Vreemde ligging baby

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door madelein, 28 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hiermee hebben.
    Onze beeb ligt in stuit, en dan een soort van half op dr zij zodat haar bovenlijf en koppie in m'n rechter zij zitten.
    Ze draait haar bovenlijf af en toe wel naar het midden als ze wakker is, maar ze ligt het grootste deel van de tijd echt in m'n zij. Aan de linkerkant van m'n buik zit dus niks, en ze heeft daar ook nooit gelegen.

Dr kont is sinds week 20 niet van z'n plek geweest, ik voel dr dagelijks heel duidelijk naar onder trappen ( au.. Blaas..).

Zijn er baby's die ook zo'n vreemde voorkeur hadden qua ligging en die toch nog gedraaid zijn de laatste weken? Ik heb er een hard hoofd in...

2. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Ik had ook een vreemde ligging: dl gebruikte mn rechter baarmoederwand als hangmat ;) Hoofdje en rug altijd rechts, al vanaf week 24.
    Draaipoging (35+2) heeft niet mogen baten en met 36+2 heb ik een spontane en natuurlijke stuitbevalling gehad, die heel snel en prima verliep :)

3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @elf: dat klinkt een beetje hetzelfde als hoe onze dame ligt!
    Bemoedigend verhaal!
    Draaipoging wil ik niet aan beginnen omdat ik gigantisch last heb van harde buiken en voorweeen, al vanaf week 22.
    Goed te lezen dat jij je 'dwarse' beeb er zo makkelijk uit gekregen hebt!

4. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Ik.. Tot week 32 zo gelegen als jou kindje en meneer maakte hier ook geen aanstalten maar toch eind 32 wk nog gedraaid en gaan liggen zoals het hoort :) dus het kan

5. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Ik twijfelde ook heel erg over de draaipoging, maar omdat ik 2cm ontsluiting had met 35 weken toch maar geprobeerd.
    Tijdens de weeen is ze trouwens met haar rug naar voren gaan liggen, dus perfect voor een stuitbevalling. Ik wilde dat overigens niet; ik had een geplande ks staan, maar mijn hele bevalling duurde 2 uur dus geen tijd voor iets anders ;)
    Dl is met haar billen eerst geboren :D

6. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Eerste dochter heel de zwangerschap in dwarsligging gelegen. Niet een keer in hoofdligging. Met 37 weken draaipoging gehad wat eigenlijk niet mocht wegens bloedingen en weeën. Dochter draaide ook meteen weer terug voordat ik de auto instapte.
    Met precies 38 weken draaide ze naar hoofdligging en ben ik meteen ingeleid en is ze geboren.

Tweede dochter precies hetzelfde. Keizersnede stond gepland en die nacht draaide ze naar hoofdligging en ben ik ingeleid en is ze geboren.

Derde dochter draaide pas met ruim 37 weken en met 38 weken geboren.

7. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ik lees even mee! Hier ligt de baby precies hetzelfde alleen dan links.. Ik heb er ook een hard hoofd in..

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Goed om te lezen dat al jullie dwarse kindjes toch uit zichzelf draaien :).
    Een keizersnede is niet iets waar ik tegenop zie, maar de natuurlijk weg zou het wel fijnst zijn natuurlijk.

9. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja hier een een rare dwarsligger!
    2 dagen voor ik de liggingsecho had, besloot mij beeb al dat het tijd was om geboren te worden. Tijdens de bevalling werd er een echo gemaakt en toen bleek dat de placenta voor de uitleg lag. Ik denk dat dit de reden was dat ze niet met haar koppie omlaag ging liggen. Draaien had hier sowieso geen zin vanwege de placenta. En ik moest bevallen met een keizersnede.

10. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Mijn dochter had precies dezelfde ligging. Idd au au blaas! Die van mij had geen zin om te draaien maar is gedraaid door de gyn en dat raad ik persoonlijk niemand aan. Ingeleid en uiteindelij spoed keizersnede

11. Mywish2014

Mywish2014 Bekend lid

17 okt 2014
    725
    0
    0
    Limburg
    Ik voel de kleine ook onder trappen werd er al Spaans benauwd van want eerst voelde ik haar boven blijkbaar draaien ze veel hihi

Liefs

12. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Mijn dochter heeft het meerendeel van de zwangerschap in stuit gelegen en de laatste weken in dwarsligging. Ze lag bij mij met haar hoofd in mijn rechterzij, voelde haar soms echt achter tegen mijn rug aan. Hier wel verschillende draaipogingen gedaan, echter helaas zonder succes. De dwarsligging werd daarna juist alleen maar erger, ze is nooit meer teruggedraaid in stuit. Hier dus een geplande keizersnede gehad, ik mocht niet op een natuurlijke manier bevallen zolang ze dwars lag. Met de keizersnede hebben ze ook echt flink moeite moeten doen om haar uit de zijkant van mijn buik weg te halen ;)
    Begrijpelijk overigens dat je met je harde buiken geen draaipoging wilt doen. Wellicht dat je dit wel nog aan het eind van je zwangerschap kunt doen, zodat ze gelijk in kunnen leiden. Ik heb de laatste draaipoging de dag voor mijn keizersnede gehad (39.2) met het idee dat als ze haar konden draaien naar hoofdligging ze gelijk konden inleiden. Helaas geen nut gehad, ze lag al muurvast. Maar wellicht dat je het bij 38 weken ofzo kunt doen? Maar natuurlijk alleen als je er zelf achterstaat.

13. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Verbaasd me hoeveel beebs er zo maf liggen de hele zwangerschap!

@babbel: klinkt als precies dezelfde ligging als ons meisje. Had jij met slapen niet het gevoel alsof je haar hoofd plette als je op je rechter zij lag? Ik krijg dat gevoel wel steeds meer en vraag me daardoor ook af of ik wel nog op m'n rechterzijde kan liggen. Helemaal omdat ik veel harde buiken heb ( elke 10 minuten minimaal 1, maar vaak elke 4-5 min) en ze tijdens een harde buik natuurlijk niet echt een andere kant op kan.

Mijn baarmoeder spant bij de minste beweging dus draaien is voor mij echt geen optie. Maar idd ik wil het wel een keer proberen als ze daarna gelijk mag komen. Je hoort zoveel verhalen dat ze binnen een paar uur weer terug draaien als je daarna naar huis gaat, dat vind ik het echt niet waard.
    Over een paar weken maar eens met m'n gyn bespreken als ze dan nog steeds zo ligt.

14. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Er is ook een acupunctuur therapie waarmee kindjes draaien. Alleen geen idee of dat geschikt is voor jouw situatie?

15. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Dat is die moxa therapie zeker? Heb daar niet zoveel mee eerlijk gezegd.

16. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ja hoor, hier ook twee dwarsliggers. Zowel bij mijn eerste zwangerschap, als nu tijdens de tweede, ligt de baby standaard aan de rechterkant van mijn baarmoeder. De linkerkant is leeg. Het verschil is hoed te voelen, en als ik op mijn rug lig ook zichtbaar. Dan heb ik rechts een bult ;)

Blijkbaar ligt de rechterkant gewoon lekkerder in mijn buik. Mijn eerste kindje is pas laat gedraaid, maar wel gewoon goed gaan liggen uit zichzelf. Hier is het nog afwachten :)

17. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Grappig om te lezen... onze jongste lag ook met haar hoofdje rechts boven soms zat ze echt in de weg... en dan die trappen van onder 😯
    Met precies 36 weken zou ze gedraaid worden door de gyn (ik wilde absoluut geen keizersnee) en stuitbevalling mocht ik niet.

Met 35.6 zat ik op de bank en ineens zei ik wat raar der hoofdje zit niet meer boven in mijn buik. Durfde het niet te geloven maar het was echt zo ze was netjes gedraaid helemaal niks van gevoeld en ze was toch bijna 4kg 2 weken later .

18. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    jep hier idd ook een bult tot ver in mijn zij...

Hoe doen of deden jullie dat met slapen? Als ik op mijn rechterzij lig, lig ik echt op iets hards, en dus op haar koppie voor mijn gevoel. Vannacht deed het ook zeer als ik op mn rechterzij ging liggen. Dus maar voornamelijk op mijn rug en linkerzij geslapen...

19. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Ze protesteerde als ik op rechts lag. Maar ik sliep het lekkerste op links dus dat ging prima. Rug ging ook wel.

Weet je trouwens of de billetjes al ingedaald zijn? Als dat zo is de kans op spontaan draaien uiteraard kleiner.
    Hier lag ze helemaal vast in mn bekken met haar billen.

20. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ze protesteert niet als ik op m'n rechterzijde ga liggen, is meer dat ik het zelf eng vind doordat ik echt op een bult lig met m'n lijf.

Volgens mij is ze nog niet ingedaald, de 7e hebben we weer een groei echo en afspraak bij de gyn dus dan weet ik dat zeker.

Deel Deze Pagina