ervaringen zh-opname ivm refluxonderzoek

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lara11, Apr 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lara11

Lara11 Niet meer actief

graag zou ik horen wat jullie ervaringen zijn met ziekenhuisonderzoek naar reflux. Ons zoontje van bijna vier weken moet hoogstwaarschijnlijk opgenomen worden. De arts had het over maagonderzoek, ph-meting, echo, bloedonderzoek, observatie etc. Daar zie ik enorm tegenop, het lijkt me geen pretje voor zo'n kleintje. En dat er sprake is van reflux, dat is mij allang duidelijk.
    we zien een osteopaat (zijn nekje en bekken hadden ook een oplawaai gekregen door de enorm snelle bevalling) waar we veel vertrouwen in hebben. maar de klachten zijn fors, hij slaapt NIET in zijn bedje, niet op zijn rug, niet op zijn zij en nu zelfs niet in een speciaal antirefluxbedje. We zijn echt de wanhoop nabij. Hij spuugt weinig maar er komt voortdurend van alles boven. Ik begin te denken dat onderzoek en observatie wel goed is, maar het gaat wel erg tegen mijn gevoel in. De emoties en het langdurige slaaptekort spelen ook een rol, ik zit op mijn tandvlees en mijn partner ook. Ondertussen proberen we alles zo normaal mogelijk te houden voor ons dochtertje van anderhalf maar die zal ook wel merken dat er iets aan de hand is.

alle ervaringen, verhalen, adviezen etc zijn welkom. A.s. dinsdag volgt het gesprek met de ka over evt. opname :(
    En is het onderzoek in het ziekenhuis een beetje te verdragen voor een moederhart?

alvast bedankt
    amber

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    ONs zoontje is opgenomen geweest voor een 24uurs ph meting en heeft een slik foto gehad ook bloedonderzoek.

De slikfoto vond ik verschrikkelijk, hij kreeg een sonde ingebracht en die moest iedere keer op verschillende hoogtes ind eslokdarm en maag zitten en dan doen ze er een vleoistof door heen en maken ondertussen foto's.
    Ons zoontje (was toen wel een stuk ouder, ong 8 maanden) alleen maar aan het huilen, het onderzoel koste ong 20 min!

De 24 uurs ph meting moet er ook een sonde in gebracht worden en dat was zo gedaan eigelijk, leuk is het niet.
    Je hebt de mazzel (wat je mazzel noemt) dat je kleine 4 weekjes is en nog weinig kan.
    Mijn zoontje kon kruipen en dat is niet handig als je een sonde in hebt.

Ook bloed onderzoek gehad, dat vond ik ook drama, maar misschien komt het ook wel omdat hij ouder was en een stuk sterker was en zich goed kon verzetten.
    Uit eindelijk was het zo wel gebeurd hoor, zorg dat je daarna een fles je je borst klaar hebt om te troosten.
    Bloedonderzoek was voor eventuelle allergien

als je verder nog info wil hoor ik het wel

3. Lara11

Lara11 Niet meer actief

dank je wel voor je reactie. Klinkt helaas helemaal niet leuk... Wij denken er sterk over om niet voor een ziekenhuisopname te gaan. Heb er geen goed gevoel bij. Kreeg bij de kinderarts meer het gevoel gezien te worden als 'overbezorgde ouder'. Vannacht hebben we ons kindje ingebakerd en hij heeft wat beter geslapen. De medicijnen die hij krijgt (motilium en zantac) houden de reflux ook een beetje onder controle en dempen iig de pijn. Mijn hoop is dat zijn slokdarmpje aan het herstellen is. Morgen spreek ik de kinderarts, dan zullen we het hebben over opname.

dank voor je reactie! Is alles weer in orde met je zoontje?
    amber

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Nee leuk is het inderdaad niet, wij hebben het toen wel gedaan omdat we door een ander ziekenhuis gewoon weg niet werder gelooft dat ons zoontje pijn zo kunnen hebben.

Het was een soort bevesteging die we nodig hadden want we waren niet gek.

De uitslag gaf ons inderdaad gelijk en nu kon de juiste mediactie en hoeveel afgestemd worden, dat was wel een voordeel ervan moet ik zeggen.
    We hadden in een week een totaal ander kind zeg, jeetje en dat na maanden klooien

Hij heeft er op het moment soms nog steeds last van, maar hij gebruikt geen medicatie er meer voor gelukkig.
    Als hij erg zuur heeft gebruiken we wel Graviscon voor hem en dat werkt goed, en dat is alleen voor de nacht dan.

Share This Page