Hoevaak ziet jullie kind opa/oma?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sa1980, 12 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    Ik ben benieuwd hoevaak beide opa's/oma's hun kleinkinderen zien en hoe vaak zagen jullie elkaar voordat jullie kinderen hadden?

Mijn moeder past 1 dag in de week op en meestal komt ze of ga ik nog wel een uurtje per week extra daarheen/hierheen. Voordat we een kindje hadden zag ik mijn ouders ongeveer net zo veel.

Als ik naar mijn schoonouders kijk die zag ik voorheen ongeveer 1 keer per maand. Nu ze een kleinkind hebben willen ze iedere week langstkomen. En dan het liefst de hele zondagmiddag...

2. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

ik probeer iedere 2 maanden wel naar mn ouders te gaan, dat combineer ik op 1 dag s'ochtends naar de 1 en smiddags naar de andere. maar dit lukt niet altijd hun komen ook wel te komen dus denk dat ze de kleine iedere maand een keer zien.. eigenlijk te weinig maar wonen een eind weg..

mijn schoonouders helaas geen contact mee dus die zien haar nooit .

3. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    wij zien mijn ouders ongeveer 1 a 2 keer per week, soms iets meer soms iets minder.
    Mijn schoonouders leven niet meer dus die zien we niet...

4. snoet

snoet Bekend lid

3 feb 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp
    Tijdens mijn zwangerschap zag ik mijn moeder 1 x per week en dat is nog steeds zo en om de week gaan we daar heen om te eten want dan is opa ook thuis.

Mijn schoonvader (opa) zien we als hij terug is uit thailand om de week en dat een half jaar lang.

Voorheen zagen we beide opa's en oma wel iets minder

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Heb ik het goed als ik denk dat je het niet zo fijn vind dat ze elke week langskomen? Tenminste, dat idee krijg ik een beetje nav je opmerking.

Zoja: als je het teveel vind dan gewoon zeggen. Misschien kan het 1 keer per twee weken. Aan de andere kant is het natuurlijk wel fijn dat ze elke week langskomen. Ze zijn vast en zeker hartstikke trots op hun kleinkind.

Als ik het mis heb, dan heb ik niks gezegd ;)

6. Hester

Hester Niet meer actief

Elke 14 dagen, soms eens per week.
    Maar ze wonen anderhalf uur rijden hier vandaan en we werken allemaal (papa, mama, opa, oma) fulltime, dus dat is ECHT plannen! Maar we vinden het belangrijk en het lukt goed.
    Daarvoor zagen we elkaar minder vaak.

7. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Beide wekelijks, vind het ergens ook wel logisch dat ze graag hun kleinkind willen zien en ik heb dit liever dan dat ze geen interesse tonen.

8. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    Mijn man maakt door de week lange dagen, ziet onze dochter s'avonds vaak niet en wij hebben dan ook niet echt tijd voor elkaar. Ik moet regelmatig weekenden werken en eigenlijk voelt zondag een beetje als onze vrij in te delen dag (dagje niks/dagje weg/dagje vrienden/fam bezoek/ed). Ik heb dit al vaker duidelijk aangegeven aan mijn schoonouders, ze lijken het niet te kunnen begrijpen...

Ik heb goed contact met ze en ik vind het voor beide leuk dat ze opa/oma/kleinkind zien maar iedere zondag hoeft van mij niet..

9. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Mijn ouders zien we minimaal 1x per week. Vaak is het 2x of 3x per week. Dan komt oma bijv. even binnen waaien als ze in de buurt is.
    Dat was 1x in de week tot 1x in de 2 weken.
    Mijn schoonvader komt elke zaterdag morgen op de koffie. Dat is wel vaker dan voorheen.
    Mijn schoonmoeder zien we ong. 1x in de 2 weken. Dat was ong. 1x in de maand.

10. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Beide oma's hebben 1 oppasdag, dus minimaal 1 keer per week, soms 2 keer.

11. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Finn ziet zijn ene oma (arjens moeder) 1 dag in de week want die past op. Mijn moeder ziet ie ook 1 dag in de week, mijn vader 1 keer in de 2/3 weken. En arjens vader + vrouw 1 keer in de 2/3 weken. Maar zodra we in de zomer verhuist zijn kan Finn veel vaker naar zijn opa en oma (mijn ouders) :).

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.860
    113
    Ze hebben door een scheiding 3 paar opa's en oma's.
    De eerste opa en oma wonen het dichtst in de buurt en zien we ongeveer wekelijks, maar vaak gewoon even op de koffie ofzo, daar blijven we geen halve dag zitten of andersom.
    Andere oma ongeveer eens per 6 weken, andere opa eens per 3 a 4 maanden en overgrootoma ongeveer eens per maand. Ze wonen allemaal op een uur rijden van ons.

13. fafje

fafje Niet meer actief

tot nu toe schoonouders best wel weinig, schoonmoeder belt wel vaak...hun werken beide fulltime en we wonen opzich best wel ver van elkaar vandaan...

Eer zij hier zijn is zoon al in bed zegmaar...

Maar mn eigen moeder komt zeker 3 a 4 per week...bakkie doen ofzo...mijn eigen oma probeer ik 1x in de week ff langs te gaan

14. melle

melle Bekend lid

31 mei 2006
    921
    1
    0
    Mijn moeder past 1 dag in de week op en vaak gaan wij nog op zondag naar mijn ouders. Dus vaak zien we mijn ouders 2 tot 3 x per week. Mijn schoonouders wonen in Rusland. Mijn schoonmoeder is nu 3 maanden hier en logeert dan om en om bij ons en mijn schoonzusje. Mijn schoonvader heeft mijn zoontje 1 keer gezien in Rusland en mijn dochtertje nog niet (hopelijk dit jaar nog). Wel erg fijn dat mijn schoonouders nu skype hebben.

15. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Tycho ziet de ene opa en oma (vriend zn ouders) echt regelmatig. Tycho slaapt daar 1x in de week en dan gaan we vaak op zaterdag of zondag nog daar eten en voor de rest komt omalangs als ze in de buurt is of als ik daar in de buurt ben.

Mijn eigen ouders... pfff die heb ik geloof ik na de geboorte van Tycho 4x gezien ofsow. Geen idee waarom. heb er daarom ook niet echt behoefte ana om die te bellen van hoe en wat en al helemala niet om langs te komen.

xxx

16. Kiki33

Kiki33 Bekend lid

30 sep 2009
    705
    9
    18
    Mijn moeder past 1 dag per week op, dus haar zie ik wekelijks. Mijn paps ziet ons meisje zo ongeveer eens per 2,5/3 weken. Dat was ook zo, toen we nog geen kindje hadden.
    Mijn schoonouders komen nu ieder weekend langs. Voorheen kwamen ze eigenlijk niet veel hier, eens per 4 maanden denk ik. Sinds het einde van mijn zwangerschap komen ze iedere week langs. Ik vind het natuurlijk belangrijk dat onze dochter haar opa en oma ziet, maar ik vind het aan de andere kant ook wel belastend. Het voelt echt als een verplichting en mijn vriend ziet mijn dochter door de weeks niet veel, hij werkt ver weg. Daarom is het niet altijd leuk. Ik vind ik qualitytime met ons drietjes belangrijker. Helaas is het erg moeilijk om met mijn schoonouders over te praten, vooral mijn schoonmoeder voelt zich dan direct buitengesloten...

17. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    Mijn ouders zien we 1x per week, of ze komen hierheen of wij gaan daarheen.
    Schoonmoeder komt 1x per week even langs (maar meestal spreek ik smiddags af want anders blijft ze de hele dag zitten).
    Schoonvader wil elke zondag komen (precies midden op de dag). Maar dit houden wij af en laten hem liever op zaterdag komen of 1x per 2 weken. (wil niet elke zondag opofferen omdat dat hem uitkomt) Aangezien de kids hun papa doordeweeks ook niet veel zien willen we de zondag graag voor ons 4en houden. ;)

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn schoonouders komen welke week (oppassen) en wij proberen één keer in de twee maanden naar hen toe te gaan (het is anders ook zo'n eenrichtingsverkeer he?)
    Mijn moeder zien we zo'n één keer in de drie weken. We wisselen het af. We hoeven niet bang te zijn dat de deur plat gelopen wordt...
    Het is precies goed zo.

19. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Mijn moeder past 1 x per week op en daarnaast zie ik mn ouders nog wel een keer in de week. Schoonouders passen 1 of 2 dagen per week op, ligt aan mijn vriend zijn rooster en we eten daar altijd op vrijdag met zijn broers en aanhang dus soms zien we ze 3 x per week.

20. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Mijn ouders zien we 3x pw net als daarvoor en schoonouders ongeveer 1x per wk. Weinig veranderd sinds we een dochter hebben wat dat betreft.

Deel Deze Pagina