Op basis van het vermoede van verborgen reflux heeft mijn zoontje (4wk) Zantac gekregen. Nadat het 2 dagen een stuk beter ging lijkt het vandaag toch weer mis te zijn? is dit normaal. zit ik er naast is het misschien toch iets anders. Hij krijgt bv. Drinkt via een tepelhoedje ivm sterk toeschietreflex en drinkt zonder tepelhoedje enorm onrustig en met doet hij lang over een voeding maar drinkt rustig en is tevreden na de voeding. Echter 1,5-2 uur na de voeding wordt hij wakker is onrustig en gaat totaal overstuur. Hij huilt werkelijk alles bij elkaar en tis niet te houden als je hem dan oppakt boert hij vaak nog hij spuugt soms nog wat melk op maar meestal hoor je hem het weer inslikken. verder slikt hij dan sowieso veel en na het slikken zet hij het op een krijsen van pijn. Ik vind dat als hij krampen heeft hij anders reageert... Pff.. ik hoop dat ik snel ervaringen en tips kan krijgen (huis tuin en keukentips een half uur omhoog houden na de voeding bedje omhoog zetten(melk indikken dan niet ivm bv) hebben we al geprobeerd.. dit helpt nauwelijks hij wil dan alleen slapen bij je in bijna verticale stand dat werkt wel.)
Hey meid, Vervelend als je kleintje zo uit zijn doen is en pijn heeft!! Onze evi heeft ook zantac gehad maar reageerde er gelijk goed op spgen minder etc.. Maar onze kleine heeft ook koemelkallergie en dan in de ergste vorm (neocate) misschien heeft ie dat ook wel staat vaak in verbinding met elkaar.. En onze kinderarts zei dat de symptonen hetzelfde waren! Ik zou gewoon weer even bellen met de kinderarts want dit is ook niks!!! Heel veel sterkte en hopen dat je mannetje weer snel lekker in zijn velletje zit!!
Bij ons was Zantac niet de juiste medicatie voor de verborgen reflux. Het werd wel iets beter, maar niet zoals het zou moeten. Pas nadat we zijn begonnen met Nexium (via kinderarts gekregen) en het indikken van de voeding (dus stoppen met reallife bv en kolven) met nutriton ging het ineens super goed. Ben je al bij de kinderarts trouwens. Anders zou ik echt een verwijzing vragen als het over een paar dagen nog niet beter gaat. Sterkte en ik hoop dat het snel beter gaat. Is echt niet leuk, weet ik uit evraring.
Hier werkt zantac alleen ook niet , maar volgens onze kinderarts werkt het beter in combinatie met motilium. En nu de motilium erbij zit gaat het goed. En komen de klachten terug moet ik de motilium ophogen en dan gaat het weer goed. Maar goed elk kind is anders.
hm geeft me weinig hoop dus.... Merkte jullie wel iets verschil met de zantac? want dat is t vreemde ik merk wel eits verschil maar durf t bijna neit uit te spreken. omdat het er dus nog wel is. Zoals daarstraks ook. Hij heeft een voeding gehad. valt bij me in slaap. dan probeer ik m te laten boeren ik heb m dan op mijn borst liggen. verticale positie zeg maar. zodat hij t eventueel ook zijn boertjes makkelijker kwijt kan. UIteindelijk valt hij in slaap. wil je hem weg leggen. wordt hij wakker. begint te huilen huilen huilen. Ik twijfel. wil hij weer eten (na 2 uur!!) en manlief probeert hem te troosten. ineens laat hij een boer slikt ook veel.. en valt uitgeteld weer in slaap! Mijn gevoel zegt zoooo sterk dat dit t probleem is. Maar als je dit na iedere voeding moet doormaken met nog 2 rondwaggelende kinderen. (4 en 20mnd) ik wil t zo graag beter maken. HEt CB zou vandaag bellen (niet dat ik daar vertrouwen in heb op dit gebied want die hebben me al met 2 kids zo laten lopen. die eigenlijk soort gelijk gedrag hebben vertoont. de oudste echter gewoon reflux de 2de ook verborgen denk ik achteraf) maar ik kijk t nog even aan dan ga ik naar de ha en hoop op een verwijzing ka. moet ik nog ergens rekening mee houden. Kan het nog beter worden. We hebben de Zantac sinds zaterdag.
Hier hebben we ook Zantac gebruikt. Even iets beter, toen weer hetzelfde. We zijn toen ook hypoallergene voeding gaan geven, Nutramigen. Wordt gebruikt voor kindjes met koemelkallergie. Vanaf dat moment ging het super! Mijn zoontje is nu 11 maanden en we hebben hem nu al een aantal weken melkproducten gegeven (alleen nog geen koemelkflessen). Daar reageert hij goed op, dus dat gaat tot nu toe hartstikke goed! Succes ermee!
Zantac hielp hier ook maar even. Daarna overgestapt op Losec (Omeprazol) en vanaf dat moment ging het super. Zantac is een zuurbindendmiddel, Losec en Nexium zijn zuurremmende middelen en zijn vaak effectiever.
ik zou idd vragen om motilium erbij dat zorgt ervoor dat de voeding niet zo snel naar boven komt, zantac is alleen voor het zuur. en je kunt overstappen op voeding die dikker is wij hebben enfamil gebruikt dat is dun in de fles en word dik in de maag, het enige vervelende is dan dat je van de bv af moet. ook zou je kunnen kolven en het verdikken met nutriton maar dat kan bij sommige kindjes erge krampen veroorzaken.
Ik heb tot zover al heel veel aan jullie tips gehad. Ik heb vrijdagochtend een afspraak met een osteopaat.. Omdat ik toch 7 dagen moest aankijken hoe de zantac zijn werk deed dus dan kan ik na de afspraak (moet vroeg) eventueel gelijk de ha bellen om een afspraak. We gaan nu iig verder weet bijna 100% zeker dat ik in de goede richting zit. Gister ging het redelijk. s'avonds had hij veel last. Ook de eerste voeding na de Zantac. hij ging eindelijk slapen toen het bijna tijd was voor zijn volgende voeding. ik dacht laat maar slapen ik zie wel hoe laat die komt. dat was om 5 uur had hij er totaal 7,5 uur tussen gelaten!!! :O Dat was dus nooit gebeurd als ik m weer gevoed had. ook heeft hij na die voeding van 5 uur lekker geslapen tot 8 uur!! geweldig. nu was het na die voeding redelijk werd hij wel wakker na 2 uur om boertjes te laten. maar hij ligt nu heerlijk in de box (met kussens onder hem) rond te kijken. (wel te slikken en te boeren en btje pruttelen maar niet huilen) Conlusie.Zantac laat zien dat dat het wel is maar werkt nog niet voldoende. Ik denk dat ik ff de osteopaat wil afwachten en dan eerst de Losec wil proberen.
Bij ons dacht de kinderarts eerst aan KMA omdat de oudere zus dit ook heeft gehad en kreeg meteen Neocate-voeding maar dat was nog steeds geen oplossing, na 3 maanden en heel wat afspraken met KA kreeg hij uiteindelijk ook Zantac maar alleen dat gaf ook niet de oplossing en de KA was nog steeds aan het twijfelen of het wel reflux was terwijl ik al vanaf de 1e maand aangaf dat ik dacht dat het dat was. Ineens ging hij bij 3,5 maand goed drinken waardoor er duidelijk te zien was dat het dus wel reflux was want hij dronk meer en er kwam dus ook meer omhoog en nu krijgt hij naast Zantac ook Enfamil-voeding en hopen we dat hij over de KMA is gegroeit, zijn zus was er na 6 maanden ook al overheen gegroeit. We gebruiken nu de combinatie ongeveer 2 weken en hij reageert al een heel stuk beter en hij lacht nu heel veel. Dus mijn gevoel had het vanaf het begin af aan al goed, dus volg je eigen gevoel.
ben ik ook absoluut van plan. Ga er nu echt wat mee doen. Ben bij de oudste 2 nooit mee naar de dokter geweest. ben niet zo'n dokter loper. maar ga hier nu toch echt mee verder.! Thx voor de steun! Ja.. helpt niet. (en dan ligt hij zelfs al op zijn buik zodat hij t makkelijker kwijt kan.) Maar toch bedankt voor de tip
Ik ben vanochtend bij de osteopaat geweest. Die gaf aan dat bij mijn zoontje de lever nog wat achterstand heeft. hierdoor is mijn zoontje nog geel. hij trekt erg naar 1 kant heeft dus een lichte voorkeurshouding. Nek en ruggewervel is niks mis mee dus geen kiss. Wel trekt hij dus met zijn lijfje omdat zijn slokdarm geiiriteerd is. hij adviseerde om Koemelkvrij te eten mbt de bv.. moet ik me dus nog even in verdiepen. Hij vermoed geen allergie maar wel een intolerantie. groeit hij overheen.. maar op dit moment is t te zwaar voor t lijfje om koemelk erbij te verteren (scheeld dat ik t niet veel gebruik) de behandeling gaat voor nu gericht worden op de lever. ik ben benieuwd... (wel dus duidelijk reflux)
Hier ook dat probleem gehad. Wat vreselijk is het he?! Ook dat slikken en daarna krijsen herken ik.. dat gaat je echt door merg en been. Ik ben gestopt met bv en nutrilon AR gaan gebruiken. Ook naar de osteo geweest en zantac gaan gebruiken. Bedje omhoog en in een zij-lig-kussentje laten slapen. Waar het nou aan gelegen heeft weet ik niet maar het was ineens 'over'.
Hier ook Zantac gekregen voor de verborgen reflux van mijn dochter. Dat werkte wel goed, maar kort erna begon ze zich weer te gedragen als daarvoor. Toen is de dosis verhoogd en ging het erg lang goed. Daarna is het nog één keer verhoogd en sindsdien is de dosis op dat niveau gebleven. Dus heb er goede ervaringen mee. Misschien moet de dosis omhoog?
Sterre fijn dat het bij jullie nu al zoveel beter gaat! geeft goede hoop. Sabse.. zou kunnen hij is wel zwaarder nu. maar dan moet ik denk eerst langs de ha? Hoe deden jullie dat? Moet dinsdag naar t CB kan daar ook ff vragen. Heb vandaag dus al KM vrij gegeten en ik sta met mijn mond vol tanden. zijn huidje. (wat ik dacht babyacne.. ernstige!!! maar had de oudste ook verdween vanzelf dus niks achter gezocht) is veeeel rustiger! als t op dit tempo doorgaat is t morgen al vrij van pukkeltjes/bultjes! snap er niks van zeg. Hij heeft vanochtend nog veel gehuild. maar vanmiddag enorm goed geslapen. dus ik was zoo blij heb ook ff bij kunnen slapen. vanavond weer ff onrustig maar leek korter. (durf niks te zeggen) nu afwachten dan.. maar ben verbaasd.. is dit van de km? zo snel al? of van de osteo.. Hoop dat het iig door gaat.
De huisarts heeft het ooit voorgeschreven, maar daarna kwamen we bij een kinderarts en die berekende dan de dosis. Maar de huisarts kan dat ook, dan moet je wel dinsdag het gewicht even goed onthouden. Dat kun je dan doorgeven en dan berekent jouw huisarts wel de hogere dosis. Hou er wel rekening mee dat het even duurt voordat een hogere dosis zal werken.
bedankt sabse. zal een dinsdag sowieso ff op t bureau overleggen. Hier gaat het ietsje beter maar het houdt nog niet over. Wel merk ik dat zijn huidje een stuk rustiger wordt. Wat ik ook merk is dat als hij scheetjes laat je gewoon wordt vergast.. mijn hemel wat stinkt hij. Kan dit van de KMA komen. (dat ik nu allemaal weg laat uit mijn voeding) of van de Zantac? Ik ben wel benieuwd wat ze dinsdag zeggen op t CB want ik denk dat ik toch een sterker middel erbij wil. De osteopaat had het alleen liever niet omdat je dan niet kon zien wat t werk deed.. erg moeilijk maar dit is ook zielig! enige ervaring in deze dilemma's iemand?
Mijn raad is om het niet te snel op te geven meid, ik heb hier ook een refluxbabietje gehad, nogal laat gediagnosticeerd, en dus toch uiteindelijk met zantac (ook wel in comb met motilium) begonnen. Net als bij jou, twee dagen precies verbetering, om dan precies het nog feller te krijgen als ooit! De eerste keer ben ik meteen gestopt, ik had de indruk dat ons meisje moest stikken in haar melkje wat constant terugkwam . Terug naar pediater gegaan, ook de instructie gekregen minder te voeden (ik voedde op vraag en ze liep letterlijk over omdat ze door haar reflux teveel wilde eten), terug zantac opgestart, weer na twee dagen terugval gehad en dan doorgezet, nu op vijf maanden leeftijd is ons meisje refluxvrij ondertussen en gaat het heel goed! Veel succes!
Stinkscheetjes kan idd komen van KMA! Hier trok de eczeem na 2 dagen echt weg, ik dacht na 1 dag al verbetering te zien en na 2 weken was alles weg. HIer ook soja en ei laten staan, soja bleek ook een boosdoener.