Mijn schoonouders wonen er, mijn vriend heeft er dus ook jaren gewoond. Geen idee hoe de wijk heet, maar iig allemaal straten met koninklijke namen. Julianalaan, wilhelminalaan etc... Ik vind het er erg leuk. Gezellig centrum etc. Zou er best willen wonen.
hihi grappig... ik kom zelf ook uit die buurt. Oosterhout was voor ons eigenlijk al 'de stad' . Leuk winkelcentrum. Maar m'n vader zei altijd 'ik wil er nog niet dood gevonden worden' . Die vond het ook wat aparter volk. Maar ach. Omliggende dorpen als Raamsdonksveer, Dongen zijn inderdaad ook wel leuk. En misschien is Teteringen nog iets, maar dat ken ik verder niet zo goed.
Dit is precies mijn gevoel bij Oosterhout.! Wij wonen in de buurt, en ga best wel eens winkelen in Oosterhout, maar zou er nooit willen wonen. Dan zou ik eerder voor Breda gaan (als je in een stad wil wonen) of Dongen, Made of Raamsdonksveer. Allemaal dorpen met de nodige voorzieningen en vlakbij Oosterhout.
Ik heb veel gehoord over Oosterhout maar dat ze typisch volk zijn? Waar is dat op gebaseerd dan? De besterd en de voorij zijn idd neig de beste wijken maar met name de besterd/slotjes zijn ze erg op aan het knappen en dat zal met de tijd ook ander volk met zich meebrengen. Ik zelf zou dus niet in Dongen willen wonen,echt te dorps en de mensen zijn een beetje stug als je 'niet van hier bent'. Heb er gewoond en kom dus uit Oosterhout, en zelfs ik wat 'niet van hier'. Oosterhout heeft ook wel ons kent ons wijken maar dat is met name in de eerder genoemde wijken. Mbt criminaliteit; dat gebeurd overal, en vaak zijn het bendes die zich gewoon verkassen als de politie in hun nek hijgt. Of je dan dus in Dordt, breda of Oosterhout zou wonen maakt denk niets uit. Idem andere criminaliteit. Ik zou in jou geval de optie Breda/Oosterhout/Teteringen open houden. Made vind ik persoonlijk niet zo.. Ook nog erg dorps..
Weet niet of je gaat kopen of huren maar er wordt op het moment veel nieuwbouw gebouwd in Oosterhout. De Contreien bijvoorbeeld. Lijkt mij een super wijk om te wonen of de Vlindervallei. Ik ben zelf opgegroeid in de besterd maar die buurt is idd de laatste jaren erg verslechterd.. Ze zijn bezig met opknappen maar of dat helpt...
Het is ook persoonlijk natuurlijk, en maar goed ook dat we niet allemaal in dezelfde plaats willen wonen. Ik geef alleen mijn mening, ik zou me niet thuis voelen tussen de mensen in Oosterhout. Zoals een ander zich niet thuis zou voelen waar ik woon.. Het dorpse vind ik juist wel prettig en ik ben ook niet van hier, en er zullen vast dorpelingen zijn die dat ook echt zo voelen en denken, maar ik heb daar zelf geen last van.. Heb me nog nooit niet welkom gevoeld hier..
made is wel dorps maar wel lekker rustig en leuke plek vind ik ook voor mijn kind op te groeien. ik kom zelf uit grote stede nu ik hier woon wil ik niet meer naar de stad. en de reacties van oosterhout krijg ik ook vaak te horen.
Veel verschillende reacties zie ik We willen niet echt in een stad wonen , zoals Breda of Tilburg. Gewoon iets rustiger maar ook weer niet in een klein dorp. We hebben voordat we in Dordrecht kwamen in een heel klein dorp gewoond. Er waren 2 scholen en 1 supermarkt en verder een sportvereniging en een zwembad. Maar toch is er nooit iets leuks te doen. Oosterhout lijkt me leuk om te wonen , omdat je er eigenlijk alles hebt en zo te lezen worden er ook vaak evenementen gehouden. Weet niet hoe het verder zit met de omliggende dorpen ? We weten nog niet of we eerst gaan huren of kopen , maar zal zeker even kijken naar de nieuwbouw woningen. Zo te horen is de wijk erg geliefd.
Oosterhout is niet verkeerd om te wonen maar je moet echt goed kijken waar je gaat wonen. Ik heb vette pech gehad en kwam in een afdankse buurt terecht waar heel veel criminaliteit was. Heb ook erg staan juichen toen ik een brief kreeg dat ik kon gaan verhuizen!! Ben naar een andere gemeente verhuisd en woon hier heerlijk! Zelf ben ik geboren en getogen in Made en woon nu in Terheijden en ik hou van dat dorpse. Lekker rustig,tegen de polder aan,heeeerlijk! Ik zou zelf nooit meer terug willen naar Oosterhout!