Ervaringen ziekenhuis Gouda

Discussie in 'De bevalling' gestart door fenneke80, 3 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Zoals de titel al zegt, zou ik graag wat ervaringen lezen van vrouwen die in het ziekenhuis in Gouda zijn bevallen. In principe wil ik thuis bevallen, maar je weet natuurlijk nooit wat er kan gebeuren. Ik ben vandaag 35+4, dus ik ben me nu echt een beetje aan het voorbereiden op de bevalling, geestelijk en praktisch.

Ik weet al dat het niet zo'n moderne afdeling is, omdat ze al een paar jaar wachten op verhuizing naar het andere ziekenhuis, en dat ze maar 1 kraamsuite hebben, verder alleen gewone kraamkamers.

Dingen die ik nog graag zou willen weten:
    - mag je ook 's nachts naar huis, of pas de volgende ochtend?
    - hoe zit het met eten voor jou en voor je man, tijdens en na de bevalling? ('s nachts bijvoorbeeld)
    - moet je man naar huis als je niet in de kraamsuite ligt en je een nachtje moet blijven?
    - en andere nuttige informatie natuurlijk!

Alvast bedankt voor jullie hulp!

2. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

hoi fenneke,
    Ik ben toevallig afgelopen vrijdag speciaal naar het ziekenhuis om te gaan kijken hoe en wat, want ik wil daar ook gaan bevallen. Ik kan niet op al je vragen antwoord geven, maar ik weet wel dat je 's nachts naar huis mag als je dat echt wilt. Dat ligt aan jezelf, de meesten vinden het toch prettig om nog even te blijven tot het ochtend wordt.
    Verder kun je kijken op ghz.nl, daar staat ook patienteninformatie enzo. Je kan altijd zelf nog even langs gaan voor een kennismaking, dan moet je wel eerst even bellen of het uitkomt maar verder is het geen probleem! Succes!

3. KleinWondertje

KleinWondertje Niet meer actief

Ik ga hier bevallen. Heb een folder mee gekregen van VK n daar staat wat informatie in.

*afhankelijk van het tijdstip van geboorte en conditie van de baby, kunt u rechtstreeks van de verloskamers naar huis gaan. Anders wordt u overgeplaatst naar de kraamafdeling
    *Ook werken wij met rooming-in. Dit houdt in dat u en uw baby bij elkaar blijven tijens uw verblijf in ons ziekenhuis.

*Afd bestaat uit 6 verloskamers en 1 kraamsuite. U partner kan tijdens de bevalling bij u blijven. U krijgt beide eten en drinken van het ziekenhuis.
    Begrijp eruit dat je man wel naar huis moet (partners zijn de gehele dag welkom, behalve tussen 13-15 uur, dan is het rustuur).
    De kraamafdeling bestaat uit twee vierpersoonskamers waar kraamvrouwen verblijven die binnen 24 of 48 uur met ontslag gaan (hier zal je man dus niet bij kunnen liggen).

Verder lees ik even mee voor geval iemand extra info heeft.

4. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

kleinwondertje, maybe I'll meet you there :D

5. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    hoi ik ben in februari dit jaar bevallen in het ghz.
    De kraamsuite was bezet, dus in een redelijk verouderde kamer bevallen, tja als je eenmaal aan t bevallen bent valt dat helemaal niet meer op hoor :D
    Of je naar huis mag ligt helemaal aan t tijdstip van bevallen. Ik moest om medische indicatie 's nachts nog blijven. Maar als alles goed is gegaan en jij perse naar huis wil zal dat best kunnen!
    Eten;
    er is een keukentje, waar water/melk/thee/koffie/sap is. Hier moet je man voor zorgen! Dus als je wat drinken wil moet hij t halen.
    Voor je man is er geen eten, er wordt 's middags een warme maaltijd geserveerd voor de vrouw dus, ik had daar tijdens mn weeen geen behoefte aan dus heeft mn man t op gegeten. Ik kreeg toen een toetje en wat boulion.
    Ik ben om half 7 s avonds bevallen, en wilde persee zelf douchen. maar dat mocht pas na ik wat gegeten had, mn man en ik kregen allebei een beschuit met muisjes en allebei 2 boterhammen!
    Ik kreeg 's ochtends netjes een ontbijt aangeboden!
    je man mag niet 's nachts blijven als je op de kraamafdeling ligt. De mijne is rond 10 uur naar huis gegaan. en s ochtends om half 8 stond hij alweer naast mn bed :D
    Verdere tips:
    Neem zelf iets te eten mee, eventueel wat te lezen. er is een tv die je aan kunt zetten. ook prettig voor je partner.
    Mocht je bv willen geven, ik vond dat er weinig begeleiding was vanuit het ziekenhuis... er is wel een lactatiedeskundige, echt naar vragen. Want de verpleegkundigen vond ik niet echt veel hulp bieden hierbij!
    en nog iets heel stoms.... onze dochter is gewogen na de bevalling, en woog toen 4210 gram. De volgende middag thuis werd ze gewogen door de kraam 3860 gram... "ineens" bijna een halve kilo afgevallen!! Paniek in de tent, bijvoeden blablabla.. totdat de verloskundige kwam en melde dat dit vaker gebeurd. De weegschalen in het ghz worden op een karretje naar de verschillende kamers gereden en daardoor is de ijking niet goed. En kan er dus grote verschillen zijn qua gewicht!

Verder ben ik redelijk tevreden over het ghz, de verpleegsters zijn vriendelijk en zorgzaam! en ik ben onder leiding van mn favo gyn bevallen dus helemaal blij :D
    Mocht je nog wat willen weten... gewoon vragen ;)

6. KleinWondertje

Haha Sjors82, we lopen idd aardig gelijk dus wie weet :D

Apart van die weegschaal. Zal dus maar niet te snel het geboortegewicht doorbellen voor het geboorte kaartje :p

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik heb verder toen mijn zus daar bevallen is rare dingen meegemaakt die absoluut niet door de beugel kunnen. Ze wilde bijv een ruggenprik die ze te laat kreeg. Toen ze hem kreeg werd ze al overgevend aan haar haren omhoog getrokken (ze had een knot) en er was geen begrip verder.
    Ook werd haar mond door een verpleegster met de hand bedekt toen zij het uit gilde van de pijn...de rest zal ik je besparen...Ik zou er iig niet willen bevallen.

8. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    nou ik heb ook aardig geschreeuwd tijdens mn bevalling en daar werd niets van gezegd! Ook heb ik om pijnstilling gevraagd, maar ze raden het toen af, ik kon alleen een injectie krijgen waar ik duf van zou worden. En ik had al bijna 10 cm, dus ben erg blij dat ze me het hebben afgeraden!

9. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ja misschien had mijn zus net pech en was die verpleging gewoon net chagerijnig maar ik vond het op zn minst merkwaardig...:)

10. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    nou dat is het zeker, bevallen is al zo heftig, en als de verpleging zich dan ook "merkwaardig" gedraagd...

11. KleinWondertje

Klinkt weer iets minder hierboven, maar het is ook misschien net wie je treft en of je eigen VK erbij is of personeel van daar.

Heb iig een vriendin gesproken die er ook werkt (wel op andere afdeling), maar die nu zelf ook zwanger is. Zij moet medisch gezien in het ziekenhuis bevallen en is dus even met een collega gaan praten. Het schijnt dus dat als je echt wil dat je man blijft dat gewoon is toegestaan. Tenzij ze echt vol liggen, maar anders maken ze het zo dat je man gewoon naast je kan liggen op een bed.
    Begreep dat je ook gewoon een douche op je kamer hebt en dat er een ligbankje bij staat waar je man evt. gebruik van kan maken.

Kortom, ik maak me er maar niet druk om. Al doende leert men, dus ga het wel ervaren :D

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Idd is ook zo, mijn zus zat bij de gyn en er was een vrouw net op dat moment ook aan het bevallen dus dat liep allemaal gewoon heel rot. Maar neemt niet weg dat ze haar niet zo hadden mogen behandelen natuurlijk.

Ligt denk ik aan de kamer want mijn zus had geen douche op haar kamer ook geen toilet. Ze werd ingeleid ik was vanaf 07.00 uur bij haar en ik had wel een chille slaapbank waar ik op kon vertoeven en kreeg gewoon ook eten enzo dus dat was wel heel relaxed. Maar toen waren er idd van die verpleegsters die je het liefst hun nek omdraait hihi.;)

Je moet het idd over je heen laten komen. Lange land heeft ook geen goed naam (ze noemden het vroeger tramaland ziekenhuis..) maar het is mij daar heel erg mee gevallen. Ben daar zo lief en goed behandeld niet alleen met mijn bevalling en de dagen er na dat ik moest blijven maar ook toen ik er een week eerder lag voor nierstuwing.

verschilt gewoon zo erg!
    Suc6 iig met je bevalling!!

Deel Deze Pagina