gebruik mijn telefoon weinig. Alleen merk ik dus nu dat er gewoon van je verwacht word dat je altijd maar bereikbaar bent. Niet zozeer telefonisch maar ook via WhatsApp mail etc etc. Ik ben daar zo klaar mee. Is er een manier dat je de data uitzet maar wel gebeld kan worden. Dus als er nood aan de man is dat ik gebeld kan worden. En pas als er dan weer thuis WiFi is dat dan de meuk pas binnenkomt?
Bij instellingen in iPhone kun je naar mobiel netwerk gaan, dan mobiele data uit. Dan ben je alleen via WiFi te bereiken en bereikbaar door bellen. Succes!
Dat is heel makkelijk. Je "mobiele gegevens" uitzetten. Dat kan via instellingen of je beeldscherm bovenaan naar beneden scrollen (bij mij dan) en dat icoontje uitzetten.
Dat vind ik eigenlijk best een goeie. Ik merk ook echt dat ik teveel bereikbaar ben en nooit echt uit kan schakelen.. best frustrerend. Op mijn vrije dagen zou dat inderdaad wel lekker zijn. Eens gaan proberen mensen kunnen inderdaad altijd bellen ja. Niet constant whatsappjes of meldingen van instagram o.i.d
Ik heb alleen een bellenpakket en geen Wi-Fi. Thuis, bij ouders en op mijn werk heb ik Wi-Fi voor de rest uit heerlijk!!
Zoveel mogelijk meldingen van mail en social media uitzetten. Scheelt ook al veel vind ik. Van groepsapps heb ik geluid uit en die van mijn werk zelfs alle meldingen (dus ook geen knipperend lichtje of icoontje bovenin). Die zie ik pas als ik zelf naar Whatsapp ga. En buitenshuis de mobiele gegevens uit inderdaad.
Ik heb meldingen gewoon uitstaan ook, ook geen Facebook-app op telefoon bijv. Ik kijk op Whatsapp wanneer ik wil. Als ze me nodig hebben, bellen ze maar even. Zo wilde mijn broer bijv. dat ik hem ophaalde - jammer ik zag zijn bericht niet en hij moest met de bus
Ik kan het volledig uitzetten - dus dan gebruik ik gewoon nooit mobiele data, enkel wifi - maar ik kan het ook per app regelen. Iphone, onder Mobiel Netwerk een hele lijst van ‘Mobiele Data’ per app met een schuifje.
Ik zet op m’n iPhone vaak de ‘niet storen’ functie aan (het maan icoontje in het drop down menu). Ik heb de personen die mij altijd mogen bellen, zoals m’n man en ouders, toegevoegd als oproepen die wel worden toegestaan. Ook heb ik het geluid van whatsapp meldingen uit staan (andere social media heb ik niet, maar daar kan dat vast ook bij). Zo krijg je wel alles meteen binnen, maar kun je het gewoon bekijken/beantwoorden wanneer het jou uitkomt
Ik zet mijn mobiele gegevens iedere avond om 21 uur uit. Bevalt me prima. Bij het opstaan zet ik ze weer aan. Ik mis weinig boeiends moet ik zeggen.