Ovulatiepijn, wanneer eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Blablablabla, 10 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blablablabla

9 okt 2023
    12
    0
    1
    Hoi allemaal,

Ik ben heel benieuwd hoe het precies zit.. ik kom er niet helemaal uit namelijk haha. Ik voel altijd heel goed wanneer mijn eisprong eraan komt. Afgelopen zaterdag heb ik hele erge steken/krampjes links en rechts gehad. Zondag ochtend een beetje bloed bij het slijmverlies. We hebben die zondagavond/nacht het ‘gezellig’ gehad haha. Zou dit dan te laat zijn? Is de ovulatiepijn een teken dat het eitje al gesprongen is of moet het eitje dan nog springen. En zegt het hele kleine beetje bloedverlies dan iets van de volgende dag?

Ik heb sinds we het ‘gezellig’ hebben gehad wel krampjes en die gaan niet weg haha

Dankjewel alvast!

2. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Een eisprong is alleen betrouwbaar vast te stellen via echo of temperaturen volgens de regels. Ovulatietesten laten zien dat je een piek in LH hebt (het hormoon dat er voor zorgt dat je ei springt), maar je weet nooit zeker of je ei gesprongen is. Voor het gross van de vrouwen betekent een positieve ovulatietest dat het eitje 48uur later gesprongen is.

Pijn rondom de eisprong is meestal groeipijn, dus vindt plaats voor dat je ei springt. Maar dit kan variëren van 8 dagen van te voren tot een dag van te voren, dus zegt helaas niks.

Kortom, wanneer en of je ei gesprongen is, is op basis van deze informatie niet vast te stellen.

Deel Deze Pagina