Hoi Dames, Ik heb helaas gister te horen gekregen dat ik alleen via ICSI zwanger kan raken, mijn vriend heeft te weinig zaadcellen. Nu heeft de gynaecoloog wel wat verteld over de behandeling maar door de schrik ben ik toch dingen vergeten te vragen. Uiteraard krijg ik nog een vervolg gesprek. Ik hoop dat jullie antwoord hebben op een vraag die door mijn hoofd speeld. Ik heb begrepen dat je 3x een icsi vergoed krijgt, ik ben nu dus heel bang dat het alle 3 de keren niet lukt en ik dus met lege handen kom te zitten. Wat gebeurd er daarna? Ook lees ik veel over cryo's die ze in vriezen en die je dus later kan laten terug plaatsen, valt dit onder die 3x of kan je die zo vaak terug plaatsen tot dat ze op zijn? Verbeter me als ik het verkeerd zeg .. Ik hoop dat iemand het me kan uitleggen! Bedankt veel liefs Chantal
Als je 3 maal een poging hebt gehad krijg je het niet meer vergoed. Je kunt het dan nog wel doen maar betaald dit dan zelf. Als je al cryos hebt, en ze kunnen ze invriezen dan maak je eerst die op voor je door gaat voor een nieuwe poging. Maar het kan ook zijn, zoals in ons geval, dat je die niet hebt. En dan ga je gelijk door voor poging 2 als de eerste mislukt. En alle cryos uit 1 punctie vallen onder 1 poging. Stel, je begint met simuleren. En het gaat niet zoals ze willen en je breekt het af voor de punctie, dan telt het ook niet als poging. Pas na de punctie telt het als poging. EN elke embryo uit die poging telt onder die poging. Hoop dat het duidelijk is
Hoi Chantal, Vervelend nieuws. Bij ons hetzelfde. Wij mochten wel 6x iui proberen. Helaas heeft dat niet tot een zwangerschap geleid. Wij komen nu in aanmerking voor icsi Je krijgt 3 icsi behandelingen vergoedt. Cryos horen bij 1 poging ongeacht de aantal extra terugplaatsingen. Na 3 keer zou je het zelf moeten betalen. De exacte kosten weet ik niet. Wel lees en hoor ik hier en daar dat het minimaal 3000 kost. Hopelijk lukt het voor ons beide binnen de 3 pogingen. Heel veel succes met de behandeling!!!
Er zijn verzekeringen die een 4e en 5e poging vergoeden. UMC zorgverzekering doet dit bijvoorbeeld. Veel meiden denken dat je moet werken bij een UMC maar dit is niet zo! Wij hebben onze 4e poging vergoed gekregen via UMC, ben op en top verzekerd dit jaar..
Ik ben dit jaar voor ivf overgestapt naar UMC zorgverzekering en dan het duurste pakket. Hiermee wordt ipv 3 5 pogingen vergoed. , Of dat ook voor icsi geldt weet ik niet, maar allicht de moeite waard om te bekijken. Ook hier was de angts wat als het na 3 pogingen niet gelukt is en er ook geen extra eitjes waren.... Het kost wat maar beter dan zelf een poging betalen! Succes! Hier gelukkig zwanger van de tweede en laatste cryo uit de eerste poging.
Ik vond de maand premies echt hoog en heb vanaf begin gespaard.. Wij vonden t fijner in 1x geld kwijt te zijn dan elke maand, dat is persoonlijk. Zijn 2000 kwijt geweest maar heb de medicijnen zelf verzameld.
Bedankt meiden voor de uitleg! 3 pogingen klinken zo enorm weinig, ik hoop dat ze dan wat cryo's kunnen in vriezen zodat we meer kansen hebben mocht het niet lukken. Ik ga eens kijken voor die verzekering bij het umc, sparen is inderdaad ook een optie. Ik ben in ieder geval iets geruster, ik zie mijn droom al helemaal weg vallen, weet dat ik niet zo negatief moet denken. Maar sinds gister ben ik niet echt vrolijk meer. Ik had dit ook echt niet zien aankomen. Ik had verwacht dat we het nog maar een paar maanden zelf moesten proberen, of iui maar dit .. Hoe zit het bijvoorbeeld als je voor een 2e kindje wil gaan en je hebt al 3 pogingen gehad? Mag je dan weer helemaal op nieuw beginnen of moet je het dan zelf betalen als je ook geen cryo's meer hebt? Voor de gene die al zwanger zijn GEFELICITEERD echt super ! En de rest allemaal heel veel sterkte en succes, dat we maar snel zwanger mogen zijn!
Die drie pogingen zijn per kind. Of een zwangerschap van minsten 12 weken (dacht ik, weet niet exact hoeveel weken..) Dus als je zwanger wordt na icsi 3. En je wilt over een paar jaar weer proberen. Dan krijg je weer 3 pogingen. En het klinkt ook als weinig. En als je geen cryos hebt is 3 ook echt erg weinig. Maar ga daar niet vanuit. Hou de posutiviteit erin! Het is een schok, ik herken het helemaal. Maar zet je schouders eronder. Je kunt het!
Alles is al beantwoord. Maar mijn man en ik hadden hetzelfde probleem. Man had ook erg weinig zwemmers. En meteen na de eerste keer was ik zwanger. Ik hoop dat dit je helpt om je moed in te spreken. Heel veel succes met alles!!
3 klinkt inderdaad als weinig, vonden wij ook! Ik was gelukkig na de eerste terugplaatsing al zwanger en we hebben uit poging 1 nog 4 cryo's! Ruim 2 weken geleden ben ik bevallen van ons eerste kindje. De succesverhalen zijn er dus gelukkig zeker!
Na een geslaagde poging, een zwangerschap van 10 weken , 12 weken of een voldragen zwangerschap heb je gewoon weer recht op die 3 pogingen. Die 10 en 12 weken liggen aan de verzekeraar. Moet je even goed na kijken in hun uitgebreide polisvoorwaarden. Sommigen rekenen namelijk na de tp van een cryo bijv. anders. Een poging telt ook pas vanaf de punctie. Geef de hoop nu nog niet op meis. Al klinkt 3 pogingen enorm weinig, ook wonderen zijn de wereld nog niet uit zie mijn handtekening
Ik kan niet meepraten over icsi maar inderdaad heb ik al van verschillende mensen gehoord over de verzekering van umc. Afhankelijk van wat je nu voor aanvullende verzekering hebt betaal je voor het duurste pakket van umc (die de 4de en 5de ivf poging vergoed) 800 tot 1000 euro meer per jaar. Als je leest dat een ivf poging zeker wel 3000 euro kost heb je die extra kosten er gelijk uit. 1 pakket lager wordt alleen de 4de poging vergoed en betaal je rond de 300 euro meer volgens mij per jaar. Dus als UMC de volgende jaar ook zoiets vergelijkends heeft dan is dat zeker de moeite waard!
LaLas: Wat bijzonder, van harte gefeliciteerd !! Wat is het geworden Lovleymommy84: Ik zal het eens na kijken bij mijn verzekeraar, dankje wel. Ik hoop dat ik net als jij en meerdere vrouwen ook een wonder mag krijgen Catmommy: Bedankt voor je uitleg, ik ga het zeker overwegen al hoop ik dat het niet nodig zal zijn.