Snoopy,ze zijn nog bezig met allerlei onderzoeken dus ik kan haar nog niet mee naar huis nemen. De arts zei gister nog dat ze pas mee naar huis mag als ze genoeg zelf voeding binnen krijgt. En over het laten huilen,soms moet je wel. En bij Emma werkt het wel,haar kun je het beste even laten en dan slaapt ze binnen 10 minuten. Als je erbij blijft en niet laat huilen word ze alleen maar gefrustreerder.
Snoopy, daar heb je helemaal gelijk in. Gelukkig vragen ze ook veel wat ik zelf wil. Nu ga ik Irem vandaag zelf troosten als ze ligt te huilen. Maar tot mijn verbazing sliep ze vanochtend binnen 5 minuten nadat ik haar in bed had gelegd. Hoera! Sarah, Irem krijgt Nexium (ongeveer hetzelfde als Zantac) en Motilium. De ka komt straks en daarna wordt besloten over al dan niet Nutriton, kma vrij dieet etc happynienja, ik hoop dat er snel duidelijkheid komt! Nou hier lijken we dus echt de goede kant op te gaan (afkloppen!) want toen ik haar net in bed legde was het echt huilen, heb over haar gezichtje geaaid en nog een beetje tegen haar gepraat en toen ze iets rustiger was weggegaan, en toen ik na 5 minuten ging kijken sliep ze! Vannacht heeft ze van 22.30 tot 4.30 op haar rug geslapen, daarna gedronken, toen weer op haar rug gelegd maar dat vond ze niks, ze lag niet lekker dus omgedraaid op haar buik en toen sliep ze meteen verder tot 7.30.
Helemaal super dat het beter gaat ik weet hoe zwaar het is als je kleintje zoveel huilt de onmacht!!Maar echt je hebt er nu niet zoveel aan maar je zult zien hoe je meisje straks gaat veranderen en het wordt nog veeeeeel leuker en mooier!!Sterkte en geniet van je meisje liefs Sjaantje
@Eylem: als je straks uit het ziekenhuis komt, kan je misschien eens gaan denken aan babymassage of -yoga. Ben je bekend met osteopathie? Hier hielp dat allemaal erg goed. Mijn zoontje heeft maanden gehuild en kwam hiermee toch een beetje tot rust.
Wat fijn dat het in slaap vallen goed ging, hopelijk vinden ze een oplossing voor je en kan ze snel weer met je mee naar huis. Emma was vanochtend weer onrustig,niet willen drinken en alleen rond blijven lopen met haar hielp. Toen ze de sonde voeding kreeg viel ze langzaam in slaap in m'n armen en heb haar daarna in bed gelegd en ben naar huis gegaan want m'n zoontje was ook moe en viel in de auto al bijna in slaap.
Klinkt het toch alsof ze last van de koemelk heeft gehad (naast de reflux). Onze dochter is 4 maanden aan het krijsen geweest toen we tijdens de 2e ziekenhuisopname (dochter viel af) zelf bij de ka hebben aangedrongen haar op kma te testen. Mijn dochter had nl. a-typische symptomen en alle zaalarsten dachten toch echt dat dat niet kon. Een week later had ik een totaal ander kind! Ik heb dus 4 maanden met een huilbaby gelopen en snap ook best dat je het niet meer trekt/trok. Ik ben alleen wel heel blij geweest dat ik bij alle opnames samen met haar op een kamer heb gelegen. En ik ben heel blij dat ik onze meid nooit heb laten huilen, maar snap heel goed dat je ten einde raad bent en alles probeert. Wil ik je nog wel even meegeven dat een maand nadat ik een rustig kind thuis had ze weer begon. Bleek ze ook een soja allergie te hebben ontwikkeld, omdat ik ipv koemelk zelf soja producten was gaan gebruiken. Weet niet of je dit ook doet, maar mocht het weer erger worden kun je dat ook altijd nog proberen. Succes ermee.
Lieve Eylem, So.. meid je hebt al heel wat meegemaakt met je kleine meisje. Je kunt je als moeder behoorlijk radeloos voelen als je kindje veel huilt en je weet de oorzaak niet. Ons zoontje heeft ook heel veel gehuild, het was eigenlijk geen huilen maar vooral krijsen. Ik heb wat kilometers gemaakt met de kinderwagen! hahah Toen bracht iemand me op het idee om eens naar een osteopaat te gaan. Na 6 behandelingen heb ik een heel ander kind. Quinn had een sterke voorkeurshouding naar links, en door de bevalling is zijn schedeltje verschoven waardoor hij dus met reden huilde! Fijn om te lezen dat het al wat beter gaat meid! Vertrouw vooral op je eigen moedergevoel en laat je niet gek maken door mensen die denken dat ze jou wel even vertellen hoe je het moet doen
Wat fijn om te horen dat al beter gaat zeg, hier was bij Kylian 10 tot 15 minuten huilen voordat hij sliep heel normaal, sommige kindjes hebben dat nu eenmaal dat ze zich in slaap huilen. Dus 5 minuten huilen en dan slapen vind ik heeeeel knap. Groetjes ANita
Het gaat steeds beter gelukkig. Meestal valt ze na vijf minuten huilen in slaap. Ze is ook helemaal nagekeken door fysio, logopedie, lactatiedeskundige etc en daar is alles goed mee. We mogen morgen naar huis! En dan maar goed het ritme aanhouden. Ga zeker de eerste week niks plannen en haar eerst thuis ook hieraan laten wennen. Nogmaals bedankt voor alle reacties!
Fijn dat ze weer mee naar huis mag en ik hoop dat je familie je dan ook met rust laat en begrijpen dat ze eerst even flink moet wennen thuis. Groetjes Anita
Eylem, wat fijn dat ze morgen naar huis mag en dat het al zo veel beter gaat! Ik weet wat het is L. was een premature en dysmature bab en die zijn snel overprikkeld. Toen ze iendelijk thuis kwam huilde ze de eerste dag een paar uur, en na een week zat ze op zo'n 16 uur per dag! Alleen tijdens het drinken en die paar jazenslaapjes die ze deed huilde ze niet. Ze is niet opgenomen geweest maar we hebben haar ingebakerd (niet met die bakerdoeken, te veel gedoe, maar met een soort van omslagdoek en band om de armpjes) en dat hielp enorm. En veel ritme en regelmaat om de prikkels te verminderen. Nu is ze ee kerngezonde dreumes van 16 maanden die niet genoeg prikkels kan krijgen! Je hebt al meer dan genoeg adviesen en meningen gekregen, maar volgens mij gaat het prima want ze huilt al minder en slaapt meer, dus gewoon lekker doorgaan waar je mee bezig bent! En ter info L. huilt nog steeds voor ze in slaap valt, en soms hartverscheurend en lang, vooral als ze veel moet verwerken van die dag. Het zal er bij sommige kindjes wel bij horen.