Hallo, Mijn dochter is al een paar dagen niet helemaal zichzelf. Huilerig, beetje ziekjes en sinds gisteren (te koud in het badje buiten) ook nog verkouden. Nu heeft ze vandaag een beetje verhoging, maar niet veel. Vanavond wilde ze niet slapen, dus ik heb haar tandvlees ingesmeerd met Dentinox (wie weet...) en ik heb haar later een zetpil gegeven. Alleen, het helpt allemaal niets! Ze blijft huilen in bed, wil écht niet slapen. Uit bed is het aardig goed (op schoot), maar spelen wil ze ook niet echt. Ze is natuurlijk hartstikke moe. In bed gaat ze meteen ontzettend brullen en raakt ze helemaal overstuur... Ze zit ook de hele tijd aan haar oortjes, maar ook al zou ze een oorontsteking hebben, daar kun je dan toch niets aan doen? Wij zijn een beetje door onze ideeën heen. Wat moeten we nu met haar? De hele nacht opblijven is ook niet echt een optie...
ja wel hoor, aan een oorontsteking kan de ha wel zeker iets doen! Probeer eens het uitsteekseltje naast de gaatje in dr oor om te flappen. Hmmmm dit klinkt heel vreemd. Maar als ze oorpijn heeft, dan wordt ze daar echt wild van! En verder... tja, ik weet het niet. eet en drinkt ze wel goed? lekker bij je houden! en anders morgen even langs de ha! oja, een druppeltje slaolie in dr oor doet ook vaak al goed. succes1
Probeer het eens met neusspray en luuf als je dat hebt; door de neusspray gaan de buisjes tussen de neus en de oren open (buis van eustachius) en verminder je de druk op de oren. Door de luuf gaat het ademen beter. Geen een paracetamol voor het slapen gaan. Maak jezelf geen verwijten wat betreft het badje: ziek wordt je van een virus of bacterie: niet van kou, dat is een fabeltje. Hou er wel rekening mee dat je meisje ook last van de warmte heeft. samen douchen en lauw afdouchen kan ook wonderen doen. Slapen jullie allebei lekkerder. Ben benieuwd of je er wat aan hebt; ikzelf heb al heel wat mogen oefenen met m'n drie meiden. Een huisarts of huisartsenpost doet niet gauw iets aan een oorontsteking omdat een antibioticum kuur net zo snel verbetering geeft als niks doen!! Sterkte ermee. Slaap ze.
Bedankt meiden! Aan haar oortje zitten doet haar geen pijn. Ze gaat daar niet van huilen gelukkig. Heeft ze dan sowieso geen oorontsteking? Ik dacht idd al dat de HA daar niet heel snel iets aan zou doen wat meteen helpt, dus vandaar dat ik niet meteen naar een HAP zou gaan. Als ze zo nog niet gaat slapen ga ik denk ik even samen met haar douchen. Wie weet helpt het om even iets anders te doen, en kan ze daarna wel in slaap komen. Luuf is ook wel een goed idee. Ze zit niet heel erg vol, maar heeft alleen een onwijze loopneus. Uitzuigen hielp ook al weinig, omdat het niet dicht zit. Ze kan ook door haar neus ademen. Maar toch, Luuf kan wel wat verlichten in het ademen! We gaan het weer proberen. Tips zijn nog steeds welkom hoor!
Aaron heeft van de week ook 2 avonden zo lopen 'klooien'. Doodmoe maar pertinent weigeren om te slapen, steeds gaan staan en huilen. We hebben hem 3 uur lang (!!!) steeds terug gelegd. Toen ik zag dat hij echt op was, ben ik er bij gebleven en mijn arm zo naast hem gezet dat hij niet kon omrollen en met mijn andere hand over zijn bolletje gaan aaien. Zo is hij uiteindelijk in slaap gevallen. Sterkte en succes! Het is erg vermoeiend, maar ze doet het vast niet om jou te pesten moet je maar denken.
Oorontsteking zal het niet zijn, want dan mag je al niet naar de oren kijken laat staan eraan zitten of om flappen! Bij oorontsteking is het oor rood en warm, is er vaak sprake van koorts en ruikt het oor vies. Zou het niet gewoon door de warmte komen? Kiesje, sprong? Haal haar anders lekker even uit bed, geef wat te drinken en probeer het straks weer!
We halen Aaron inderdaad tussendoor er uit, even drinken, even kroelen, even kletsen en dan nog een proberen. En bij Aaron is het (denk ik) een tand: zure luiers, korrelige of dunne poep, bakken met kwijlen en overal op bijten. Van tanden kunnen ze ook wat last krijgen van hun oortjes. Dan is het gewoon wat geïrriteerd. Hoe gaat het nu?
dat hoeft niet hoor... Mijn zoontje heeft al ontelbare keren oorontsteking gehad maar ik mocht al die keren gewoon zijn oren aanraken, ze waren van buiten niet rood of warm en ze stonken ook niet!
He bedankt voor de tips! Ik had haar er al een paar keer uitgehaald, even spelen, weer terug, of even kroelen, even rustig rondlopen. Maar goed, dat lukte niet. Nu hebben we dit gedaan: er uit, samen douchen (begon ze heel hard te huilen... geen idee waarom ), daarna lekker weer aangekleed, flesje van 120 cc gemaakt, raam intussen in haar kamer een poosje open gezet om het een beetje te luchten. En wat denk je? Ze sliep direct toen we haar er weer in legden!!! Geen idee wat het geweest is. Ze is wel erg druk de laatste dagen met leren lopen, vandaag zelfs echt een heel stukje los door de kamer, dus wie weet heeft ze een groeispurt en dus echt honger? Of misschien was ze nu gewoon uiteindelijk zo moe dat ze het niet meer kon rekken... Ik heb geen idee, maar feit is dat ze nu slaapt. Gelukkig maar! Dank zij jullie!!!! Thanks meiden! Enneh, ik merk die warme douche nu ook, dus welterusten
Fijn dat ze slaapt, zo zielig als ze zo overstuur zijn. Het kunnen ook best tandjes zijn hoor, er zijn kindjes die dan ook aan hun oortjes zitten, zoals mijn dochtertje. Hopelijk gaat het morgen beter! Liefs Huismus
Mijn zoontje is helaas bekend met oorontstekingen, hij heeft er al veel gehad helaas, maar bij hem mag je gewoon aan zijn oortje komen en die test uitvoeren, dus dat gaat niet bij elk kind op wij merken het alleen als sávonds/snachts huilend wakker wordt, verder geen koorts ed. TS: Ik zou neusspray zoutoplossing gebruiken, het bedje schuin zetten zodat ze niet helemaal plat ligt. En als ze helemaal niet wil slapen ben ik weleens met mijn zoontje snachts de auto in gestapt en rondjes gereden daarna ging hij wel slapen omdat hij daar helemaal ontspannen van raakt. (ja je doet wat als je kind oorontsteking heeft en niets helpt ) Maar ik lees dat ze al slaapt gelukkig en grote kans dat het door de warmte komt hoor incl. met haar verkoudheid, maar misschien voor een volgende keer
Dit is niet helemaal waar! Mijn zoontje bleek ook fikse oorontsteking te hebben. Maar ik mocht gewoon aan zijn oren zitten en erin kijken! Ook rook het niet vies en had ie maar lichte verhoging. En was dus van buitenaf niks te zien! Heb er zelfs een topic over geopend: 'wat een draakje!!' Had precies hetzelfde als tp!
Oh, ik ben alleen bekend met duidelijke merkbare middenoorontstekingen, mijn excuses! Ik denk dat het warmte is hoor. Of sprong of tand/kies. Mijn zoontje gaat nu ook lekker laat naar bed, ga hem niet in een bloedheet (29 graden) kamertje leggen. Gisteravond gewacht tot het afgekoeld was tot 25. Gelukkig slaapt mijn zoontje nog 2x heel goed, gister tot 17.45 dus wat later naar bed vinden wij geen ramp. Liever dat dan dat hij zich opblaast met dit warme weer! Zetpillen zou ik overigens bewaren voor als er echt iets aan de hand is!
Nogmaals bedankt meiden! Ze is nog helemaal niet de oude helaas... Nog steeds verhoging en zo huilerig. Ze is wel erg verkouden, dus daar kan ze ook best hoofdpijn ofzo van hebben gehad. Ik heb geen idee. Gelukkig is ze nog druk aan het spelen (en af en toe kijkt ze naar me en gaat ze spontaan huilen ). Als het na het weekend nog zo is, dan ga ik wel even naar de HA. Wie weet wat het is! Trouwens, ik gebruik graag een zetpil hoor. Niet voor niets, maar als ze bijvoorbeeld last van haar tandjes heeft, dan slaapt ze bijna direct als er een zetpilletje in zit. Tsja, dat probeer ik dan toch graag uit wanneer ze zo huilerig is! Helaas werkte dat nu dus niet echt. En de warmte kan, maar echt heel warm was het hier gisteravond niet. Alle ramen en deuren open gehad, en we wonen op de 4e verdieping, dus ook lekker een windje de hele dag. Viel reuze mee!
Ik ben niet zo'n fan van snel medicijnen geven. Het is toch een soort onnatuurlijke 'troep' die je geeft, dus ik weeg echt per keer af of het middel niet erger is dan de kwaal. Maar wat ik vooral wilde zeggen: mijn kleintje is ca. net zo oud als die van jou en heeft precies hetzelfde gehad de afgelopen dagen. Ik hou het in mijn geval toch op een sprongetje. Hij leek soms ook overdag wat aanhankelijker en eenkenniger. En als hij bij je zat was alles prima, maar zodra hij doorhad dat hij alleen in zijn bed ging liggen was het brullen. Ik denk dat hij dus weer eventjes wat eenkenniger was. (Als hij pijn had was die niet ineens over als ik hem bij me had). Hier was de remedie dus wat meer aaandacht geven bij het bedritueel en er een paar avonden wat langer bij blijven zitten.
Ik ben ook geen voorstander om meteen iets te geven bij een pijntje of verhoging, ook al geef ik natuurlijke troep. Ten eerste kan een kind een virusje het beste zelf opruimen, die verhoging is er niet voor niks en ten tweede zou ik zetpillen bewaren voor als er echt iets is.
Maar wanneer weet je dan precies wanneer er echt iets is? Ik geef namelijk geen zetpil alleen voor koorts, dat dan weer niet. Ik geef een zetpil wanneer ze niet in slaap komt en dat eventueel kan komen doordat ze pijn heeft (hoofdpijn, tandjes). Ik bedoel, hoe vaak komt dat voor? Ik heb haar nu in haar leven misschien 6 keer een zetpil gegeven?? Tsja, ik doe daar dan niet zo moeilijk over! Ik weet persoonlijk niet precies wanneer het dan nodig is en wanneer niet!
Als ik zetpilletjes moest geven voor iedere keer dat mijn zoontje erg huilt en niet kan slapen, zou ik grootverbruiker zijn. Je hebt gelijk hoor, dat je vaak niet weet wat er is en dat moet je leren inschatten. Wel weet ik dat mijn zoontje ten tijde van de verborgen reflux/slokdarmontsteking en een aantal vaccinaties heel erg veel pijn had en/of erg overstuur was. Ik heb antroposofische zetpillen op natuurlijke basis die ook heel goed helpen bij overstuur zijn.