Eten jullie en jullie kinderen dit.. En merken jullie ook het vreschil met gewoon brood.. En zou mijn kleintje (tien maanden) dit ook gewoon kunnen eten..
Heb eraan zitten denken om over te gaan op speltbrood... maar jemig wat een prijzen bij de bakker zeg! Bijna 4 euro ben ik hier kwijt voor een normaal formaat grof volkoren speltbrood.. En kleine zit op dikke 2 euro. Dan houdt ik het maar bij het brood van de Appie, 2 voor 1,50.
Hier. (Zuiden omgeving eindhoven) is dat brood helemaal noet veel duurder dan normaal meergranen brood. 0,20 extra. Maar als je op aanboeding dag koopt krijg je 1 brood gratis. Zou het opbouwen voor een kindje van die leedtijd. Beginnen met gewoob tarwe dan volkoren en dan over op spelt. Spelt is erg vezelrijk. Oh en dan gewoon spelt. Een goed desem brood is vrij stevig en heedt erg harde korsten ook al haal je die er vanaf.
Ik eet sinds november speltdesem brood. Wij bakken het zelf(mijn man dan) Hij heeft een desemstarter gemaakt en daar wordt elke week een broodje van gebakken. Ik eet momenteel geen gist(zuivel en suiker). Zo weten we zeker dat er echt geen gist in het brood zit. De meeste bakkers stoppen toch (stiekem) gist in hun desembrood. We halen het meel in Duitsland. Daar is het goedkoper dan in Nederland. Een speltbroodje bij de natuurwinkel is inderdaad behoorlijk prijzig. Vandaar dat we het zelf zijn gaan bakken en de smaak is goed. Mijn zoon eet het brood niet. Hij is bijna 7 en vindt desembrood niet lekker. Maar als je kindje er vanaf het begin aan went, zal hij/zij de smaak vast niet vies vinden.