Zaanse schans

Allemaal erg leuk, al is Corpus denk ik net niet voor de allerkleinsten geschikt.

11. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Het watermuseum in Arnhem schijnt heel leuk te zijn. Staat nog op ons lijstje.
    Naturalist is erg leuk.

12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Natuurhistorisch museum in Rotterdam. Niet zo groot, maar wel heeeeeel veel opgezette dieren.

Mooie kastelen: Muiderslot (maar wel meer voor jongens, heel veel over ridders enzo) en Kasteel de Haar, waar ze ook een kinderrondleiding hebben.

13. chantal1985

Kasteel de Haar komen we idd vaak. Is dichtbij. Alleen al door de tuinen wandelen bij het kasteel vindt ze geweldig. In de zomer picknicken we daar ook.

14. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Is nemo al leuk met een kindje van 3?

Leuk topic...

15. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Wij zijn deze zomer met onze zoon van 5 naar het Naturalis geweest, los van dat zijn grote held freek vonk er zijn 50 leukste dieren liet zien was het erg leerzaam en interactief, er liepen ook mensen rond die van alles vertelden , wij gaan zeker nog eens terug

16. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    En het Muiderslot, in muiden is ook erg leuk voor kinderen, zeker als je de speurtocht erbij doet , dan worden de kinderen erna geridderd en krijgen een heuse medaille

Deel Deze Pagina