Zo juist ben ik bij de verloskunde geweest voor een kinderwens spreekuur. Dit om te kijken waarom het na 11 maand niet lukt. Zij kwam met de volgenden punten: - bmi te hoog - bloeddruk te hoog - mijn eitje wil zaad van mijn vriend niet Bloeddruk zit in de familie en overgewicht zit in de familie. En toch heeft iedereen in de familie 2 of 3 kinderen gekregen met meer overgewicht dan ik heb. Ook kon het nog zijn dat mijn eitje en zijn zaad niet bij elkaar passen, dus dat mijn eitje zijn zaad afstoot. Nu wil de verloskundige ons doorsturen naar gynaecoloog. Maar wat gaat zo'n persoon precies doen? Waar gaan ze naar kijken? En als mijn eitje inderdaad zijn zaad afstoot, kan het dan zijn dat wij nooit samen een kind kunnen krijgen?
Ik heb 4 april mijn eerste bezoek aan de gynaecoloog gehad, dit was grotendeels een gesprek over je cyclus, jullie levensstijl en jullie kinderwens. Bij mij hebben ze direct een inwendige echo gemaakt aangezien ik een zeer onregelmatige cyclus heb om te kijken of er gekke dingen aan de hand waren zoals bijvoorbeeld cystes of PCOS. Dat anderen in je familie wel zwanger zijn geworden met overgewicht hoeft helaas niets over jullie te zeggen, het verhaal dat jou eitjes zijn zaad zouden afstoten vind ik eerlijk gezegd een beetje uit de lucht gegrepen, er kunnen zoveel meer dingen aan de hand zijn.... Zou me daar eerlijk gezegd niet te druk over maken. Ik zou lekker een afspraak met de gynaecoloog maken en het allemaal over je heen laten komen, maar schrik niet als hij eerst wil dat je afvalt (ik heb geen idee hoe "ernstig" je overgewicht is) voordat hij je gaat helpen... Veel succes met zwanger worden!
Over het algemeen duurt het zo'n jaar na het stoppen met de pil voordat de meeste vrouwen zwanger worden, maar ik snap goed dat het frustrerend is dat je na 11 maanden nog niet zwanger bent. Beetje raar dat de vk je daar niet op gewezen heeft, maar wel goed dat ze je gelijk doorstuurd en je niet nog langer in onzekerheid hoeft te blijven (hier sturen ze je niet gelijk door en zeggen doodleuk "wacht nog een paar maandjes af"). De gyn zal waarschijnlijk een inwendige echo maken om te kijken of er geen 'gekke' dingen zijn te zien. Hij/zij zal aanraden om te gaan temperaturen of ovulatietesten te gaan gebruiken om te kijken wanneer je eisprong is en misschien wat af te vallen. Mocht het dan nog niet lukken op een natuurlijke manier dan wordt het zaad van je man nagekeken en is dat goed dan ga je de medische mallemolen in. De gyn zal je alles haarfijn uitleggen, dus laat het maar gewoon over je heen komen. Succes! ps. Vind het trouwens een raar verhaal van de vk over dat zaadje en eitje.... Er kunnen zoveel meer redenen zijn (ook bij je man).
@ Noeska: Hoe is jou cyclus dan? Wanneer heb je die? Dat van mij zit vaak tussen de 10e en de 20e. Vandaag is het de 20e en ik ben nog steeds niet ongesteld, wel hele rare dingen gevoelt in mijn buik, zoals bijvoorbeeld steken in mijn onder buik, niet alleen dat, ook ben ik vandaag heel even misselijk geweest en heb ik een hele rare pijn in mijn onder buik gehad, die pijn kan ik niet beschrijven. Maar het gekke is dat ik dus nog steeds niet ongesteld ben, terwijl het wel al zou moeten. De verloskundige zei ook dat het verstandiger was om wat te gaan afvallen, alleen het probleem is, ik kan niet afvallen. Als ik ga sporten, gaat er niets af, ik heb namelijk jaren lang gesport, er is nooit echt wat van mijn gewicht af gegaan. Misschien dat het wel verstandiger is om naar een dieetiste te gaan. Even kijken hoe zij mij kan helpen. Doet een inwendige echo ook pijn? Is dat niet raar dat er een wild vreemde ineens aan je gaat zitten? haha Lijkt mij nog al vreemd. @ Pruts27: Ik wilde graag beginnen met temperaturen als ik weer ongesteld ben. De eerste dag zou ik dan meteen beginnen. En dat is meer zodat ik meteen duidelijkheid heb wanneer het hoger is. Als ik nu meteen ga beginnen dan begin ik ergens aan het eind van mijn cyclus en daar hou ik zelf niet zo van eigenlijk. De verloskundige zou volgende maand een afspraak maken voor ons bij de gyn. We moeten eerst deze maand nog even afwachten, aangezien het nog al twijfelachtig is, omdat ik dus nog niet ongesteld ben. Maar over de pil, ik heb nooit aan de pil gezeten. Dus daar kan het niet van komen.
euhm, het kan toch ook zijn dat je geen eisprong, een verkleving hebt of bijvoorbeeld de zaadkwaliteit niet goed is?
Dat zou ook allemaal mogelijk kunnen zijn. Ik ben zeer benieuwd wat er uit komt als we naar de gyn toe moeten.
Hoi, Zelf zijn wij vorige maand de mmm in gegaan.. Maar er kunnen duizenden redenen zijn waarom het niet lukt.. Ik ben zelf ook erg over gewicht, maar daar maakte hij totaal geen punt van,hij zei dat het tegen kon werken maar dat dat bij mij waarschijnlijkt niet het geval is. Ik moest bloed laten nemen na mijn ei sprong en mijn vriend moest zijn spulletje inleveren. Heb een inwendig onderzoek gehad. En daar kwam niks bijzonders uit. Nu krijg ik volgende maand een hsg foto. Hoe is jou cyclus? Temperatuur je?
Wat is een MMM? Hoe voelt zo'n inwendige echo? Is dat niet een beetje raar? Mijn cyclus is eigenlijk vrij normaal. Ik geef mijn cyclus alleen wat meer de tijd. Ik ben vaak tussen de 13e en de 16e ongesteld. Dus ik geef het de ruimte tussen de 10e en de 20e. Ben ik de 20e nog niet ongesteld dan ga ik testen. Mijn vriend haalt morgen een testje op, kruidvat 2 voor 5 en dan ga ik vrijdag ochtend testen. Want 's morgens is het toch het beste om te testen? Tenminste dat heb ik een keer gehoord. Ik ben nog niet begonnen met temperaturen, dat wilde ik eigenlijk doen als ik ongesteld zou worden deze maand. Dan zou ik op de eerste dag daar mee gaan beginnen, maar dan moet ik wel eerst ongesteld worden natuurlijk... Hahaha
Zo'n inwendige echo is niet echt pijnlijk, het is wel wat ongemakkelijk... Mijn cyclus is tussen de 30 en 45 dagen Je cyclus vrij normaal zeg je... Maar tussen de 10 en 20 dagen vind ik persoonlijk helemaal niet normaal! Een normale cyclus duurt tussen de 28 en 32 dagen. Vind t vreemd dat die verloskundige daar niets over heeft gezegd... Of bedoel je de datum? Dat zegt niet zoveel over de regelmaat van je cyclus... MMM is medische malle molen en het is inderdaad het beste om met ochtendurine te testen. Succes!
Ben ook wel benieuwd wat je bedoeld, hoelang je cyclus is.. Maar een inwendige echo is niet prettig, maar niet erg pijnlijk. Ik maakte me heel veel zorgen om een inwendig onderzoek en de echo, maar het me reuze mee! en zon echo heeft ook wel weer wat, je ziet toch de binnekant van je lichaam. erg intressant allemaal. Nou succes vrijdag!
Dit kun je ongeveer verwachten. Hier even een stukje hoe het bij mij ging toen ik heen ging voor het eerst. dit is mijn ervaring. dit kun je ongeveer verwachten ze bespreken je vragen lijst die je als goed is hebt gekregen en weer op gestuurd hebt als ie in gevuld is en dan krijg je direkt een inwenige echo en kijken ze hoe het bij je man er voor staat en moet hij de volgende keer zaad inleveren en jullie moeten samen direct bloedprikken om te kijken of jullie hiv of aids hebben paar week later uitslagen jij mag drie keer weer komen om te kijken of je eisprong hebt dit was bij mij zo dit is ongeveer wat je kan verwachten oja ze gaan ook nog met een eendebek kijken ik kan je 1 tip mee geven doe iets langs aan bv een jurk of lang shirt dan voel je je niet zo bekeken hoop je zo te hebben geholpen
@ Noeska: Ik bedoelde inderdaad tussen de 10 en de 20e van de maand. Sorry dat ik daar niet zo duidelijk in was. Het is nu inmiddels 21 en ik ben nog niet ongesteld. Meestal zit ik op de 16e in de maand dat ik ongesteld word. Mijn cyclus zit meestal op 30/35 dagen. Niets mis mee toch? @ Priscil: Ik hou eigenlijk helemaal niet van dat soort dingen, vond het al een beetje vervelend om naar die verloskundige te gaan om er over te praten (kinderwens spreekuur). Het is inderdaad wel erg mooi om de binnenkant van je lichaam eens te kunnen zien, maak je ook niet alle dagen mee Hahahaha @ Marnat: Ik heb verder nog geen formulier gekregen, maar dat zal wel komen als ze ons in mei gaat doorverwijzen naar de gynaecoloog. Duurt het lang zo'n dag? Ik zie er namelijk altijd vreselijk tegen op en ben dan ook vreselijk zenuwachtig, maar als ik er eenmaal ben dan valt het op zich wel reuze mee alleen vliegt de adrenaline door mijn lichaam heen
@chntl, ik snap het wel hoor! Ik maakte me al weken voor de afspraak zorgen. H0u er totaal niet van als er mensen aan me zitten. Maar met een rokje en vest aan was het goed te doen.. voel je je neit zo naakt,
Precies, daar hou ik dus ook helemaal niet van. Ik vond het al niet zo leuk als een dokter aan mij gaat zitten om mijn bloed te prikken. Dan houd ie mij ook vast, nou hou ik ook helemaaaaaaaaaal niet van Maar met een rokje lukt wel dus? Gewoon spijkerrokje heb je dan aan?
Cntl@ Hoelang zo iets duurt wat ik me kan heugen ongeveer een half uur de eerste keer , moet wel zeggen dat ze bij mij meteen een vleesboom zagen zitten. Bij ons namen ze de tijd in elk geval. Het valt na de hand reuze mee hoor , de eenden bek kan wat gevoelig zijn !
Het klinkt allemaal zo makkelijk Hahahaha Hoe gaat het nu verder dan? Wat doen ze nu verder nog bij jullie? Ik heb vandaag getest, aangezien ik nogal overtijd was, 5/6 dagen. Maar helaas, de test was negatief. Maar ja, hoelang blijf ik nu nog over tijd? Dat is een beetje een vraag waar iedereen wel mee zit denk ik....
Chntl@ Makerlijk is het niet meis het is een hel , maar als je een kinderwens hebt wil je er voor gaan , wat het ook met je doet. Wij zijn nu met de laatste icsi poging bezig zie onderschrift. ER OP OF ER ONDER VOOR ONS!!!
Ja inderdaad, dan heb ik verder nog niets te klagen moet ik zeggen. En als deze ICSI gedaan word, hoe lijkt het dan? Is de kans dan groot dat jullie een kindje krijgen? Is het niet frustrerend voor jullie?
CHLT@ Tja frustrerend ? na zo veel jaar ja , ben nog nooit zwanger geweest ja de enige keer met de tweede icsi. Helaas mk. Slagings kans is verschillend , geen grantie zal ik maar zeggen. spreek je later , ga nu naar mijn werk.
Ja dat is ook zo. Ik hoop voor jullie dat het deze keer wel goed gaat komen Zou je het mij willen laten weten?