Dochter sinds brandoefening op school bang

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ammie1984, 17 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    Mijn dochter van 4 jaar heeft een aantal weken geleden een brandoefening gehad op school. Ze heeft er die dag uitgebreid over verteld en dat ze het zo leuk vond.

Echter wordt ze sinds deze oefening 's nachts steeds vaker huilend wakker en komt ze bij ons in bed liggen. Ze geeft aan bang te zijn dat er brand komt.
    We hebben er al met haar over gepraat en haar gerustgesteld (dat we een alarm hebben die ons waarschuwt en dat als het heel erg is de brandweer ons komt redden en de brand komt blussen etc).
    Echter stond ze vannacht weer 4 keer aan ons bed. We hebben haar geprobeerd terug te leggen en in haar eigen bed te laten slapen, maar uiteindelijk na 1,5u toch maar tussen ons in laten slapen.
    Nu vind ik het niet erg dat ze af en toe bij ons komt liggen, maar ik wil niet dat dit een gewoonte gaat worden.
    Echter neem ik haar angst natuurlijk serieus en wil ik haar hier graag van af helpen.

Hebben jullie suggesties hoe we haar hiermee kunnen helpen?

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik zou het simpel houden; als er brand komt, gaat het alarm, dan gooit papa/mama er een emmer water over en jij blijft gewoon in je bed.

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ow ocharme.
    geen idee of het helpt maar ken je casper en emma? Bij de film casper en emma op school gaan ze naar de brandweer. En ze hebben ook een aflevering waarbij ze een brandoefening hebben op school en de uitleg doen over een brandmelder.
    Casper en emma is echt heel mooi en kinderen herkennen zichzelf in hun. Mksschien helpt het om daar naar te kijken en stelt dat haar wat geruster.

Deel Deze Pagina