Ervaringen (zeer) vroege leerling

Discussie in 'De lounge' gestart door tumtummetje, 17 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Is die okt-regel bij jullie omdat de groepen 1 te vol zitten?
    Of omdat de school sws de okt-regel hanteert?

2. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Uhm lastig om hier advies over te geven. ik zou gewoon groep 2 afwachten. Je kent je kind zelf het beste. Als het niet goed gaat op school zul je dat snel genoeg merken aan dr. Ook op sociaal gebied zul je dat merken. Het is een lastige positie waarin je zit als ouder.

(hier een zoon die PDD-NOS heeft en ten tijde van het naar groep 1 gaan hij in een hele zware periode zat. Verjaardag van hemzelf, papa ziekenhuis, papa die vervolgens weggaat, sinterklaas, kerst, oud en nieuw, verjaardag mama. Een hele zware periode. Bij de cito toets die ze in februari hebben afgenomen toen (vorig jaar) kwam naar voren dat hij eigenlijk wel groep 2 aan kon alleen vanwege zijn gedrag dat, dat dus niet kon. Nu heeft hij in groep 1 dus al mee gedaan met groep 2 en dit schooljaar heel groep 2 gedaan en nu geven ze hem al werkjes en opdrachten voor kinderen uit groep 3 omdat hij die uitdaging en stof nodig heeft. Achteraf gezien hadden er andere stappen gedaan moeten worden. Nu gaat hij volgend schooljaar naar speciaal onderwijs groep 3 en indien het nodig is zal hij extra (moeilijker en uitdagender) werk krijgen zodat hij zich niet verveelt.)

Succes!

3. megamom

megamom Actief lid

26 mei 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    Ik vind het sociaal-emotionele aspect ook erg belangrijk en juist in die kleuterjaren krijgen ze zoveel vaardigheden mee. Ik zou haar in groep 1 laten en dan tegen de tijd dat ze in groep 2 zit, met school overleggen of ze meer uitdaging kunnen bieden. Ze zouden in groep 2 met voorbereiding op groep 3 kunnen beginnen, als je dochter daar aan toe is.

Lastig dilemma, je wilt toch de keuze maken waar je dochter het gelukkigst van wordt...

4. megamom

megamom Actief lid

26 mei 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    Ik denk dat ze met die drie niveaus jongste, middelste en oudste kleuters bedoelt

5. megamom

megamom Actief lid

26 mei 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    oh lees net dat ze homogene groepen hebben...niets gezegd.

Deel Deze Pagina