Ervaringen ziek veroorzaakt door zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door bluedrake, 31 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Ja joh. Gaat echt niet normaal snel gewoon! Ik voel me goed. Wel een stukje zwaarder als de vorige zwangerschap. Met de kindjes gaat het ook helemaal goed, dus echt super fijn.
     
    Sado vindt dit leuk.
  2. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik ben toevallig deze week gebeld door het uwv.
    Zit nu 4 weken in de ziektewet.
    De man aan de telefoon vroeg wat mijn klachten waren.
    Aan het einde zei die dat hij niet meer ging bellen, veranderd er iets wat voor het uwv van belang is dan kreeg die dat vanzelf te horen van mijn werkgever.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  3. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.143
    113
    4 weken voor mn verlof ging t bij mij echt niet meer. Sinds 21 weken bekkenklachten, bij 26 weken rolstoel nodig.

    Had al een keer op een ov overstappunt gestaan dat de bussen achter elkaar uitvielen en ik was zoooo moe van t weinige slapen (toen al weken, 2.5 uur per dag opgeteld), continue pijn alsof je met een honkbal knuppel gemept werd. Niemand die voor je op wil staan en zelf niet meer van de grond kunnen komen.

    Overal files en ik stortte zowat in van vermoeidheid. Ik wilde naar huis en niemand die me op kon halen want die stond net zo goed in de files.

    Paar dagen later op mn werk, ging niet meer, OV was al weer drama. Baas belde een taxi voor me en ik kon elke dag gehaald en gebracht worden met een taxi. Enkele rit 85,- . Ging de helft werken, had nog ontzettend veel verlof staan, dat ingezet.

    Uiteindelijk weekje later lopen was een drama, 100 meter amper te doen. Man had me al naar t stationgebracht en keek me aan..."gaat het lukken?"

    "Nee"
    Ik kan er wel komen, maar als t niet gaat weet ik niet waar de energie nog vandaan te halen om thuis te komen. Of als de bus weer uitvalt (oktober/november periode dus flink wat ongelukken op de weg ook). Begon te brullen...wilde gewoon mn werk doen maar t ging écht niet meer en remote was daar echt not done.

    Man belde mn baas op in de auto. Die hoorde mij op de achtergrond. "Die komt niet, dit wordt m niet meer ze kan amper voor of achteruit en is eigenlijk te eigenwijs om toe te geven"

    Werk had een arbodienst, die heb ik niet gehoord. Dat handelde mn werkgever wel even af. UWV ook niks van gehoord.

    Toen met mn zoontje, geen recht op verlof terwijl je wel bevalt. Best wel raar eigenlijk. Mn werkgever: ik wil je voorlopig 3 weken niet zien. We melden je gewoon ziek, dit is niet niks en je moet de tijd nemen of fysiek en mentaal te herstellen. Ga je je rot vervelen is t wat anders maar eerst herstellen.

    Arbodienst heeft 1x gebeld eigenlijk alleen om te vragen hoe t ging en of ik dacht of 3 weken voldoende was en of ik nog behoefte had aan ondersteuning oid.

    Met zwangerschap doen ze echt echt niet moeilijk. Met mn huidige werk, kom ik weer in een rolstoel, ach t zei zo. Rolstoel vriendelijk pand en thuiswerk expert level momenteel. Zolang mn hersens maar meewerken, dat is wat lastiger eigenlijk.
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  4. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    Dank voor het delen van jullie ervaringen, hier is de ziektemelding gelukkig ook goedgekeurd, toch een zorg minder.
     

Deel Deze Pagina